Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/1.rész

Egy új kor kezdete, 200000km:

 

200000.jpg

Azóta 200238km-nél tartok, a 200200 kimarad a fotóalbumból, mert akkor siettem, nem volt idő fotózni. Mostmár a fogyasztás elég régen lett nullázva, talán 2000km körül lehet benne, 6,9l-nél állandósult, innen nem nagyon mozdul. Átlagnak végül is nem olyan rossz ekkora autótól télen vegyesben...

Minitali készülődik, az autó tiszta kosz egy kis tanyás látogatásnak köszönhetően, és esőt mond délutánra...

Hát, tiszta nem lesz, de tisztább, mint volt. Pár kép:

 

20121228--1-.jpg

20121228--2-.jpg

20121228--3-.jpg

20121228--4-.jpg

20121228--5-.jpg

20121228--6-.jpg

20121228--7-.jpg

20121228--8-.jpg

20121228--9-.jpg

20121228--10-.jpg

20121228--11-.jpg

20121228--12-.jpg

20121228--13-.jpg

20121228--14-.jpg

20121228--15-.jpg

20121228--16-.jpg

20121228--17-.jpg

20121228--18-.jpg

20121228--19-.jpg

20121228--20-.jpg

20121228--21-.jpg

20121228--22-.jpg

20121228--23-.jpg

20121228--24-.jpg

20121228--25-.jpg

20121228--26-.jpg

20121228--27-.jpg

20121228--28-.jpg

20121228--29-.jpg

20121228--30-.jpg

20121228--31-.jpg

 Megvolt a Renaultclub-os minitali:

 

20121229--1-.jpg

20121229--2-.jpg

20121229--8-.jpg

20121229--10-.jpg

Kevés új történés van az autóval, nem igazán van rajta mit csinálni, így most kevesebbet tudok ide írni. Most mosni se tudom olyan sűrűn, heti egy maximum, de van, hogy azt sem, most is -9oC van kint. Ami történt, hogy az autó lassan 200600-nál tart, az átlagfogyi beállt 6,9-re, ezt már jó ideje tarjta, pedig most városban használom sokat az autót, de ezzel elégedett vagyok nagyon. Viszont, megfordult a fejemben, hogy eladom. Megtetszettek a Scenic II-ők. Nem tudom még, a mostanival nincs igazából bajom, meg azért az eddig ráköltött ~1,4M Ft-ot sem kapom soha vissza... A Scenic II-ben ugyanaz vonz, ami kicsit elriaszt is. Modernebb, több az elektromos extra (kártyás is, nem kulcsos már), viszont ugyanígy a meghibásodás lehetősége is több... Na, kiderül majd mi lesz.

Felkerült pár friss kép a képgalériába, pár közülük, ízelítőnek:

 

20130112--1-.jpg

20130112--2-.jpg

20130112--4-.jpg

20130112--6-.jpg

20130112--14-.jpg

20130112--20-.jpg

20130112--22-.jpg

20130112--26-.jpg

20130112--31-.jpg

20130112--32-.jpg

20130112--33-.jpg

20130112--34-.jpg

20130112--37-.jpg

20130112--39-.jpg

20130112--43-.jpg

20130112--51-.jpg

20130112--52-.jpg

20130112--53-.jpg

20130112--54-.jpg

Az utolsó képeken a jelenlegi átlafogyi van, téli vegyes fogyasztás, mostanság kicsit több hidegindítással, mint korábban. A vásárlástól számítva mért nagy átlag, egyébként eddig 7,2l, és megy lefelé.

Az elmúlt 1-2 hónapban észre lehet venni, hogy kevesebb a szerelős kép és leírás. Mindenkitől elnézést kérek, aki azt várná, de most minden jó az autón, nincs mit csinálni rajta, így amíg ki nem találom a következő szerelni valót, mindenkitől egy kis türelmet kérek.

 Még mindig semmi új hír. Maximum annyi, hogy ma a fagyban, szélviharban levettem a kerekeket. Gondoltam ideje bezsírozni a kerékcsvarokat. Na jó, ez csak vicc volt. Tényleg le vettem a kerekeket és tényleg bezsíroztam a csavarokat, de nem azért vettem le a kerekeket. Mostanában azt vettem észre, hogy rázza a kormányt... Gondoltam először is, mivel elég sáros időket élünk, megnézem a kerekeket. Megnéztem mindet, ha már hozzá nyúlok. Megforgatva a helyükön, egyiknél sincs kóválygás, se a futófelületen nincs gond, se az oldalfalon, se a felni külső, belső felén. Így levettem. A belső felük elég sáros volt, az egyik elsőn meg volt valami olyan mintha valami gyom lett volna beleépülve egy sárdarabba, meg nem mondom mi, de biztos, hogy az ott súly volt, és el is ronthatja a kerék kiegyensúlyozottságát. Nehezen is jött le, de minden kereket megtakarítottam belül. Utána jött a teszt, mentem vele kb. 25km-t, semmi gond, nincs rázás. Egy kis sár darab mit okozhat....

Azóta még ~300km, a kerék még mindig hibátlan.

Kihasználtam kicsit a jó időt, úgyis pihenőre akarom fogni a kocsit, így volt egy kis kirándulás:

 

20130131--1-.jpg

20130131--2-.jpg

20130131--3-.jpg

20130131--4-.jpg

 

Na, kocsi lepihent a garázsban, Előtte kapott egy nagyobb takarítást, ideje volt már, mert elég sárosak voltak a kerékjáratok is, így most egy hétig tuti tiszta. Még vár rá majd egy műszerfalápolás, lekezelem a gumikédereket és egyelőre ennyi.

Pár kép:

 

20130201--1-.jpg

20130201--2-.jpg

20130201--3-.jpg

20130201--4-.jpg

20130201--5-.jpg

20130201--6-.jpg

20130201--7-.jpg

20130201--8-.jpg

20130201--9-.jpg

20130201--10-.jpg

20130201--11-.jpg

20130201--12-.jpg

20130201--13-.jpg

20130201--14-.jpg

20130201--15-.jpg

20130201--16-.jpg

20130201--17-.jpg

20130201--18-.jpg

20130201--19-.jpg

20130201--20-.jpg

 

Egyelőre bővebbet nem írnék le, csak annyit, hogy mi az amit várok.

Az egyik, matt fekete műanyag hatású fólia:

 

ad56_1_big_800x548.jpg

ad56_2_big_800x550.jpg

A másik szálhúzott aluminium mintás fólia:

 

 

ad56_1_big1_800x551.jpg

ad56_2_big2_800x417.jpg

Hogy mi lesz belőlük? Az egyelőre a jövő titka. Azért majd ránézek a kocsira, meg van-e még. Amilyen kátyúsak mostanság az utak, jobb helyen van a garázsban...

A kis Clio II-nknél kipróbáltam a műszefal tesztet, megnézem majd a Scenic-en is. Clio-n ilyen:

http://www.youtube.com/watch?v=ZK445WmAzlc&feature=youtu.be

Mivel az enyémet pihentetem, így a családban levő Clio II-vel kezdtem el foglalatoskodni. Nekikezdtem takarítani, részeredményről vannak fent képek, még az alapos kárpittisztítás hiányzik, ez látszik is a képeken, de azt csak akkor tudom majd csinálni, ha pluszban lesz a hőmérő... Képek:

 

20130208--33-.jpg

20130208--2-.jpg

20130208--3-.jpg

20130208--6-.jpg

 

20130209--2-.jpg

20130209--4-.jpg

20130209--7-.jpg

20130209--8-.jpg

20130209--18-.jpg

20130209--19-.jpg

20130209--10-.jpg

20130209--11-.jpg

20130209--15-.jpg

20130208--20-.jpg

További pár kép itt:

 

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/fenykepek/clio-ii-privilege/

Valamelyest jobb lett, de hóesésben sem túl jó kárpitot tisztítani.

Azért látszik, hogy rokonok, Scenic:

 

scenicmuszfal.jpg

Clio:

 

 

20130208--2-.jpg

 

 Sajnos ha kezd egy autó szép lenni, mindig történik vele valami. A kis Clio parkolt, és egy szemben parkoló autó eltalálta. A hátsó lökhárítót találta el, mely el is tört... Képek:

 

dscf6292_800x600.jpg

dscf6296_800x600.jpg

Lyukas lett és végig tört a kerékig. Szakember azt mondja rá, hogy csere, egyébként is hiányzik belőle, másrészt a fekete rész is sérült, ami nem színrefújt, így ott látszana a javítás. Így most elsősorban színazonos lökhárítót keresek... NV191-es színkód, ha valaki esetleg tud, akkor írjon.

 

Szálhúzott aluminium hatású fólia felkerült a küszöbökre:

 

fenykep0379_800x600.jpg

fenykep0380_800x600.jpg

fenykep0382_800x600.jpg

fenykep0383_800x600.jpg

Sajnos azért nem a legszebb, az elsők még el is mennek, de hátul annyi kanyar van a fémben, hogy arra nagyon nehéz beigazítani a fóliát... A célnak egyelőre megfelel, véd.

Még egy kép a küszöbről:

 

20130220--3-.jpg

Nemrég egy olvasója az oldalnak panaszkodott, hogy nem működik a szellőzésnél a pozíció váltás, ugyanolyan digitklímánál, mint az enyém. Így gondoltam ránézek az enyémre, amíg még működik, kap egy kis kenést, hogy könnyen tudjon mozogni. Hozzáférni nem túl könnyű, így egy kis cső segítségével fújtam be teflonspray-vel. Itt:

 

 

20130220--1-.jpg

20130220--2-.jpg

Ha állítjuk, látszik, hogy miként mozognak, és hová kell fújni. Elég vacak helyen van, nem egyszerű odaférni, de nem lehetetlen. Egyúttal kiszedtem a ventit is, gondoltam megnézem, hogyan működik a külső-belső levegő váltás, ileltve, kap az is egy kis kenést, ne kezdjen el nyikorogni, mint sokaknak. Tele is volt levéllel:

 

 

20130220--6-.jpg

Benézve a helyére, ha váltunk külső-belső levegő között, akkor látszik, hogy negyed gömbfelület szerű valamit mozgat a motor:

 

 

20130220--4-.jpg

20130220--5-.jpg

Látva, hogy honnan is szívja a belső levegőt, fent is megbontottam:

 

 

20130220--7-.jpg

Itt, ha fentről benézünk jobb oldalt, akkor külső-belső levegő állításnál látjuk is, ahogy kinyit az ablak. Konkrétan azért bontottam szét, mert biztos akartam lenni benne, hogy a hangszigeteléssel esetleg nem tömtem-e el az útját a levegőnek. Szerencsére nem, mert fentről gyárilag sem nagyon tud szívni semmit. Lényegében alul a venti mellett tud bemenni levegő, ez az útja. Fent csak annyi a lényeg, hogy ne nyomkodjam le a szigetelést az ablaknál, nehogy belemenjen, vagy beszívja a venti. Ez rendben van.

 

 Egy kis történet a Clio II lökhárítójáról:

 

Clio II-höz lökhárító kellett hátulra. Találtam ezt a hirdetést:

 

http://aprod.hu/hirdetes/renault-clio-ii-hatso-lokharito-IDE8uP.html#08f8ee8f70;r:;s:

 Kiss Dániel, Zalaegerszeg, 06 30 4780340, danoautozala@gmail.com

Akkor 5et-ért hirdette. Írtam neki, visszaírta e-mailben, hogy van, sérülésmentes, 5eft az ára, telefonon is beszéltem vele, ott utánvétre beszéltünk meg 2200ft-ot. Volt akit el tudtam küldeni megnézni, meg is nézte a lökösöket, felfogatásokat, széleket azt mondta, rendben van. Írtam a srácnak, hogy küldheti. Megérkezett, sérülésmentes csomagolásban. Átvették otthon. Utána mondták, hogy a várt 7200ft helyett 8500ft-ot kért a postás. Kibontom, nézem, Egyik oldalt a felfogató lyuk ki van szakadva, illetve a sarka törött a lökösnek, igazából úgy volt sáros, hogy egyértelmű volt, hogy nem szállítási sérülés, az úgy lett feladva. Képek:

 

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/fenykepek/clio-ii-privilege/torott-lokos/

 

Belülről volt egy nagyobb sárdarab, ami a törésen volt, a képeken az már nem látszik.

Kérdeztem azt, aki megnézte, ezeket a részeit nézte a lökösöknek,  ilyen nem volt köztük.

Az eladónak írtam, közölte, hogy ő tuti sérülésmentes lököst küldött, nem volt sérült a felfogatása se, törés se volt rajta, hisz az ismerősöm is látta. Postán mondjuk nehezen szakad ki a felfogatás, de lényegtelen. Illetve az ár reklamációmra azt írta, hogy amikor én először írtam neki, akkor még annyi volt az ára, de amikor írtam (4 napon belül), hogy küldje, akkor már ő szerinte 6500ft volt az ár, persze akkor nem szólt, így örüljek, mert 9eft lett volna a lökös, meg egyébként is mit gondolok, hiszen egy lökös minimum 15eft.

Egyébként kiárusítást tart:

 

http://aprod.hu/hirdetes/renault-bonto-alkatreszei-egyben-aldo-IDlZKG.html

 

Hát ennyi.... Aki az úriembertól vásárolni akar, jól gondolja meg, mert szállítás közben könnyen megnő a termék ára, sőt, könnyen lehet, hogy a sérülésmentes állapot helyett egy törött érkezik...

 Az autó még mindig a lökhárítóra vár, közben ideiglenesen befoltoztam a lyukat. Íme:

 

lokirevar.jpg

Persze látszik, de csak ideiglenesen lesz így...

El is készült ma a lökös, és a lámpapolír is. Szép lett szerintem. A lámpát mindenki úgy kritizálja, hogy 1000ft-ba került.

Képek:

 

20130228--1-.jpg

20130228--2-.jpg

20130228--3-.jpg

20130228--4-.jpg

20130228--5-.jpg

20130228--6-.jpg

20130228--7-.jpg

Lesz majd kép felszerelve is a lökösről, egyelőre ez van.

Felrakva:

 

dscf0172_800x533.jpg

dscf0173_800x533.jpg

dscf0175_800x533.jpg

A régi került be most az utastérbe:

 

 

dscf0174_800x533.jpg

A tempomat meg ilyen lesz, nagyon házi, de ingyen van:

 

 

dscf0170_800x533.jpg

 

 Tempomatot egyelőre hanyagolom, vissza kell már adnom a kocsit, meg közbejött az, hogy kiderült, hogy hiába van ott a csatlakozó, az ecu-nál nincs vezeték a megfelelő lábakon. Tehát majd vezetékelnem is kell, de nincs is most hozzá megfelelő sarum, így nem törődöm most vele. Majd máskor.

Na, csak nem hagyott nyugtot... Bevezetékeltem, a limiter működik is már, de a tempomat még nem...

Siker!!! Működik minden szépen, egy kuplung kapcsoló test még hiányzott. Nagyon jó játék.

Pár kép működés közben: Limiter beállítva 50-re:

 

20130301--1-.jpg

Ilyenkor lehet nyomni a gázt, ha nem padlógázzal megyünk, akkor csak 50-ig enged gyorsítani, persze ugyanúgy lehet fékezni, illetve ha gond van, és menni kell gyorsan, akkor padlóig nyomva a gázpedált, enged gyorsítani is.

 

Tempomat 50-re állítva:

 

20130301--2-.jpg

Nagyon szépen tarja, egész ügyes, ami fura, ha mondjuk ilyenkor a gombbal feltornázzuk a beállított sebességet mondjuk 70-re, akkor kifejezetten intenzíven gyorsít.

 

Így fogyaszt mondjuk 70-nél tempomattal:

 

20130301--3-.jpg

Teljesen jó, nagyon örülök neki, hogy sikerült megcsinálni. Valószínűleg max havonta egyszer lesz használva, akkor is én fogom, de akkor is megérte. Végtére is az 5 kapcsoló és az ellenállások árába került összesen...

 

20130303--4-.jpg

20130303--5-.jpg

20130303--6-.jpg

20130303--7-.jpg

20130303--8-.jpg

Közben az autót ismét arra használtam, amire való. Volt egy kis kirándulás, szépen tette a dolgát. Pár kép:

 

 

20130303--9-.jpg

20130303--10-.jpg

20130303--11-.jpg

20130303--12-.jpg

20130303--13-.jpg

20130303--14-.jpg

20130303--15-.jpg

20130303--16-.jpg

20130303--17-.jpg

20130303--18-.jpg

20130303--19-.jpg

20130303--20-.jpg

20130303--21-.jpg

20130303--22-.jpg

20130303--23-.jpg

20130303--24-.jpg

20130303--25-.jpg

20130303--26-.jpg

20130303--27-.jpg

20130303--28-.jpg

Közben lecseréltem az első lábtér ledeit, mert a szilikonos szalag már kezdte feladni, most kapott 30 ledet oldalanként. Pár kép, hogy most milyen a beltér világítás, különösen a lábterek, kicsit elmosottak, de a fényerősség látszik rajta, illetve koszos, hiszen kirándulából hazaérve készítettem a képeket:

 

 

20130303--29-.jpg

20130303--31-.jpg

20130303--30-.jpg

A kirándulás mérlege:

 

 

20130303--32-.jpg

20130303--34-.jpg

20130303--35-.jpg

Négy felnőttre egy kevés cuccal, hegyekben, viszonylag sok megállóval, városokkal, szerintem teljesen jó egy ekkora autótól az 5.5l-es átlag. Mondjuk jó lett volna egy tempomat...

 

 Még két kép a Clio lámpáiról:

 

picture0395_800x600.jpg

picture0396_800x600.jpg

Illetve ilyen ledek kerültek most be a lábtérbe:

 

 

picture0400_800x600.jpg

Itt pedig alatta, amik kikerültek, ezek nem bírták olyan hosszan:

 

 

picture0401_800x600.jpg

 

Egy ideje nem nyitottam fel a motorháztetőt, benéztem, hát kicsit poros, de még nem olyan koszos:

 

20130306--1-.jpg

20130306--2-.jpg

Persze valami változott, aki olvassa a történetet rendszeresen, az tudja mi.

Nagyon régóta zavart, hogy elég halovány a világítás az ablakemelő kapcsolókban. Ilyen volt sötétben, ott van az, csak alig látszik:

 

20130306--4-.jpg

Ezért, nekiláttam kiszedni a kapcsolókat, szétbontva a kis műanyagot kiszedtem, 3mm-es lyukat fúrtam bele, és ledet kaptak:

 

 

20130306--3-.jpg

Valamelyest jobb lett, konkrétan most teljesen jól világít:

 

 

20130306--5-.jpg

 

 Volt még egy dolog ami már meglehetősen régóta zavart. Konrétan azóta, hogy megvettem... Az autóban van riasztó. Nos, nem csak belsőtér védelem van benne, hanem természetesen az ajtókapcsolókat is nézi. Nos, aki anno bekötötte, az egyszerűbb megoldást választotta, és egyszerűen az utastér lámpához vezette a kábelt, az ugyanis az összes ajtó nyitására világít. Ezzel egy baj van. Az utastér lámpánál már egy olyan test van, ami már átjött az utastéri vezérlő egységen (UCH), tehát már késleltetett. Ez probléma, mert amikor beteszem az ajtót, még nem alszik el rögtön a lámpa, pár másodpercig még vár, majd szépen elhalványul. A riasztó meg lezáráskor pittyeg össze vissza, mert azt hiszi, valamelyik ajtó nyitva maradt. Nos, mivel nem mindig volt kedvem egy fél percet a kocsi mellett állni, hogy elaludjon a lámpa és utána lezárni, gondoltam éppen ideje megcsinálni rendesen.

 Három közösítve van, a 178-as, 179-es és a 154-es csatlakozó a két hátsó és a csomagtér ajtó kapcsolója, a 180-as és a 181-es a két első ajtó kapcsolója. Az össes az R2-es csatin keresztül megy az utastéri vezérlőbe a 645-ösbe.

A küszöbnél előre haladva következik az R2-es csati, konkrétan a motortér nyitó alatt található. Egy diódát rákötöttem az első ajtók kábelére, egy másikat a hátsókéra, így össze tudtam őket közösíteni, nem zavarják egymást és a riasztó is addig látja nyitottnak az ajtókat, amíg nyitva vannak, nem addig, amíg világít az utastéri lámpa. Határozottan jól jött, hogy van jófajta lábtér világításom, éjszaka csináltam ugyan, de szinte nappali fénynél...

A menetfény még mindig tökéletesen üzemel, kb már egy éve, mondanom sem kell, izzót nem kellett azóta cserélnem a fényszóróban se a tompítottban.

Képek:

 

20130307--1-.jpg

20130307--2-.jpg

 

 A Clio-n így néz ki végül a tempomat, már egész megszoktam, annyira nincs is rossz helyen:

 

picture0408_800x600.jpg

Illetve egy kis szigetelést végeztem, egy ismerős rájött, hol ázik neki be a csomagtér. Gondoltam megelőzöm a bajt.

 

 

picture0409_800x600.jpg

picture0410_800x600.jpg

A csomagtér ütköző gumijai ezekhez a kis fekete dugókhoz ütköznek, viszont ezek elég lötyögősek, forognak is, csak be vanak pattintva. Kipattintottam, egy kis FBS-t kaptak, majd vissza.

A Scenic-en megint lesz egy kis munkám. No nem nagy, meg csak kozmetikai, de akkor is. Korábban párásodott néha a jobb oldali ködlámpa. Azt meg is oldottam egy kis FBS-sel. Na, ma látom, hogy párásodik a bal oldali...

Alul ami fogja csavar, az már átmenő, így annak a nem megfelelő szigetelése adta a problémát. Mindenhol máshol zárt volt, így nem maradt más, oda kapott szigetelést, szerintem rendben lesz. Viszont, ha már alá kellett feküdnöm, akkor észre vettem valamit. Az alsó hűtőtartó lemezt. Korábban már vettem le, festettem le, mert rozsdás volt. Ilyen volt korábban:

 

20121117--30-.jpg

Majd festés után:

20121117--36-.jpg

Na, most még csúnyábban néz ki, mint a felső képen. Nagyon meglepett, körbenéztem az autót, de sehol máshol nem volt ilyen, ahol lefestettem korábban, ott szépen bírja, akár a váltón a fedő, akár a futómű bárhol, de még a féknyergek is szépek. Szóval ezeket vehetem megint le, nagyon örülök, mert a klíma kompresszortól alig férni a csavarjaikhoz a jobb oldalt... Valamit kitalálkok majd rá, hogy ne ennyit bírjon és javítom a problémát....

 Nos, végre volt egy kis időm megint foglalkozni a kocsival, bár az időjárás nem támogatott ebben. Levettem a fentebb említett két tartó vasat:

 

20130323--1-.jpg

20130323--2-.jpg

Nem voltak túl szépek. Ezúttal a mennyiséggel próbáltam meg tartósabb eredményt elérni. Lecsiszoltam őket, megtisztítottam, majd kb. 4-5 réteg alapozót kaptak, majd 3-4 réteg festéket. Eléggé ki vannak téve az útról érkező mindennemű mechanikai koptató erőnek, télen kapta a sós vizet, hátha most tovább bírja. Az eredményről most sajnos nem készült kép, de kb. pont úgy néznek ki lefestve, mint korábban.

 

Kicsit foglalkoztam egy elektronikai projekttel. Létezik mostanában az autókon bekanyarodási lámpa. Ez a hivatalos neve, újabb típusokon van. Itt található hozzá pár dolog:

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/fenykepek/szereleshez/bekanyarodasi-lampa/

 A kapcsolási rajzokat illetően, az első pár nem működőképes. A 3-as és 4-es működőképes lehetne, ha kiegészítjük a 6-osban található plusz két relével és diódával, de a 3-es szerintem akkor sem olyan célszerű, a 4-esnél meg egy régről megmaradt ködlámpán és izzón leteszteltem, milyen lenne a magasabb feszültség. Szóval, jobban világítana, sőt, úgytűnik, élettartamra is bírná egy darabig. De! Annyival több hőt termel az izzó, hogy bántaná a lámpatestet. Tönkretenni nem szándékozom a gyári ködlámpákat, így marad a normál akku-s táplálás. Nemsokára tesztfázisba kerül a 6-os, reményeim szerint már működőképes lesz, az előzőeknél ha egyik irányban irányjelzünk sajnos vissza tud kerülni egy test a másik szálra, így nem tudja az autó, hogy merre is irányjelezzen, azok azért nem jók. Ezért kell a plusz két relé és dióda. Ha kipróbáltam, akkor derül ki. Ebben reménykedem:

 

bekanyarodasilampa6.jpg

A megfelelő kábelek már be vannak húzva, össze kellene csak állítani az egészet. Ha már piszkáltam a motortérben, egy kép róla, mostanában pedig nem takarítottam, de még egész jól bírja. Kicsit poros ugyan egy-két helyen, de még elmegy:

 

 

20130323--22-.jpg

Kívülről egyébként is koszos a kocsi, egyszerűen nem lehet porviharban autót mosni... Az udvaron porvihar, de az úton sár, el lehet képzelni a kettő kombójától milyen... De reménykedek áprilisban, hátha több jóidőt hoz, mint ez a téli március. Addig pár kép belülről, a világításokról, a belső jelenlegi állapotáról. Nem teljes mértékben tiszta, de ennyit enged most az idő:

 

 

20130323--3-.jpg

20130323--4-.jpg

20130323--5-.jpg

 

20130323--6-.jpg

20130323--7-.jpg

20130323--8-.jpg

20130323--9-.jpg

20130323--10-.jpg

20130323--11-.jpg

20130323--12-.jpg

20130323--13-.jpg

20130323--14-.jpg

20130323--15-.jpg

20130323--16-.jpg

20130323--17-.jpg

20130323--18-.jpg

20130323--19-.jpg

20130323--20-.jpg

20130323--21-.jpg

20130323--23-.jpg

20130323--24-.jpg

20130323--25-.jpg

20130323--26-.jpg

20130323--27-.jpg

20130323--28-.jpg

20130323--29-.jpg

 

 

Ha lesz hangulatom, talán kicserélem a csomagtartóban a világítást ugyanolyan hidegfehérre, mint az utastér, de igazából a jelenlegivel is elégedett vagyok, csak az egységes kinézet kedvéért.

Miért nem haladok semmivel? Fogalmam sincs.... Mindenesetre egy kép Debrecenből, 2013. Húsvét előtt:

 

dscf0428.jpg

Szóval az időjárás felelős monnyon le!

 

 Kicsit kezd sok elektronika lenni az autóban, de azért még beszereztem egy ilyet:

 

dscf0430_800x533.jpg

dscf0435_800x533.jpg

dscf0436_800x533.jpg

 

picture0452_800x600.jpg

 

Az, hogy beszerelem-e, illetve ha igen, akkor mikor, az még a jövő zenéje.

Beszerelés egyelőre még nincs, már nagyon zavar ez a sár, igyekeztem jó részletesen lemosni alul-felül a kocsit, sajnos tudom, hogy esni fog hamarosan az eső, de akkor is jobb. Kaptak egy kis ápolást a műanyagok, már be voltak szürkülve, szinte le se kellett törölni róluk, szívták magukba a szilikont. De megérte, újra feketék...

 Apróbb változás az autón. Anno amikor megvettem az autót, volt egy kis dudorodás a hátsó lökhárítón. Ez még a mai napig megvan. Gondolkoztam rajta, hogy kijavíttotom, de egyrészt nem akarok emiatt 30eft-ot kifizetni egy teljes fényezésre, másrészt még gondolkozom rajta, hogyan lehetne megoldani, hogy egy másabb jellegű felület legyen ott, amin nem látszik ha valamilyen pakolásból származó sérülés keletkezik rajta. Arra gondoltam, hogy egyelőre kap egy fóliát, ami alatt persze látszik a dudor, de fólia volt, időm volt, így kipróbáltam, hogy nézne ki ha ott lenne egy fekete rész.

Ilyen volt:

 

20121228--1-.jpg

20121228--17-.jpg

20121228--21-.jpg

 

Ilyen lett:

 

picture0436_800x600.jpg

picture0438_800x600.jpg

picture0441_800x600.jpg

picture0442_800x600.jpg

picture0443_800x600.jpg

Telefonos képek, de a lényeg látszik. Ha netán festetem, akkor természetesen végig fekete lesz a két oldalsó fekete ütközőig. A fólia annyira nem rugalmas, hogy végig fóliázzam, ezért lett csak ott középen. Kicsit megtörölgettem a motorteret is, már poros volt picit:

 

 

picture0444_800x600.jpg

Egyre jobb idő van:

 

 

picture0445_800x600.jpg

Most lusta voltam bele tankolni, ennyire ritkán ürül ki a tank:

 

 

picture0447_800x600.jpg

picture0448_800x600.jpg

Azóta már most tankoltam bele, ha már ennyire üres volt, illetve már világított a lámpa is, gondoltam kap most valami jobbat, így Maxx Motion-t kapott, kíváncsi leszek. Ahogy a kép is mutatja, nemsokára olajcsere. Meg van már hozzá minden, lassan itt a meleg, a klíma tisztítás is aktuális lesz, természetesen már ahhoz is meg van a tisztító is meg a pollenszűrő is.

 

 

picture0453_800x600.jpg

picture0454_800x600.jpg

Ha már jó idő volt, akkor a kis Clio II-őt is megtakarítottam:

 

 

picture0455_800x600.jpg

picture0456_800x600.jpg

picture0457_800x600.jpg

picture0458_800x600.jpg

picture0459_800x600.jpg

Egyébként ezen a hátsó lökösön is festve van a fekete műanyag, teljesen jó, mintha nem is lenne festve, ha úgy alakul, akkor ilyenre szeretném a Scenic lökösének felső részét is.

 

 Egyébként, ha már jó idő, akkor örömmel látom mindkét autón, hogy a fogyasztásra nagyon jó hatással van.

Tetszik ez a meleg, mostanában mindkettőnél 4-gyel és 5-tel kezdődnek a fogyasztások, azért ez jó.

Ahogy már többször írtam, az autó megvásárlásától kezdve vezetem a tankolásaimat, az összes blokk megvan. Most vittem be a táblázatba az utolsó köteget ami a kesztyűtartóban gyűlt. Szóval a mostani legfrissebb adat, az 7,07l-es átlagfogyasztás onnantól számolva, hogy megvettem az autót.

Itt van a jó idő, lassan használni kell a klímát. Én ugyan még nem kapcsolom be, de nemrég amikor az út mellett dolgoztak, nagyon poroltak, előtte bekapcsoltam a belső levegő keringtetést, ezt az automata klíma automatikusan a klímával együtt kapcsolja. Ki is kapcsoltam hamar, mert érzett rajta, hogy gond van. Nagyon állott szaga volt, de ez ilyenkor a legkisebb gond, hiszen ez előrejelzi azt, hogy tele van kórokozókkal is. Kevesebb, mint 1000km van az olajcseréig, akkorra tervezem a többi szűrő mellett a pollenszűrő cseréjét is. Viszont úgy gondolom, hogy a tüdőm egészsége megér annyit, hogy a fertőtlenítéssel ne várjak addig sem. Így egyelőre elvégeztem a fertőtlenítést. Korábban mindig ezzel csináltam:

 

airclean.jpg

Ezúttal nem. Nyugodt lélekkel bementem a boltba ahol szoktam venni, én korábban 7-800ft-ért vettem, na, most 2990ft... Azért több, mint 3-szor annyit nem adok érte. Kétféle volt még, a Preventnek egy kicsi flakonja ami nem fertőtlenítő igazából, csak mondhatni illatosító, ráadásul 1500ft, illetve volt még egy darab ebből 1290ft-ért:

 

 

dscf0438_400x600.jpg

Ezzel szépen befújtam a szellőzőkbe is és a hőcserélőre is. Először levegőbeömlőkbe fújtam, bedugtam a csövet amennyire lehetett, majd fújtam kétszer kicsit hosszabbat, majd fújás közben húztam kifelé, a vége felé keveset fújtam, mert nem szeretném azt, hogy elázzon a biztosítéktábla vagy a rádió. Fújtam természetesen a lábtér beömlőibe is. Ezekre a helyekre csak módjával, mert a nagyrésze a hőcserélőre kell. Kiszedtem a pollenszűrőt és a csővel szépen befújtam az egész hőcserélőt. Jutott mindenhová, ráfújtam mindet, ami a flakonban volt. Ezután visszatettem a pollenszűrő fedelét, de a szűrőt kint hagytam, majd kicsit hagytam állni. Majd elkezdtem fújatni a levegőt, mivel én a hőcserélőre fújtam, így nyitott ajtónál először nem nagy fokozaton. Pár perc, majd legnagyobbra állítottam, és én a klímát is bekapcsoltam. Így járattam jó pár percet, nyitott ajtóval, mostmár csak egy kis idő kell neki,hogy a tisztítónak a szagát kiszellőztessem, de legalább már nem az állott szag van. Visszatettem a pollenszűrőt, még kicsit úgy is járattam. Ilyenkor még kell neki egy kis használat, de egy-két nap és már rendben is van.

 Folytatás itt: