Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/3.rész

Korábban gondolkoztam egy kis alakításon a hátsó lökhárítón. Aki a képeket figyeli mostanság, változott is valami.

Régen ilyen volt: 

 

20121228--17-.jpg

 

Most pedig ilyen: 

 

20130628--28-.jpg

 

Egyrészt, pakoláskor az ember karcolja a felső élét a lökhárítónak, másrészt nekem ott egyébként is volt egy sérülés már akkor is, amikor megvettem. Így arra gondoltam, hogy talán meg tudnám így spórolni a lökhárító majd 30eft-os festését, és esztétikusan ki is lehetne javítani ezt a problémát úgy, hogy még gyakorlati haszna is lenne. Korábban tettem oda fóliát, azt nem tudtam széthúzni a két műanyagig, úgy olyan furán nézett ki. Gondoltam lefújom próbaként, ha nem tetszik, akkor lemosható ez a fajta festék hígítóval, ha meg tetszik, akkor is lemosható. Ez esetben újrafesthető normális festékkel. Nekem ez a mostani kinézet jobban tetszik. Így vettem hozzá való festéket, hogy igazán műanyagnak nézzen ki:

 

20130703--1-.jpg

Ezzel igazán műanyagnak fog hatni a kinézete is és a tapintása is. Remélhetőleg...

Nos, kipróbáltam a festéket. Lekerült a lökös, picit lett egyengetve a horpadáson és a lökösről próbáltuk eltüntetni a púpot, amivel anno megvettem. Igazából, ha egy barátom nem segít, most sehol se lennék, szóval köszi Zsolti!

Ritkán teszek fel képet a kocsiról koszosan, de most az olvasókat kérem nézzék el nekem, mosásra nem volt időm, már két napja nyelvvizsgázom. A lökhárítózás és kasznizás is egy szűk délután volt csak. Szóval pár kép, hogy milyen lett a lökhárító, és a kaszni:

 

20130706--1-.jpg

20130706--2-.jpg

20130706--3-.jpg

20130706--4-.jpg

20130706--5-.jpg

20130706--6-.jpg

20130706--7-.jpg

A horpi a sarkán a kocsinak még persze nem az igazi, de sokat jött ki, türelem játék, sok idő kell hozzá, mára már nincs hozzá hangulatom, majd máskor folytatom.  Ja, és persze a csomagtartóban a kipufogó eladó, link feljebb.

 

Előre elnézést, de most telefonos képek jönnek.

Először a horpiról, ennél jobb nem lesz, csak ha megcsináltatom, egyelőre így is marad:

 

s20130708--1-_800x600.jpg

s20130708--2-_800x600.jpg

s20130708--3-_800x600.jpg

Pár kép a hátuljáról, hátha jobban látszik a lökösön az új réteg:

 

 

20130708--6-.jpg

20130708--10-.jpg

20130708--11-.jpg

20130708--12-.jpg

20130708--5-.jpg

Ami fura, hogy érdesebb, mint a gyári. De így is jó, tetszik.

Most csak pár sor. Volt vele egy hosszabb út ismét. Lassan közeledik a számláló a 208000km-hez. Meleg volt, autópálya, klíma, négy személy, cuccal, Bp belváros, volt araszolás, dugó, persze klímával, volt ugyan klíma nélküli haladás is Pesten este, majd megint autópálya klímával ugyanúgy. Figyeltem a fogyaszást, bár most nem volt szempont, a tempó volt az elsődleges. 130-140 körül haladva. Ami érdekes, klímával nincs olyan nagy különbség, ha lassabban megyek. 1-2 tized fogyasztás különbségért nem érdemes 120-al vagy 110-el menni. A pályán így leggyakrabban 7.7l-es pillanatnyit láttam, persze volt alatta is, felette is, útviszonytól függően, Pesten nagyon sokat mentem dugóban, féltem tőle, hogy felviszi a fogyasztást, de nem volt vészes. A budai hegyekben is sok olyan helyre kellett mennem, ahol bizony rendes emelkedők voltak, ezeken  a helyeken már 3.-ba nem kellett váltani... A végső eredményem 7.6l-es átlagfogyasztás lett, hozzáteszem Pesten még 7.3l volt, tehát az odaút átlaga alacsonyabb volt még a dugókkal is, mint a hazaúté, ezt a vissza úton levő jelentős szélnek tudom be, azért magas a bódé... (meg volt amikor előzésnél kicsit odaléptem, hogy ne tartsam föl a mögöttem 160-180-al érkező nagyvérűt...) Hiába öreg autó, mert valljuk be, 2000-es évjárat, nincs mit tenni, öregszik, igazán kényelmes, lehet, hogy a korából adódóan lesznek majd dolgok, amik elromlanak, de igazából jól tartja magát, ár-érték arányban jó választás egy ilyen autó. A szomszédságban van egy hasonló színű Scenic, az diesel, arra sok panasz van, mindig van valami baja. Ennek lényegében alig van gondja, leginkább csak az élvezetért, unaloműzőnek bütykölgetek valamit, meg hobby-ból cserélek le néha dolgokat, mert más addig használná, míg el nem kopik, engem zavar, ha már nagyon viseletes valami. Persze a lehetőségeimtől is függ, mit tudok hozzá megvenni. Kicsit bennem van, hogy jó lenne lassacskán megint váltani, ezúttal valami sportosabb kinézetűre, alacsonyabb felépítésűre, de belegondolva, vissza fogom sírni ezt, ha eladom. Amikor beülnek az utasok hátra, elférnek, még a térdük is messze van az első üléstől, kényelmes fejtámla van nekik hátul, tudják állítani a háttámlát is, tologathatják az üléseket, bent kellemes hűvös van, azért erre szoktam dícsérő szavakat kapni, ami igen jól esik. Kényelmes vezetni, lágy, könnyű kezelni, szépen finoman működnek a dolgok benne, igazi utazó autó. A tempomat hiányzik belőle kicsit, jó lenne, ha esztétikailag nem lenne horpi, újszerű lenne, illetve egy gázszettel bizonyára olcsóbban tudnék utazni, de lehet több dolog hiányozna abból az autóból, amit ezután tudnék venni. Ettől ha fiatalabbat akarnék, csak bonyolultabbat, igényesebbet, kényesebbet tudnék venni, amin még kevesebb dolgot tud az ember saját kezűleg megcsinálni, és sokkal több drága alkatrész van bennük, amelyek szeretnek tönkremenni. A kinézetével nem vagyok 100%-ig megbarátkozva, kissé fiatalosabbra vágynék, de kérdés, érne-e annyit, amennyi lemondással járna... Egy ilyen autó nagyon jó választás tud lenni. A Megane is, a régiben kár, hogy nem volt klíma, meg az kisebb volt, de ezek a régi 16V motorok jók. Ezek szépen kultúráltan teszik a dolgukat, viszonylag csendesek is, fogyasztásuk a maiakhoz hasonlítva sem rossz, de még nem annyira bonyolultak, hogy drága legyen a szerviz. Egy újabb, bonyolultabb technika ettől csak drágább lesz. Ebből kellene egy új, Braziliában 2008-2009-ig biztosan gyártották, milyen szép lenne ebből a típusból egy pár éves. A mondanivalóm lényege, hogy ezúton szeretném felhívni minden kedves 99-03-as évjáratú Scenic és Megane tulaj figyelmét arra, hogy amikor valami elkopik az autóban, az csak a kora miatt van, de igazából ezek az autók hálásak, ha törődnek velük, és egy igazán racionális választás lehet mind a Megane, ming a Scenic, szerintem megéri küzdeni velük, legalábbis ezen mostanság sokat gondokodtam és erre jutottam.

 Egy kis ajándék:

 

dscf0280_800x533.jpg

dscf0283_800x533.jpg

 

 Na, mára már nagyon rutinosan végzem az előtét ellenállás ki-be szerelését.

Már pillanatok alatt lebontom, kiveszem, visszarakom, persze közben a szitkozódás nem maradhat el... Nemrég megint megállt egy kb. két percre a belső ventillátor, ezért szedtem szét megint. Próbáltam szerezni bontóból másik előtét ellenállást, (nem egészen az, de az egyszerűség kedvéért nevezzük annak, bontóban is így tudják csak miről van szó), esélytelen. Legalábis errefelé. Scenic is kevés van, de digitklímás nincs is. Ami egyértelmű, hogy kontakt hiba van. kábel mozdításra visszajött a venti. Szóval most kiszedtem, átforrasztottam a biztonság kedvéért megint, a csatlakozókban kicsit igazítottam a sarukon, kapott kontakt sprayt, most eléggé feszes a csatlakozás, reménykedek benne, hogy jó lesz, az idő megmondja. Remélhetőleg legközelebb már a tolatóradart fogom szerelni, nem ilyen dolgot.

Bekerült a toszi radar. Pár kép:

 

20130718--1-.jpg

20130718--2-.jpg

20130718--3-.jpg

20130718--9-.jpg

20130718--10-.jpg

Belül a kijelző a tükörre került, középen jelzi a távolságot, illetve két szélen kettő-kettő színkálás kijelzés mutatja mennyire van közel az akadály, illetve melyik érzékelőhöz a négyből.

 

 

20130718--4-.jpg

20130718--5-.jpg

20130718--6-.jpg

20130718--7-.jpg

20130718--8-.jpg

Kipróbáltam ma a szélső radarokat is élesben, mert riogattak olyannal, hogy nincs eléggé szélen a két szélső. Felszerelést illetően a leírást követtem, azon az szerepel, hogy ne legyen holttér, az érzékelőket maximum 30-40cm távolságra kell egymástól tenni. Én 40cm-re tettem. Kipróbáltam kapufélfával, ahogy közeledek már jelez, tükör szerint 30cm leglább van az autó széle és a kapufélfa között. Szóval úgy tűnik jól működik.

Jelezte mostanában a kocsi, hogy szeretné ha többet foglalkoznék vele. Mostanság elkezdett rosszabb úton kopogós, nyekegős lenni. Már azt hittem valami futómű alkatrész kezd kikopni, meg hogy szedhetem szét a hátulját, azt gondoltam a csomagtér műanyagjai nyekegnek. Lustaság félegészség... Gondoltam azért mielőtt szétszedem, megnézem a gumikédereket, elég régen voltak már lekezelve. Az ajtóknál felül van egy az üveg szintjéig, annál picit elfeszítetem a kasznitól és alá is fújtam, mert megnyomva nyekkent, végigfújtam kívülről is, majd az ajtók gumikédereit a kasznin. Csomagtérajtónál szintén, illetve a nyitható hátsó szélvédőnél is befújtam műszerfalápolóval, majd megtöröltem. Még a kalaptartót vettem ki, Annak az akadó füleit, illetve ahová felfekszik. Befúj, letöröl, visszarak. A kalaptartónál még érdemes a "zárját" is, ügye a nyitható hátsó ablakosnál felhajtható ilyenkor is a kalaptartó, és ahová zár, azt a részét érdemes még fújni. Hátsó lábtér rekeszeinek zárját, karimáját fújtam még be és töröltem le. Jól jött ki a dolog, mert pont mentem előtte is földúton, ahol ahogy tekeredett a kaszni a hepe-hupákon úgy nyekegett minden, a kezelés után ugyanott végig mentem, már csend volt. Nagyon jó így, végre nem kap agybajt a sofőr, csend van, negyedóra munkába került, meg egy negyed flakon műszerfalápolóba... Határozottan megérte foglalkozni vele. Belekukkantottam a motortérbe, rég volt nyitva, látszik is rajta, sokat mentem porban, illetve nemrég állt egy napot az udvaron, a szomszédban meg fűrészeltek az építkezésen, szált mindenfele a fapor, a motortér is poroska már kicsit. Nem vészes, de látszik. Folyadékszintek rendben, megnéztem az olajat is, már van benne pár ezer km azért, még egész jól néz ki az olaj:

 

oilszint_800x600.jpg

Azután még egy kis fogyasztás teszt volt klímával, a lassabb tartományban, tehát országúti tempóig nem nagyon van különbség. Itt most viszonylag sík terepről beszélek, egyenletesen haladva, persze kicsit dicegős-döcögős úton, hiszen ilyenek vannak mindenfelé. 50-nél 5.2l, 70-nél 5.6l, 90-nél 5.8l. 95 körül picit lentebb is tud menni a fogyi, azt szereti klímával, míg klíma nélkül 85-87 körül van a legkedvezőbb fogyasztás.

Nos, egy kis update ismét. Kisebb nyaralás áll mögöttünk a kocsival. Szégyen, nem szégyen, én szeretem a kocsit, és élvezem, hogy mindenféle dologra lehet használni. Ha már a formája nem az a hétköznapi személyautós, akkor legyen szinte mindenre jó. Azt kell mondjam, jól vizsgázott. Van valami mondás, hogy lakva ismerszik meg az ember. Az autóra is igaz. Mivel szeretem a kötetlen, spontán dolgokat, így ezúttal nem foglaltunk szállást a nyaraláshoz. Igen, ez elég őrült dolog, merész bevállalni, hogy az ember mondjuk a kocsiban alszik, kényelem, meg kell oldani a tisztálkodást, meg egyebeket. A megfelelő hely kulcsfontosságú ilyen szempontból az alváshoz, de ehhez meg is találtuk az ideálisat, ezzel sem volt gond, szóval volt még fürdőszobánk is, na ez tudta volna megkeseríteni a nyaralást, illetve romlott volna a komfort, ha az ember ilyen melegben nem tud rendesen megmosdani. Na, de ez az oldal az autóról szól, nézzük ezt az oldalát a dolognak. Süt a nap, tehát amellett, hogy kötelező árnyékba állni, nem árt, ha van sötétítés, erre a célra a hátsó oldalsó ablakokra ideiglenesen fekete fólia került. Ez nagyon jó volt, viszont nem a hagyományos üvegfólia volt, tehát abszolút nem volt átlátható, a kilátás az hiányzott nagyon, de egyébként jó szolgálatot tett. A többi ablakra erre a célra szabott szövet volt, ami opcionálisan parkoláskor takarta az ablakot, menetközben pedig hátul pihent. Az autó egész nagy, át lehet benne öltözni, lehajolva kinyújtott lábbal is simán. Szóval, hátsó ülések ki, két emberrel minek cipelni, egyébként is csak útban lennének, kalaptartó marad, arra nagyon jól fel lehet tenni egy középmagas tárolórekeszt, ebben minden elfér, a kalaptartó meglepően sok súlyt elbír. Emellett kényelmesen elfér még pár táska, hűtőtáska, stb. Ebben a formában még én is szépen elférek kinyújtott lábbal hátul. Az első ülések háttámláján levő tálcák is jól használhatóak, amennyiben előre tekerjük a háttámlát, mert ezt bizony elrontották a tervezők, ugyanis az, hogy vízszintesen áll-e a tálca, nagyban függ a háttámla pozíciójától. Nem baj, ha hátul vagyok, akkor nem gond, ha előre tekerve áll a támla. Nem volt ránk hideg, nappal bőven 30 fok felett minden nap, éjjel 18-22 között. Ez volt a szerencse, mert ha melegebb lett volna este, akkor már nem lehetett volna aludni, mert nagyon felmelegedett volna a beltér. Így még pont jó volt. Ez persze azt jelentette, hogy a Balaton körüli túrát bizony klímával tettük meg, sőt, az oda-vissza út nagy részét is. De hát ezért van, nagyon kellemes, tökéletesen hűt. Igazi utazóautó. Ha úgy vesszük, azért nem olyan kis autó, elég nagy a kaszni, magas is. Ehhez társul egy 1.6 16V motor ~107 lóerővel. Sokat eszik?

Odafelé készítettem egy fényképet, sajnos nem pont tankolás után, mire eszembe jutott, hogy fotózzak, arra már mentem egy kevés km-t, így a képen látható még megtehető km egy kevéssel több volt a teletanknál:

 

20130728--1-.jpg

Még megtehető 1116km

Egy kép csak úgy:

 

 

20130728--2-.jpg

90km/h, 4.9l-es pillanatnyi fogyasztás.

Volt egy kis minitali is Siófokon:

 

20130728--5-.jpg

Ha sehová nem lát az ember hátra, akkor ez nagyon jól jön:

 

 

20130728--6-.jpg

 

20130824--4-.jpg

 

Viszont ami talán rossz, hogy nincs túl magasan az érzékelő, ami persze a löhárító kialakításának köszönhető, így a nagyobb gazokat is látja. Az élet fintora, hogy egyszer mostam le a kocsit nyaralás közben, mert poros volt, Keszthelyen lemostam, Balatongyörök után már esett az eső, persze csak kb. két percig...

 

 

 Pár adat, megérkezés a Balatonhoz az átlag 5.2, hazaút előtt 6.0, hazaút után 5.7. Az út mérlege:

 

20130728--7-.jpg

20130728--8-.jpg

20130728--9-.jpg

Hamarosan meg lesz a 210ekm is. Egy negatív dolog történt, hogy valamelyik alkatrész feladta a kanyarlámpában, vagy egy dióda vagy valamelyik relé, mert elkezdett bolond módjára viselkedni, szerencsére ezt könnyen kiiktathatóra csináltam, így csak lehúztam egy csatit és az autó ugyanúgy működik tovább, mint gyárilag. Erre amikor lesz időm ránézek, most előre láthatólag idő szűkében leszek, de mivel nagyon tetszett amikor működött, igyekszem megoldani mihamarabb. Ma meg akartam nézni, de amikor felnyitottam a motorháztetőt, megégette a kezem. Amikor megfogtam a kitámasztó pálcát, megégette a kezem. Amikor megfogtam volna a biztitábla fedelét, az is égetett. Így annyiban maradtam vele, hogy majd máskor, megnéztem a folyadékszinteket, ha már nyitva volt a motorháztető, azok a helyükön, még az olaj is olyan, mint indulás előtt. Szerintem nem panaszkodhatok rá.

Bár kevés az időm, igyekszem az autóra fordítani egy kicsit, egyébként is kell most munkába járáshoz, szóval mennie kell üzembiztosan. Szerencsére nagy gondok nincsenek vele. Megnéztem a bekanyarodási lámpát, az egyik relé elég vacakul nézett ki, azt kicseréltem, bontott relé volt a korábbi, valaki már okosította... Tiszta rozsda volt belül, illetve hiányzott az érintkező pogácsa, és vissza volt hajtva a lemez, hogy érintkezzen... Aki látott már ilyet szétszedve, az tudja mit kell nézni:

 

20130805--1-.jpg

20130805--2-.jpg

 

Inkább ránéztem a többire is, azok teljesen rendben vannak. Ellenőriztem a diódákat is, az egyik bizony engedte mindkét irányba menni a delejt, csere, most újra tökéletesen működik. Nemrég használták az egyik hátsó ajtó ablakát és észre vettem, hogy mintha lassabban mozogna mint az első. Nem csoda, nagyon ritkán van használva. Így egy kis megelőző karbantartásként levettem mind a négy ajtókárpitot, kapott egy kis kenést minden ablaksín, bowden, illetve az ajtóhatárolók rugói, ha már hozzáfértem. Egy kicsit takarítgattam is a kárpit alatt, illetve összerakás után a belteret is kicsit kiporszívóztam, műszerfalápolóval lekezeltem a műanyagokat. Ez most sajnos kép nélkül maradt, mert siettem nagyon. A lényeg, hogy belülről most tiszta, illetve minden úgy működik, ahogy kell.

 Gyorsan össze is koszoltam... Hirtelen jött egy Kecskemét út, illetve amellett egy tanya volt a cél kb. 30km-re, egy hosszabb földúttal, szóval vastagon poros lett. Persze utána leöblítettem, de nem volt időm rendes mosásra. Tempósan kellett haladni, hazafelé meg kánikula volt, így klíma ment végig, ez lett a vége:

 

20130805--4-.jpg

 

Átléptük a 210ekm-t...

 

20130805--5-.jpg

6.0l-es átlagfogyasztással zártam.

Update. Két kép a hétről:

 

20130809--3-.jpg

210300km, csak mert olyan szép állás.

 

 

20130809--1-.jpg

Ez meg kivállóan jellemzi a napokat... Árnyékban... Mivel így gyakran használom a klímát és elkezdtem érezni egy kis szagát, gondoltam kap egy kis fertőtlenítést. Ismét előkerült ez:

 

 

k2klimadoktor.jpg

Igaz, hogy annyira nem szerettem a Clio-nál sem, mert nem túl kellemes szagú, de ez volt kéznél. Fő, hogy beteg ne legyen aki az autóban utazik. Kivettem a pollenszűrőt is természetesen ehhez, most nem kapott újat, mert nem készültem most klímatakarításra, csak egy ilyen kósza ötlet volt, így mechanikusan kitakarítottam belőle a leveleket, illetve a madártollat, mert most azzal volt tele, és ugyanaz került vissza, bár nem régi, szerintem megérett már egy cserére... Amint lesz lehetőségem kicserélem.

 Valami apróság mostanság minidig akad. Ezúttal is egy utólagos dologgal volt gond. A DRL-lel... No nem is annyira magával a menetfénnyel, hanem azt vettem észre, hogy minden tökéletesen működik, kivéve a fénykürtöt, mert annál valamiért csak a jobb oldali világít, bal oldalt csak simán elalszik a menetfény... A hiba oka zölddel jelölve a kapcsolónál:

 

drlhiba.jpg

A fényszóró kapcsolónál ahol a dióda van, ott a forrasztásnál letört valamiért a kábel, így fénykürtre nem kapcsolta le a DRL-t, csak rányomta a 12V-ot. Bal oldalt azért nem világított semmi, mert egyszerűen nem kapott testet, hiszen a relé nem váltott vissza. Hiba javítva, 3 perc, ismét minden hibátlanul működik...

 

 Közben bevittem táblázatba megint az összegyűlt blokkokat. Jó tendenciát mutat, mert a megvétel óta 7.089l-es átlagfogyasztásom van, ez majdnem 30ekm-re vonatkozik.

 Kicsit karbantartottam a kocsit, mert mostanában csak kiszolgált. Korábban írtam róla, hogy az első ajtóban a gyári hangszórók membránjai megadták magukat. Akkor kapott másik hangszórót, azonban meg tudtam ragasztani a gyárit, így azok visszakerültek később. Nos, a ragasztás bírta, de a membrán nem. Most szakadt a belső felén, így nem is eröltetem tovább a gyáriakat, visszakerültek az egyszer már beépített új hangszórók. Mostanában sok por volt mindenhol, illetve van is, mert elég száraz időszakot élünk, így mosás után kapott egy kis ápolást az összes gumikéder, a négy ajtó, a csomagtérajtó, a hátsó szélvédő, a motorháztető... Befújtam a tanksapkát is, mert már érzett, hogy kezd szárazon járni, már úgy megszoktam, hogy van, ne törjön le... Kívül a műanyagokat lefújtam szilikonnal, rég voltak, hiányzott már nekik az ápolás. Nem kapott most fullos takarítást, de ez is hiányzott már neki. Már csak azért is, mert Debrecenben a Metro-nál van egy mosó, idő híjján gondoltam ott lemosatom, mert porra kapott egy pár csepp esőt, pöttyös volt. Gondoltam, ha már mosatom, akkor egy szép fullos mosást, jó drágán... Nem tudom miért nem lágyítják a vizet, de az autó olyan pöttyösen jött ki, hogy szinte csúnyább volt mint előtte... Tele volt fehér pöttyel. Amit tudtam letöröltem, de rögtön rászáradt, csak egy normális mosás segített rajta... Profi mosó volt nagyon... Meg drága...

Szóval, most még csak-csak néz ki valahogy, bár lehetne még tisztább sokkal. Jöjjön a képözön:

 

20130817--1-.jpg

20130817--2-.jpg

20130817--3-.jpg

20130817--4-.jpg

 

 

20130817--5-.jpg

 

20130817--6-.jpg

20130817--7-.jpg

20130817--8-.jpg

20130817--9-.jpg

20130817--10-.jpg

20130817--11-.jpg

20130817--12-.jpg

20130817--13-.jpg

20130817--14-.jpg

 

20130817--15-.jpg

20130817--16-.jpg

20130817--17-.jpg

20130817--18-.jpg

20130817--19-.jpg

20130817--20-.jpg

20130817--21-.jpg

20130817--22-.jpg

 

20130817--23-.jpg

20130817--24-.jpg

20130817--25-.jpg

20130817--26-.jpg

20130817--27-.jpg

 Hiányzott már egy kis szerelés. A kis Clio II adott ezúttal munkát. Egyrészt körbenéztem, hogy miújság vele, olajszint ugyanott van, mint amikor beletöltöttem, kissé feketébb, mint a Scenicben szokott lenni, de ez nem gond. A kuplung valamiért megint elkezdett nyekegni, újra bekentem zsírral a kuplungdiót, száraz volt már teljesen, várom rá az ötleteket, mert azért nem kenném minden 5ekm után. Volt egy kis gond a hátsó ablak mosójával. Konkrétan az, hogy jelezték nekem, hogy nem működik. Hiába ment a szivattyú, hátul nem jött a víz.

 

cliospricc.jpg

Levettem azt a műanyagot amiben a pótféklámpa is van, illetve a spricni, hogy ellenőrizzem. Nos, úgy tűnik, hogy amikor javították a hátulját, festéskor levették a csomagtérajtót, feltételezem ezt a műanyagot is. Mivel ahol kanyarodik a cső, elvileg kikerüli azt a részt, ahol összeszorítja a műanyagot a kasznival egy csavar, de ez esetben a cső a műanyag és a kaszni közé volt szorítva, nem csoda, hogy nem jött víz. Helyére tettem, mostmár locsol rendesen. Hát ennyi karbantartásra volt szüksége a kis autónak.

 

 Került pár új és használt alktrész a házhoz, lesz mivel legózni, szórakozni. Nagy vágyam volt régen egy Sportway műszerfal, hát most van egy vadonat újam, de van még két féle lehetőség a dizájnra, persze gyári Renault mind. Került még pár apróság, ezekről később majd még írok, egyelőre pár kép:

 

20130823--1-.jpg

20130823--2-.jpg

20130823--3-.jpg

20130823--4-.jpg

20130823--5-.jpg

20130823--6-.jpg

20130823--7-.jpg

Km óra állás frissítés. Utolsó állás: 211427km. Kapott egy új órát, első állása: 13058km. Majd 200ekm-vel van kevesebb az újban, hiszen az egy 2008-as óracsoport. Ilyen volt eddig:

 

20130817--16-.jpg

Ilyen lett most:

 

 

20130824--6-.jpg

Ilyen volt a régi éjszaka:

 

 

picture0551_800x600.jpg

Ilyen most:

 

 

20130824--3-.jpg

Nekem tetszik így. Jobb így a számozása, mert azok a sebességek vannak jelölve, amelyek jellemzően a megengedett határok, 30, 50, 70, 90, 130...

Most utólag teszek még be képeket, csak ezeket a telefonommal csináltam, tehát, amikor kivettem a régi órát, az állás:

 

20130824--1-.jpg

Amikor betettem az újat, az állás:

 

 

20130824--2-.jpg

 

 

 Van még más is ami változott. Rámjött most egy olyan hóbort, hogy szemből ha nézem a kocsit, ne látszodjon az index izzó az első lámpában. Persze ettől még sárgán villog.

Előtte:

 

20130824--3-.jpg

Utánna:

 

 

20130824--4-.jpg

Illetve anno amikor kitakarítottam a fojtószelepet, akkor szembesültem egy szomorú dologgal. Aki előttem szétszedte, az csúnyán helyben hagyta a fojtószelepházat, igaz, a használhatóságát nem befolyásolta, mert alátéttel meg lehetett oldani a rögzítést, de akkor is...

 

Ilyen volt:

 

20130824--8-.jpg

20130824--9-.jpg

Na, hát ezt nem tudom hogy tudták letörni... Végül is mindegy már, ez a múlt, sikerült beszerezni hozzá egy ugyanúgy 2000-es évjáratú, de csak 1500km-t futott darabot. Gyakorlatilag vadonat új. A potenciométer volt rajta rossz, de egyben cserélték, így azt a régiről áttettem.

 

Ilyen lett:

 

20130824--5-.jpg

20130824--6-.jpg

20130824--7-.jpg

Kipróbáltam, teljesen jól működik, legalább kicsit megtakarítottam a légszűrőházat is. A motortérben még egy kis változás, bár lehet ez sokaknak semmit nem fog jelenteni.   Íme:

 

 

20130824--10-.jpg

Egy kis országúti fogyi az új fojtószelepházzal:

 

 

20130824--11-.jpg

 

 Pár dolgot még megcsináltam. Valami elkezdett zörögni, kopogni a bal oldalt a műszerfal alatt. Ez igazából nem csoda, mert annyi minden van már ott, hogy... Na mindegy, megbontottam, rögzítettem a dolgokat rendesen, illetve kapott egy kis csillapítást, a hang el is múlt. Ha már ott voltam, állítottam a sötétedés érzékelő érzékenységén, nekem túl hamar kapcsolt, zavart, ezért sokszor ki is volt kapcsolva, mostmár ismét üzemben van.

Ismét kiszedtem a pollenszűrőt, és a ventillátort. Valami levél cicergett, nagyon zavart, volt is benne sok. Ha már hozzányúltam, fertőtlenítettem a klímát megint, igaz nem volt még szaga, de ha már szétszedtem... A műszerfalon még egy apró változás, ezen már nem ugyanúgy van a drl visszajelzője, mint a régin, itt ugyanúgy működik, mint maga a lámpa. Tehát a fényszóró visszajelzője működik fele fényerőn. Nem tudtam róla normális képet csinálni, ha sikerül, rakok fel. :-)

A kormányhoz is hozzányúltam. két év után most kezdett el látványosan kopni. Kapott bőr ápolót, úgy néz ki használ, most szinte nem látszik a kopás sem, és amikor megfogja valaki érzetre is más, egy kicsit hanyagoltam a bőrápolást eddig, na, most még talán időben észre vettem, ezentúl rendszeres lesz.

Próbáltam képet csinálni a drl visszajelzésről:

DRL:

 

20130825--1-.jpg

Fényszóró:

 

 

20130825--2-.jpg

Fényképen kevésbé látszik, de élőben teljesen jó.

 

 Még pár kép, hogy milyen az összhang a teljes műszerfallal:

 

20130825--3-.jpg

20130825--4-.jpg

20130825--5-.jpg

20130825--7-.jpg

 

Egy kép arról, hogy milyen volt amikor megvettem a kocsit, és milyen most:

 

 

elott_utana.jpg

 Hm, az új műszerfal tetszik az embereknek. Bevallom őszintén, ahogy nap, mint nap látom, nekem is egyre inkább megtetszik. Lehetséges, hogy ez hosszabb ideig marad bent. Először leginkább a világítása volt furcsa. a mutató körül erősebb, de már kezdem megszokni. Szürkületkor különösen tetszik, amikor még látom a hátlapot is, de világít is. Vagy akár borult időben. Alapból:

 

20130828--1-.jpg

Amikor világít ilyenkor:

 

 

20130828--3-.jpg

 

Folytatás itt: