Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/2.rész

 Elvittem ma szerelőhöz az autót, megnézettem a futóművet, néha halk dobogást hallottam. Megnézettem a lengéscsillapítókat, szilenteket, és egy műszeres futómű ellenőrzést is csináltattam. Az eredmények szerint a lengéscsillapítók tökéletesek, megnézték a szilenteket elöl-hátul, mindenhol rendben volt egyet levéve, az egyik első stabilizátor szilent lóg. Persze, akkor már nem csak azt cseréltetem, mivel nem akarok visszajárni havonta. Viszont nagy öröm, hogy csak ennyi baja van, minden más rendben, átnézték rendesen.

Ismét szerelőnél a kocsi, most ejtem meg a szilent cserét, meg lehet ugyan oldani házilag, de most jobb lesz mással csináltatni. Közben lett még egy apró változás. Maceráltak vele, hogy az egész utastér hidegfehér világítást kapott, a csomagtérben meg melegfehér fények világítanak. Ezért azokat lecseréltem hidegfehérre, szalagom volt már egy ideje, most rá is szántam magam a cserére. Elég volt leszedni a régit, nem is gondoltam volna, hogy öntapadós létére ennyire jól felragadt. Remélhetőleg az új is ilyen jól ott marad a helyén. Képeket később teszek fel a működésről, ugyanis várok egy kis sötétet, akkor látszik majd jól. Meg hát a kocsinak is haza kell jönnie a szerelőtől, hogy legyen mit fényképezni... Addig két kép, a kinézetéről, a korábbi és a jelenlegi verzió:

Előtte:

 

elottekalaptarto.jpg

Utána:

 

 

utanakalaptarto.jpg

 

 Az ígért képek. Ilyen volt:

 

20130323--29-.jpg

Ilyen lett:

 

 

dscf0445_800x533.jpg

dscf0446_800x533.jpg

dscf0447_800x533.jpg

 

 Mindjárt olajcsere...

Volt egy kis kirándulás, szóval így már tényleg csak pár száz km az olajcseréig. Most itt tart:

 

picture0487_800x600.jpg

204613km. Egyébként a kis út, elég hosszúcska lett, nagyon meleg volt, négy személy és egy kis csomag volt a nehezék bent. Debrecen-Eger-Szilvásvárad-Eger-Lillafüred-Miskolc-Miskolc Tapolca-Hajdúböszörmény-Debrecen útvonal. És az átlag:

 

 

picture0489_800x600.jpg

Egy kis szél volt mindig szemből, de ami inkább meghatározóbb volt a hegyi utak.

 

 A variálhatóságról egy kicsit:

 

picture0490_800x600.jpg

Így meglehetősen sok dolog befér, de azért ha virágot akarunk szállítani benne, akkor nem árt a kalaptartó, mondjuk pár doboz virág alulra, közép állásba a kalaptartó, aztán mehet mindenhová virág, még az első ülésre és az elé is...

 

Ilyen az igazi autóillatosító:

 

picture0491_800x600.jpg

 

 Volt a kocsival egy kis túra, autópályás-utazós túra. Előtte kicsit megtakarítottam a kocsit:

 

20130505--1-.jpg

20130505--3-.jpg

20130505--5-.jpg

20130505--7-.jpg

Itt most nem kapott hangsúlyt a fogyasztás, autópálya, a megengedett határán autózva nagyon erős szembeszélben mentünk. Így nem annyira dicsekedésre méltó fogyasztást tudott produkálni a kocsi, sőt, a nagyon erős szembeszél miatt még hangos is volt. A fogyi az autópályára nézve 8,1l lett. Ezután egy kis Bp belváros, Szentendre, Visegrád:

 

 

20130505--10-.jpg

20130505--9-.jpg

Ezeket megnézte a kocsi, tetszett neki, mert az előbb említett fogyasztási átlag lentebb ment, 7,7l-re. Ezután megint egy kis pálya, itt már inkább 140-150km/h, eszembe jutott, hogy mennyi lehet a vége, gondoltam egyszer csak meg kellene nézni azt is, így röviden kipróbáltam, 190-ig ment. Mire hazaértünk vele 8.0l volt az átlag.

 

Ezután megint kellett neki egy kis takarítás, mert egy komplett bogár temető volt az elején, illetve az út előtt szerettem volna olajat cserélni, de már nem volt alkalmam, így 300km-vel túlcsúsztam, de bele fér ennyi bőven. Megkapta az új olajat, levegőszűrőt, olajszűrőt és az új pollenszűrőjét is. Szemléltetésként egymás mellé tettem a régi és új levegőszűrőt:

 

20130505--11-.jpg

Itt pedig az új pollenszűrő és a régi:

 

 

20130505--12-.jpg

Na, ezért kell cserélni.

 

Azért nem szólhatok egy rossz szót sem a kis autóra, mert szépen tette a dolgát, határozottan kényelmesen el lehetett vele menni kirándulni, családostól. De végülis erre is tervezték. 130-140-150-nél a legtöbb ekkora autó azért fogyaszt, nem róhatom fel neki, bár egy 6. sebesség jól jönne, hogy ne 4500-as fordulaton kelljen autózni vele.

Legyen pár kép a belsejéről is:

 

20130506--1-.jpg

20130506--3-.jpg

20130506--5-.jpg

20130506--6-.jpg

Kész van a bekanyarodási lámpa!!! Na jó, nem is annyira annak örülök, hogy van, hanem annak, hogy sikerült megcsinálni, mert rengeteg probléma adódott mindig, valahogy mindig visszajutott valamilyen kósza villany, és vagy nem működött az index, vagy akkor is működött, amikor nem is irányjelzett az ember. Szóval, nemsokára rakok fel videót, addig is a bekötése, mely immár működőképes:

 

bekanyarodasilampa_mukodik.jpg

Nagyban megtalálható a képek/szereléshez/bekanyarodási lámpa mappában, ez most a legutolsó, ha még közben kerül fel valami, akkor az a lényeg, hogy ezen a képen rajta van, hogy működik. Amivel több ami most a kocsiban van, az az, hogy a tompítotttól haladó pluszt egy relé meg tudja szakítani, melyet ugyanazzal a kapcsolóval tudok megtenni, amely a DRL-t is kikapcsolja.

 Itt a videó:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dsatdpaSz64

 Nos, a Scenic most kicsit pihenőre ment, előtérbe került a kis Clio II. Pár kép róla:

 

20130518--1-.jpg

20130518--2-.jpg

20130518--3-.jpg

20130518--4-.jpg

20130518--5-.jpg

20130518--6-.jpg

20130518--7-.jpg

20130518--8-.jpg

20130518--9-.jpg

20130518--10-.jpg

20130518--11-.jpg

144736km-nél áll a km óra, van még olajcseréig, ő belőle sem fogy az olaj.

 

20130519--5-.jpg

 

Persze nálam sem telik el anélkül az idő, hogy ne legyen valami, amivel foglalkozni kelljen. Most a Clio adott munkát. Nemrég panasz volt a kuplungra. Vadonat új kuplung, mégis nehéz, és akadós, darabos, érzik a padlólemezen, ahogy benyomja valaki, recsegős-nyöszögős hangja is van... Bíztam benne, hogy csak nem lesz gond az új alkatrészekkel, így először a kuplung bowdent néztem meg. Az szép könnyen járt, kilőve... Ekkor nem örültem annyira. Motortérnél hallgatóztam, kuplung benyom, kienged, meg is van a hang forrása. A kuplung villa másik végén, a váltóban, a tengelyen mozgó kinyomócsapágy ad ki hangot. Tehát, nem akar csúszni a tengelyen. Na, ezt nem annyira könnyű sikosítani, mert a kuplungra nem juthat semmilyen olaj vagy hasonló. Úgy oldottam meg, hogy egy merevebb vékony csövet vettem, ami nem hajlik, azt egyenesen bedugtam a tengelyig a villa mellett, majd kapott bele teflon spray-t. Nem a motor felől dugtam be a csövet, így távolabb eset kicsit a kuplungtárcsától, közben meg lett mozgatva a kuplung, lényegében így kicsit folyatva lett a tengelyre a teflon spray.

 

20130519--6-.jpg

 

Meglepő lett a kuplung, mint forró kés a vajban.... Teljesen jól sikerült, egy dolog kipipálva. Következő dolog egy kis víz volt. Mit keres a víz az utastérben? Elöl középen folyhatott be valahol, mert mindkét oldalra jutott a lábtérhez. Körbenéztem dugulást keresve, két oldalt lefolyik a víz, viszont középen a szélvédő alatt nem. Középen van egy lefolyó cső, kivettem. Hát szép volt, az egész cső hosszában tele volt levéltöredékkel, teljes mértékben eldugítva ezzel a csövet, ezzel elzárva a víz lefolyásának útját, persze a víz talált másik utat... Hol is van a cső? Az első képen közelről, majd a másodikon kicsit távolabbról:

 

20130519--7-.jpg

20130519--8-.jpg

 

Kitakarítottam, remélhetőleg ez volt a hiba, és nem lesz halastó az utastérben. Ez is kipipálva, jöhet a következő. Volt egy érdekes jelenség, balra indexelésnél kikapcsolt a tempomat. Na, mondom az érdekes, irányjelzésre elvileg nem kapcsol ki gyárilag, ebben pedig a gyári van felélesztve, ami még érdekesebb, jobbra nincs ilyen...  Ami ezzel együtt megjelent, az az, hogy a műszerfalon balra irányjelzésnél indexszel együtt villogott a hátsó ködlámpa visszajelzője is. Na, innentől egyértelmű, hátul lesz a lámpánál egy testhiba. Hátul megnézve, amikor világít a féklámpa és működik az index, akkor minden villogásnál halványul a féklámpa. Ez is a testhibát támasztja alá. Hogy hol a hiba, az más kérdés. Lehet a kaszni testelésnél, a csatlakozónál, és az izzófoglalatnál is. Egy kábelt fogtam, két vége lecsupaszít, egyik a kasznin egy csupaszt ponthoz hozzáfog, majd működés közben bedugtam a csatlakozó testpontjához, ami a szélső fekete kábel. Erre nem változott semmi. Szóval odáig elmegy a test jól. Ezután a csati helyett hozzáfogtam az izzófoglalaton a testhez.

 

20130519--1-.jpg

 

Ekkor hirtelen felerősödtek az izzók fényei és megszűnt a villogás. Akkor a csatlakozónál nem jön át valószínű. Csatit lehúzva az érintkezések jónak tűnnek, a test érintkezésénél látni a műanyagon egy kis barnás elváltozást, de attól még jónak kellene lennie. Megcsiszoltam az érintkezőt, kicsit feszítettem a csati érintkezőjén is, kapott egy kis rézsprayt, összedug, és lőn csoda, minden úgy működik, ahogy kell.

 

20130519--9-.jpg

 

Másik oldali lámpánál sokkal kevésbé volt jelen ez a dolog, ott csak nagyon halványan villogott a féklámpa az indexre, de azért ott is megcsináltam, mostmár tökéletes ott is. Kapott még egy új pollenszűrőt és egy klíma fertőtlenítést is, szerintem egy kis időre most letudva a kis autó, nem valószínű, hogy kehes lesz. Klíma fertőtlenítésre ezúttal ezt használtam:

 

k2klimadoktor.jpg

Nekem annyira nem jött be, mint a másik kettő korábbi, eleinte volt egy kis szaga, de végső soron elmúltak a kellemetlen szagok, ez már nem spray, hanem hab. Talán egy előnye lehet, egy ilyen flakon legalább három alkalomra elég. Továbbra is jobban szeretem a spray-t.

 Nos, a kis Clio használva van. Határozottan lehet élvezni a tempomatot. Szépen tartja akár hegyvidéken is a tempót, bár kanyargós utakon elég merész, akár egy 60-ra beállított érték is. Pár kép az autóról:

 

20130521--1-.jpg

20130521--2-.jpg

20130521--3-.jpg

20130521--4-.jpg

20130521--5-.jpg

20130521--6-.jpg

20130521--7-.jpg

Az utolsó képen látszik, hogy milyen átlagfogyasztással sikerült letudnia ezt a kis utat. Természetesen itt is volt hegyvidék bőven. A hazafelé már egy jó ideje 5.0-át mutatott, mire leállítottam és lefotóztam arra ment fel 5.1-re. Viszont volt egy kis helyben járatás is... Szóval, végig nagyon elégedett voltam a kocsival, de a nap végére ezt teljesen romba döntötte... Kezdte azzal, hogy a városba beérve, amikor kuplungolni kellett, akkor tűnt fel, hogy visszatért a kuplung darabossága, szóval sajnos csak eddig tartott, hogy legutóbb befújtam. Valamit erre ki kell találni, ami tartós megoldás. A másik dolog, pedig végleg lelombozott. Szépen begurult a kapun, amikor megállok meg elkezd dadogni, fura szaga van. Sagem trafók vannak benne, a fő tippem az, hogy valamelyik feladta, pont ugyanúgy dadog, mint amikor az enyém annak idején beázott. Sajna nincs most próbatrafóm, így addig nem tudok biztosat, megnézni megnéztem, az egyiknek a gumija alul el van szakadva, talán az húz át... Reggel megtudom, egy rendes klubtárs eljön (köszönet érte Tib-bee-nek), az ő trafóival ki tudom próbálni, nélküle most nehezebb lenne, mert nincs kéznél az enyém...

 Nos, trafó próba megvolt, mégegyszer nagy köszönet Tib-bee-nek, még a boltba is elvitt, íme az eredmény:

 

dscf0080_800x533.jpg

Két szép új Beru trafó. Maradt még két Sagem, így meg van a lehetősége, hogy azok is tönkre mennek, de most egyelőre lesz egy tartalék trafó, mert csak egy volt most rossz. Újra szépen ketyeg. Ami érdekesség, hogy reggelre megjavult a kuplung, megint puha...

Kuplungra itt a megoldás:

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9027813&aq_ext=1&aq_text=kuplung+di%F3

Egy segítő szándékú fórum olvasó küldte el nekem, köszönet neki érte. Úgy tűnik ez alapján, hogy én annyi hibát követtem el, hogy sötétben csináltam, így nem láttam semmit, illetve azt a bizonyos alkatrészt nem töröltem meg a sártól, igazából nem is láttam, csak fújtam rá teflon spray-t. Ezúttal világosban álltam neki.

Kuplung villa:

 

20130523--1-.jpg

Kuplung "dió":

 

 

20130523--2-.jpg

20130523--3-.jpg

Szóval ebben tévedtem, én azt hittem a kinyomócsapágy mozoghat nehezen, de ez a kis nyavaja adja a hangot, amint megtöröltem, már változott. A felső levegőszűrő csövét én is levettem egyébként, hogy hozzáférjek. Le kell venni a leszorító gumit a levegőcsőnél, a rezonátor doboz előtt, majd lehúzni a levegőszűrőnél a rezonátordobozt:

 

 

20130523--7-.jpg

Ezután csővel együtt elforgatva a másik végét, ki lehet húzni a helyéről:

 

 

20130523--6-.jpg

 

 Mostmár csak azt kell kideríteni, mennyire lesz tartós ez a megoldás.

Egyúttal ránéztem a kb 5ezret futott levegőszűrőre, még nem vészes:

 

20130523--4-.jpg

20130523--5-.jpg

 

 Visszatekintve kicsit Clios lett ez az oldal. Azért legyen egy kis Scenic is. Alánéztem az enyémnek, egy kis takarítás már ráférne az aljára:

 

picture0527_800x600.jpg

Bekukkantottam a motorhoz is, megnéztem az olajat, szép átlátszó még, de hát nem is sokat mentem vele. Egy gégecsövet amiben kábelek mennek kicseréltem, mert a hő kicsit megette, a nívó pálca fölött ami megy keresztben:

 

 

picture0536_800x600.jpg

Kíváncsiságból a lökösre tettem két lámpát, gondoltam megnézem hogy állna neki:

 

 

picture0529_800x600.jpg

picture0530_800x600.jpg

picture0532_739x600.jpg

Annyira nem is lenne vészes, de nem tervezem egyelőre megfúrni a lökhárítót.

 

Hátul a hátsó ajtónál az egyik hajlatban mind két oldalt elkezdett felválni a szálhúzott alumínium fólia. Túl magasra volt húzva és rengeteg hajlás van ott a lemezen, amit nehezen tud követni. Kissé alacsonyabbra vágva valószínű tartósabb lesz, legalábbis remélem. Mivel a régi alá ment már por, így lehúztam és újat tettem fel. Pár kép a küszöbökről most:

 

picture0542_800x600.jpg

picture0543_800x600.jpg

picture0544_800x600.jpg

picture0545_800x600.jpg

picture0546_800x600.jpg

picture0548_800x600.jpg

picture0549_800x600.jpg

Igen, ez itt az ajtó szélén friss, kimaradt két ilyen csík, gondoltam próbából oda teszem, a célja az lenne, hogy ha kinyitom este az ajtót, akkor ez majd jól visszaveri a fényt, és a mögöttem érkező látja, illetve így nem viszi le az ajtót... Annyira nem az igazi, legalábbis valahogy nekem olyan fura így, valószínű le fog kerülni. Most egyelőre elfér ott.

 

Egy km óra állás:

 

picture0551_800x600.jpg

Pár dolog ma a kezembe került:

 

 

picture0535_800x600.jpg

A jobb oldali is H1-es, csak olyan furcsa kicsit.

 

Illetve pár régi Renault-os dolog:

 

picture0553_800x600.jpg

picture0554_800x600.jpg

picture0555_800x600.jpg

Egyébként még annyit megjegyeznék, hogy nagyon kellemes ez a mostani klímatisztító. Nem amit utoljára linkeltem, amivel a Clio-t is tisztítottam, hanem amit sokkal fentebb linkeltem, amivel a Scenicet takarítottam. Ezt határozottan merném ajánlani bárkinek.

 Gondoltam matatok valamit a kocsin. Nem sok ötletem volt, hogy mit csináljak vele, így az jutott eszembe, hogy nem annyira tetszik a led a hűthető kesztyűtartóban, lecseréltem másik fajtára. Ilyen volt:

 

20130601--1-.jpg

Ilyen lett:

 

 

20130601--2-.jpg

Már nincs az a kör, mint eddig. Nagyon gondolkoztam az alkonykapcsolón, hogy sötétedéskor automatikusan kapcsoljanak a lámpák, ugye ez pl a legtöbb Megane és Scenic II-esben benne van, de valahogy ennek még mindig nem az előnyeit látom, hanem inkább a hátrányait. Szóval egyelőre még mindig beszereletlenül marad ez a dolog. Ha már rámsötétedett, gondoltam megnézem milyen a gyakorlatban a bekanyarodási lámpa. Igazából sokat nem vártam tőle, inkább már azért raktam bele, mert bennem volt, hogy "csak azértis megoldom". Azt kell mondjam, hogy még tetszik is. Így néz ki, ugye kicsit felemásan, amikor irányjelzek:

 

 

 

20130601--3-.jpg

20130601--4-.jpg

 

 

Nos, ha jól megnézzük a képeket, látszik azért, hogy egész sokat jelent az a lámpa mindkét oldalt. Ez a dolog jobb, mint vártam. Készítettem egy videót is, látszik azért a lényeg:

 

Egészen megtetszett ez a dolog, mégha sokan úgy is gondolják, hogy semmi értelme, illetve van aki úgy gondolja, hogy ez szimplán az új típusokat utánozza és azokon sem való semmire, meg egyébként is hogy néz ki, de én vállalom, jó lesz ez így. Nem vagyunk egyformák, nem kell, hogy mindenkinek tetszen ez, egyébként kikapcsolható.

 Szóval, csak addig unatkoztam, ohogy beépítettem az automata világításkapcsolót, így szürkületkor magától felkacsol a tompított, illetve kézifék behúzására leveszi helyzetjelzőre. Aki ilyet akar bekötni, annak egy kis segítség. Világításkapcsoló B1 a helyzetjelző, B4 a tompított, ezek kapcsoláskor a B3-ról kapják a pluszt. Gyújtás plusz és test egyértelmű. 209-es csati.

 A kézifék kapcsolt testjét pedig az R2-es csatiban ott van a bal A oszlop tövében, már nem tudom hanyadik, próbalámpával hamar meg lehet találni, nálam asszem zöld volt a bejövő kábel színe. Maga az elektronika bekötése ez:

 

dscf0436_800x533.jpg

(képek nagyban a képgaléria szereléshez mappájában)

 

A fényérzékelőt úgy helyeztem el, hogy az ablaktörlő ne okozzon problémát, amennyire lehet lent legyen, de mégis hozzáférhető, mert azon van a gomb, mellyel ki lehet kapcsolni. Ilyen kívülről:

 

 

20130601n--1-.jpg

 

Ilyen belülről:

 

20130601n--2-.jpg

Mielőtt valaki megjegyezné, ezután jön az autómosás, szóval azért koszos az ablak. Kipróbáltam, működik ahogy kell, meglátom, mennyire fog tetszeni:

 

 

 Leöblítettem a kocsit, amikor felnyitottam a motorháztetőt, hogy letöröljem a vizet a széleiről, gondoltam csinálok pár képet. Nem szoktam mosni a motorteret, néha letörlöm, és annyi elég. Sokszor megkapom, hogy tiszta a motortér, biztos takargatni valóm van, mert egy motortérnek porosnak, koszosnak kell lenni, az az egészséges. Hát, nálam egészséges és mégis tiszta. Akkor sem értek egyet az ellenvéleményekkel, akik azt mondják, ezt nem vennék meg, mert túl tiszta a motor... Ilyen, most még le sem törölgettem:

 

20130601n--3-.jpg

 

20130601n--5-.jpg

20130601n--6-.jpg

 

 

 

 Megnéztem az olajszintet is, a nívó szárazon:

 

20130601n--7-.jpg

Kihúzva, olajosan:

 

 

20130601n--8-.jpg

Szeretem, mikor ilyen szép az olaj.

 

Végül a következő hét napra eltéve:

 

20130601n--9-.jpg

 

Még egy kicsit csak alámásztam a pihenő előtt. Olajcserekor le kellett vennem a műanyagot ami a motort takarja alulról, akkor már bántotta a szemem a négy csavar, ami a műanyagot fogja. A duda felfogató csavarja sem volt túl szép, így lecseréltem őket... Tudom, ez így kicsit merésznek hangzik, de ez van. Csavarok:

 

20130601e--2-.jpg

Egy alapos alvázmosás is ráférne:

 

 

20130601e--1-.jpg

Műanyag a helyén:

 

 

20130601e--3-.jpg

Kicsit viseletes, de sajna így vettem, viszont a jó hír, hogy ez néz ki így, nem a motor és a váltó alja, arra van, hogy védjen, meg is teszi... Egyúttal ránéztem a két tartó vasra ami a hűtőt fogja alulról:

 

 

20130601e--4-.jpg

20130601e--5-.jpg

Rendben vannak, ezek szerint a legutóbbi festés már tartósra sikeredett. Egy kis takarítás kell csak ide... Egyúttal megnéztem mi újság a hűtőkkel. A klímahűtő és a vízhűtő között elvileg meg tud ragadni a kosz rendesen, takarításhoz érdemes őket szétszedni. Úgy tűnik ez a része rendben van, nem vészesek, a klíma hűtő alsó része bogarass kissé, de ezt levéve nincs gond. Nincs köztük kosz, egész tiszták. Jöhet akár kánikula is.

Ma is sikerült egy kis minijavítást eszközölni, ezúttal a Clio-n. Itt volt most a gond:

 

dscf0170_800x533.jpg

Szóltak, hogy a lefelé gomb nem mindig megy, hidegben nem szeret, melegben szeret működni... Mentem vele, nekem sem ment, így kivettem a táblát. Anno hiába forrasztottam a kábelt a kapcsolóra, elengedte az egyik láb. Orvosoltam, remélhetőleg már nem esik le.

 

 Nos, a kis Clio II most pihenni fog. Jobbról egy hölgy nem vette figyelembe a piros lámpáját, közben persze telefonált, a clio jobb hátuljába bele, keresztbe forgatott... Szerencsére aki ott ült nem sérült, de a kerék széttört, a gumi is teljesen szétszakadt, természetesen a lökhárító is tört, a sárvédő is, a futómű biztosan kapott... Nem volt teljesen derékszögű a kereszteződés, vagy elrántotta a kormányt a másik autó vezetője, vagy nem tudom hogyan, de neki a bal eleje sérült, pont a nyúlvány kapta el a kerekét a Clio-nak. A másik autón alig látszik sérülés.

 

terkep.jpg

Én jöttem zöld lámpánál, a zöld nyíl irányába, a Polo meg a piros lámpán a piros nyíl irányába. A Clio így állt meg:

 

 

picture0557.jpg

Így nézett ki utána a Polo:

 

 

img_20130603_180648.jpg

Nem tűnik nagy sérülésnek, szerencséje volt, mert a nyúlványa kapta el a mi autónkat, ami neki az egyik legerősebb része az autónak, viszont így ha kicsit is meghajlott neki hátul, akkor nem lesz olcsó kihúzatni.

A clion kicseréltem a kereket a pótkerékre, óvatosan hazadöcögtem, a kormány azóta jobbra áll 45fokban.

 

Holnap megy a kasznishoz, ő szerződött partnere a biztosítónak. Pár kép még itt:

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/fenykepek/clio-ii-privilege/baleset----/

Reggel elkerült a kasznishoz, kora délután megvolt a szemle. Hátsó híd csere is lesz úgy tűnik. Persze a 10 éves autót bontott alkatrészekből kell javítani, a gumival nem tudom mi lesz, mert valószínű ilyet már nem kapni, de ebből is használtat kell nézni, mert újat nem fizet a biztosító. Ha nincs hozzá ugyanilyen, akkor párt kell venni, de természetesen abból is csak egyet fizet a biztosító. Nemrég voltam vissza, pont hozták a Polot. A miénk már részben szét van szedve. A hölgy hozott egy szerelőt, amikor a szerelő meghallotta, hogy a hölgy esetében, ha piros lámpán haladt át, akkor kétszer annyi az önerő, akkor rögtön jött az, hogy hát, akkor nem ment át piros lámpán, azt kell írni a bejelentőre. Sőt, akkor azt sem írjuk, hogy telefonált, szendvicset evett... Azt mondja, nehogy már a biztosító járjon jól... Azért ez nem arról szól, hanem arról, mi történt valójában. Piroson jött át, telefonált, balesetet okozott. Rendes voltam, elismerte, nem hívtam rendőrt, ezzel megkíméltem hatalmas pénzbírságtól, talán attól, hogy a jogsiját elvegyék, így büntetőpontokat sem kap... Nehogy már hirtelen minden máshogy történjen, mert akkor neki drágább lesz a javíttatás... Viszont ami probléma nekik, az, hogy Allianznál van a kötelezője is meg a casco is, reggel már le lett jelentve a kötelező tekintetében, hogy piros lámpán ment át, így most nem írhatnak mást, mert úgyis látja a biztosító a másik bejelentőt. Azért kicsit felhúzott... Legközelebb mégiscsak rendőrt fogok hívni szerintem...

 

Clio-ról pár hír. Futómű lecserélve, sárvédő rajta, de még hézagállításnál tartanak. A Polo-ról is kaptam híreket. Ránézésre nem nagyon volt baja, szétszedés után pár dolog jött ki. Lámpa fülek szinte mind eltörtek, homlokfal 3 helyen tört el, lökös, merevítő csere, illetve a nyúlványa meghajlott.
Pár kép a javításról:

20130609--4-.jpg

20130609--5-.jpg

20130609--6-.jpg

20130609--7-.jpg

20130609--8-.jpg

20130609--9-.jpg

Kérdeztem, hogy nem lenne-e jobb a sárvédőt teljes mértékben cserélni, tehát a felső részt is, de azt a választ kaptam, hogy az orvostudományban is igyekeznek minél kisebb mértékben felvágni a beteget, ez itt is így van. Megbízom bennük, szerintem jó szakemberek, ráadásul hétfőn volt a baleset, kedd reggel vittem el és péntekre már így néz ki a kocsi, szóval még gyorsak is, hiszen csak beestem és azért volt más munkájuk is bőven.

 Update a Clio kaszniról:

 

20130611--12-.jpg

20130611--14-.jpg

20130611--15-.jpg

 

 

20130611--16-.jpg

20130611--17-.jpg

20130611--1-.jpg

 

20130611--2-.jpg

20130611--4-.jpg

20130611--5-.jpg

20130611--6-.jpg

20130611--7-.jpg

20130611--8-.jpg

20130611--10-.jpg

20130611--11-.jpg

 Mai adag kép:

 

20130612--1-.jpg

20130612--2-.jpg

20130612--3-.jpg

20130612--4-.jpg

20130612--5-.jpg

20130612--6-.jpg

20130612--7-.jpg

 

 Nemsokára festés, még egy kis tömítő, rücsi igazítás, szép lesz az.

 Festés:

 

 

20130614--8-.jpg

20130614--10-.jpg

20130614--11-.jpg

20130614--13-.jpg

20130614--14-.jpg

 

 

Ma elvileg haza is hozhatom. Viszont szomorú vagyok. Vihetem helyette a Scenic-et... Sajnos a jobb hátsó sarkát baleset érte. Csúnyán benéztem... A lökhárító nem igazán zavar, mert úgyis meg akartam csináltatni rajta a huplit, amire fóliát is ragasztottam, de a kaszni is horpadt sajnos. Tolattam, egyszer dübbenés... Hátranézek, se a tükörben semmi, se az ablakon. Ezt láttam:

 

20130614--2-.jpg

Először azt hittem, talán valami szegély, vagy kő, vagy valami lent. Előrébb mentem, akkor láttam, hogy a holttérben egy kisebb fa van. Aztán megnéztem a hátulját:

 

 

20130614--1-.jpg

Megoldható, csak nem vagyok most anyagilag ilyen javításokra fekészülve. Így viszont akkor ami apró dolgokat találok, azt megcsináltatom.

 

 Kóstolgat a kocsi. Próbáratesz. Gondolt egyet, és nem működött a fűtés-szellőzés, mármint a ventillátor. Egyik fokozatban sem ment. Műszerfal ütésére elindult, így reménykedtem a kontakt hibában.

Először nem akartam nagyon szétszedni, ha nem muszáj, ezért a ventillátorral kezdtem, ott mindent rendben találtam, viszont ahogy annak a kábele felment a műszerfal alá, ott volt egy olyan, hogy ha kicsit meghúztam a kábelt működött, elengedtem, akkor nem. Így neki álltam a fenti linken található kis alkatrészt kiszedni. Jó idegek kellenek hozzá. Nehéz hozzáférni, alul ki kell kötni a ventit is, le kell venni a relé tartót is, akkor enged csak annyit a kábel, hogy fent ki tudjuk húzni a bűnöst. Kivettem, majd lekerült a műanyag burkolat. Látszott is a bibi:

 

20130605--1-.jpg

20130605--2-.jpg

Az a forrasztás elengedte, középen a láb, körbe levegő, majd forrasztás. Érintkezés meg nulla. Ezt kellett megforrasztani. Kipróbáltam, már rángathatom a kábelt, nem áll meg. Jónak tűnik. Azért megizzasztott, ezt nagyon vacak kiépíteni...

A Clio a festőnél összerakva:

 

20130614k--1-.jpg

20130614k--2-.jpg

20130614k--3-.jpg

20130614k--4-.jpg

20130614k--5-.jpg

Hazahozva:

 

 

20130616--1-.jpg

20130616--2-.jpg

20130616--3-.jpg

Jó lett, kapott új gumit, dísztárcsát, nem üt el a szín sem, jó munkát végeztek, a számla összege majd 400eft lett. Még szerencse, hogy a biztosító fizeti.

 

A Scenicben nem sikerült jól megforrasztani a kis modult, fél napot bírt, viszont mostmár meg tudtam normális pákával csinálni, remélhetőleg jó lesz, átforrasztottam a többi forrasztást is, biztos ami biztos.

 Próbáltam a sarkán csinosítani, a lökös már jobban néz ki, a lámpa alatt meg a kasznis majd megoldja, ahhoz jobb, ha hozzáértő kéz nyúl. Ilyen most:

 

20130616--5-.jpg

20130616--6-.jpg

20130616--7-.jpg

Megint elkezdett furcsa hangja lenni, így megnéztem mi újság a kipufogóval, a középső dob a ludas, kifúj. Meglátom, ha tudok olcsón újat, akkor inkább csere, ha nem, akkor javíttatom.

Ma olyat láttam, amit még eddig sosem...

 

20130622--13-.jpg

Igen, ez az átlagfogyasztást mutatja, mely éppen 58,2l/100km. Szinte megijedtem amikor megláttam, aztán rájöttem a nyitjára. A múltkor lent volt az akku saru, visszarakás után csak a garázsba álltam be vele, majd ma indítottam, klíma, eldöcögtem földúton klímával a vasúti átjáróig, mely piros volt, persze nem állítottam le, hűsöltem bent inkább, mire elment a vonat, arra sikerült ezt produkálni. Szóval állóhelyzetben klímával felmegy a fogyi, vagyis nem megy fel, marad, csak 100km távolságra vetítve lesz több, mint addig. Mire kiértem a kövesútra, már 20 liter alatt volt a fogyi.

 

 A délelőtti klímázás után a meleg maradt, viszont jött egy kis szél. A buta időjárás nem tudja, hogy előbb eshetne egy kis eső, majd csak utána fújjon a szél, mert itt szinte sivatag van, és olyan porvihar volt, hogy a kocsi úgy nézett ki, mint amit 10 éve nem használtak. Persze közben szereltem, nagyon jól esik az embernek, amikor orrán, száján, fülén jön a homok... Szóval, a lökhárítót szedtem le hátul, egyrészt kíváncsi voltam, van-e valami gond alatta, másrészt picit alakítottam rajta. Képek:

 

20130622--1-.jpg

20130622--2-.jpg

 

20130622--3-.jpg

20130622--4-.jpg

20130622--5-.jpg

20130622--6-.jpg

20130622--7-.jpg

20130622--10-.jpg

20130622--11-.jpg

20130622--12-.jpg

 

Pár gondolat a képekhez. Látszik, hogy a lökös alatt is elhajlott picit egy lemez, de azon a festék nem is sérült, azt könnyen vissza lehet egyengetni. Másrészt kicsit változott a lökhárítón a fekete rész, szélesebb, végig fut mostmár a két műanyag rész között. Nem is olyan rossz szerintem.

Jött pár dolog ma:

 

20130624--1-.jpg

20130624--2-.jpg

20130624--3-.jpg

20130624--4-.jpg

Egy kis takarítás persze majd kell neki, hogy lejöjjön a ragacs, illetve felrakás előtt tuti le fogom festeni. Minimális alakítás sajnos fog kelleni, de nem komoly, és kifejezetten olcsón jutottam ezekhez hozzá, természetesen vadonat újak, számlával.

 Kapott egy kis törődést a kocsi, illő volt már egy külső-belső takarítás. Van képem hozzá.

Először, amihez nem kellett nyúlni:

 

20130628--13-.jpg

20130628--14-.jpg

20130628--15-.jpg

20130628--16-.jpg

Pár kép belülről:

 

 

20130628--1-.jpg

20130628--2-.jpg

20130628--5-.jpg

20130628--8-.jpg

20130628--22-.jpg

20130628--23-.jpg

20130628--24-.jpg

Kívülről szinte csak a hátuljáról van most:

 

 

20130628--25-.jpg

20130628--26-.jpg

20130628--27-.jpg

20130628--28-.jpg

20130628--30-.jpg

20130628--31-.jpg

20130628--32-.jpg

 

 Közben pár fejlemény. Szomorú híreket kaptam ma a kipufogóstól. A középső dob amit vettem, nem lesz jó. Nem elég neki az a minimális átalakítás amire gondoltam, a dob 1.4-esre való, így nem jó az én autómhoz.

Sajnos nem ez volt a legrosszabb hír. A nagyobbik gond, hogy elöl a flexicső tönkrement. Az autó 2000-es, a kipuffos szerint ez a gyári rendszer, ne csodálkozzak. Viszont elég drága a flexi cső cseréje... Szerinte a középső dob annyira nem is sürget, a pasztázásom úgy látszik tart. Ettől függetlenül illene a középsőt is cserélni. A hátsó része az teljesen hibátlan.

Megvolt a flexi cső csere, majdnem azt mondtam, hogy Isten fizesse meg, amikor a szerelő 25eft-ot kért érte... Maga a cső sem nézett már ki túl jól, de el is volt már vállva az előtte levő csőtől. Így nézett ki:

 

20130703--2-.jpg

Egyébként ez így nézne ki, a rezgést hivatott csillapítani:

 

 

kipuf_flexi.jpg

Ha nem külön veszi az ember, akkor kb így néz ki egyben, bár még így is hegeszteni kell, hacsak nem a katalizátorral együtt vesszük:

 

kipucsocsonkkal.jpg

Folytatás itt: