Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/4.rész

Most továbbra is a városi munkábajárós a fő használat módja, nagyon kellemes vele járni. Nem olyan fiatal autó, hiszen 2000-es évjárat, és pont az tetszik benne, hogy amikor használja az ember, akkor nem érzik rajta, sokkal fiatalabbnak érezni, ahogy vezeti az ember. Azt kell mondjam, elégedett vagyok az autóval. Pöpecül teszi a dolgát.

A mai napi örömöm tárgya, melyet fillérekért tudtam beszerezni:

 

20130829--1-.jpg

20130829--2-.jpg

Egy gyári szemüvegtartó, a vezető oldalra a kapaszkodó helyére.

 Nos, kicsit csalódott vagyok. Sajnos voltak változtatások a Scenic I phase II-őn belül is. Például a 2003-as Scenic-ekben, amelyek még úgy néznek ki, mint az enyém, már máshol van az alvázszám is, de ami nagyobb problémát okozott, más a tetőkárpit is. Ezzel együtt más az A oszlop borítás is, hátul középen van az utastérlámpa, illetve másak a kapaszkodók is. Esetemben, ez a szemüvegtartó 2003-as autóból való. Ez azt jelenti, hogy nem csak hogy a pici lyukakba nem megy bele az a két kiálló műanyag rész, de még a felfogatás távolsága is más. De azért nem adtam fel, olcsó volt, sok veszteni valóm nem volt, így úgy döntöttem, megpróbálom ráfaragni. Lehetne esztétikusabb, de nem látszik nagyon, a kiálló részt levágtam, hozzácsavaroztam a gyári takaróhoz. Egy picit még állítok rajta, hogy egyenesebb legyen, de végülis jó lesz az, funkcióját tökéletesen ellátja:

 

20130830--1-.jpg

20130830--2-.jpg

Elég masszív lett.

 

 Fotóztam ma még egyet:

 

20130831sz--2-.jpg

Mostanság már néztem, hogy nem annyira jól töröl az ablaktörlő, hátra kapott is másik gumit, előre most kapott újakat:

 

 

20130831sz--1-.jpg

Ezúttal ilyeneket kapott, meglátjuk beválnak-e. A gyári méret ugye 600-as a vezető, 400-as a másik oldalra. A 400-as nem jött össze, a legkisebb 425-ös volt, amit sikerült találnom ebből. Közben rájöttem, hogy még a gyárit is nagynak találtam korábban, legalábbis az anyós oldalon. Sajnos régen volt már, hogy vennem kellett, így nem volt eszemben... Na nem baj, rátettem, meglátjuk milyen lesz. Azt még nem tudom, hogyan töröl, viszont éppen elfért. Szélen még pont az üvegen van, belül pedig éppen elfér a két lapát:

 

 

20130831sz--4-.jpg

A következő eső megmondja, maradnak-e.

Lassan a szomszédok megszokják, hogy ha vasárnap, akkor egy kis autótakarítás, fotózkodás van.

Képek:

 

20130901--1-.jpg

 

20130901--2-.jpg

20130901--4-.jpg

 

20130901--21-.jpg

20130901--22-.jpg

20130901--23-.jpg

20130901--25-.jpg

20130901--5-.jpg

20130901--7-.jpg

20130901--8-.jpg

20130901--10-.jpg

20130901--12-.jpg

20130901--14-.jpg

20130901--15-.jpg

20130901--16-.jpg

20130901--17-.jpg

20130901--19-.jpg

20130901--20-.jpg

Pár plusz kép még a képgalériában.

 Fél nap... Addig tartott a tisztaság. Jött egy nagy zápor, pont mennem kellett a kocsival. Viszont így tudom, hogy maradnak az ablaktörlők, jól törölnek. Ami érdekes, hogy két év után vettem észre, hogy ennek is ugyanúgy sebesség függő az ablaktörlője, mint a Clio II-nek. Tehát, ha mondjuk második állásban van a kapcsoló, tehát folyamatosan töröl, és megáll az ember, akkor átvált szakaszosra. Eddig sose tűnt fel.

Visszavontam. Valamiért a vezető oldali ablaktörlő azt gondolta, hogy ő innentől nem fog rendesen felfeküdni az ablakra... Nem tudom miért, amikor először felfeküdt... Vettem egy másikat, ami rajta volt, az nagy lendülettel még a bolt parkolójában a kukába helyeztem, ne kerüljön mégegyszer a kezembe...

 Jutott mára egy kis szerelgetés. Hosszú nap volt. Az első egy kapcsoló csere. Sikerült szert tennem egy dupla kapcsolóra, aminek a felső része ugye a hátsó ablakfűtés. Korábban az alsó része vak kapcsoló volt, mostmár használható. Viszont, mivel fekete volt, nem nagyon illett a barnához, így gondoltam megpróbálom szürkén. Őszintén szólva jobban tetszik barnán, ha kelleni fog, plusz kapcsoló marad, ha nem, akkor visszakerül a gyári. Most ilyen:

 

20130907--2-.jpg

20130907--4-.jpg

20130907--5-.jpg

20130907--6-.jpg

Ez kis apróság volt. Ezután jött, hogy kerekek le, majd szétszedtem a fékeket. Elkezdtek finom fékezéskor nyüszíteni. A betéteket megtakarítottam, a bevágás is el volt már tömődve rajta, megtakarítotam a nyergen a kis fém lemezeket, megkapta a szokásos kenést, reméljük most megint csendben lesz jó darabig. Közben a korábbi szürke középső kijelzőm visszakapta az eredeti színét:

 

20130907--7-.jpg

Mivel klíma vezérlőből is van egy gyárim, műszerfalból is, ebből is, ablakfűtés kapcsolóból is, így bármikor vissza tudok állítani egy gyári kinézetet. :-) Persze valószínű nem fogok, de a lehetőség megvan. Ezután, gondoltam benézek a motortérbe, mi újság. Olaj rendben, de a hűtővíz fogyott. Nézem, Nedves a váltó felső része a termosztátház alatt. A termosztát ahol benne van, ott szivárgott. Van rajta egy tömítés:

 

 

20130907--1-.jpg

Ez a régi Megane-om rossz termosztátja egyébként. Szerencsére megvolt. Erről került most bele a tömítés. Ez a tömítés, ami a kocsiban volt:

 

 

20130907--3-.jpg

Nem tudom mennyire látszik képen, egy részen, ami alul volt, teljesen rücskös a gumi. Megtakarítottam a termosztát ház felfekvő részeit, ha már szét volt szedve, akkor slaggal átmostam az egészet, ne legyen gond később. Két éve volt fagyálló csere, majd vezérléscserekor, meg most. Szóval évente új van benne... Szép piros:

 

 

20130907--8-.jpg

Persze ehhez megint járatni kellett, előtte le volt nullázva a fogyasztási adat, egyhelyben járt, venti kapcsolásig, majd amikor elindultam vele, akkor hirtelen ennyi volt az átlagom:

 

 

20130907--9-.jpg

Persze ez folyamatosan ment le, ahogy elindultam, de azért jól nézett ki az elején.

Egy madár is volt a motortérben kicsit meghalt, alul a motorvédő műanyagot kellett hozzá leszednem, hogy ki tudjam szedni, kitakarítani a helyét, ez is megvan. Volt még egy kis tömítés csere máshol is. Mosáskor mostanában megfigyeltem, hogy pár csepp víz bejut a hátsó ablakon itt:

 

 

201309070.jpg

Ezeket kicsavaroztam, az elporladt tömítéseket lekapartam, kapott új gumi tömítést, mostmár nem jut be víz.

 Közben az autó elkezdett bosszantani. Minden szép és jó volt, egyszer csak azt gondolta, hogy lámpánál nem engedi simán betenni 1-be. Félúton megakadt, csak úgy engedte betenni, hogy kicsit engedtem a kuplungot. Így kezdődött. Párszor megcsinálta, persze nem állandóan, hanem véletlenszerűen. Ezután néha a 3. csinálta a problémát. Nehezen lehetett betenni. Szintén csak amikor kedve volt. Majd néha az 5. is... Nem lesz ez így jó... Elveszett a régi élvezetes, problémamentes vezetés élménye. Bosszantott, egyre jobban. Próbáltam tippeket, tanácsokat begyűjteni, megoszlanak a vélemények. Egy része az embereknek azt mondja a váltó lesz a ludas, van aki szerint a rudazat, van aki szerint az alsó motortartó bak. Váltó terén annyit tudok tenni, hogy kicserélem benne az olajat, aztán meglátjuk. Ilyen olaj kell bele:

 

elf_tranself_nfj_75w-80_1_l.jpg

Megrendeltem belőle 4 litert, annyi elég. Csere után teszt, ha nem oldja meg, akkor gond van. Akkor keresek másik váltót. Azért írom ezt, mert a többi dolgot igyekeztem most kizárni. Volt még ugye a váltórudazat és az alsó motortartó bak ötlete, ami másnéven kutyacsont.

 

 Két kép, pirossal karikázva a bak problémás része, zöld nyíl mutatja a rudazat problémás részét:

 

bak1.jpg

bak3.jpg

Kezdjük a bakkal. Itt egy kép, ami nagyon hasonló az enyémhez, csak itt tömör gumi van elöl, nem úgy mint nálam:

 

 

bak2.jpg

Berajzoltam, hogy az enyémen hogy néz ki. Ahelyett, hogy körben tömör lenne, csak két oldalt van konkrét rögzítés. Tehát, a belső henger előtt és után levegő van. Ennek köszönhetően tud egy picit bólogatni a motor, ekkor természetesen a váltókar is. Sokak szerint ez okozhat problémát váltáskor. A hátsó oldalt kitöltöttem, elöl meghagytam, hogy valami kis mozgást engedjen, ne adja át a kaszninak a motor a rezgést, megmaradjon a komfort. Azt kell mondjam, sokat jelentett, nagyon fura, hogy nem mozdul annyira a váltókar. Ez egész jó lett. A másik a váltó rudazat. A zöld nyílnál jelölt részen, a gumi alatt leledzik a probléma általában. Ha alul nézzük, valaki fent mozdítja a kart, látszik, hogy a rudazat kis mozgásnál mozdul, de a kapcsolókar nem, tehát ott a gumi alatt van egy csatlakozás, ahol nagy a holtjáték. Két kép egy ismerősöm jóvoltából, az oldalát ajánlom mindenki figyelmébe:

 

valto1.jpg

valto2.jpg

Így néz ki ez a csatlakozás. Az alsó képen lent található persely az, amin alakítottam. A felső képen a legalsó alkatrész, a sárga, az egy rugalmas szilikon szerű dolog. Ez lenne a távtartó, ami gondolom az idők során kicsit vesztett már a vastagságából. A persely magasabb sokkal, mint az amiben benne van, így azt a kis kart forgatva holtjáték észlelhető. Ezen úgy tudtam javítani, hogy a persely magasságából kicsit lecsiszoltam. Egészen precíz lett így a váltó, ami kicsit fura, hogy talán kicsit szorulósabb még ez a forgáspont, de ez a szilikon szerű sárga alkatrész, szerintem hamar be fog kopni, bezsírozva meg be van rendesen. Amit még megtettem, hogy leengedtem a váltóból az olajat. Átszűrtem, egy mágnest végig engedtem benne, illetve ilyen kis antenna szerűség végén levő mágnessel körbe tapogattam a váltót belül amennyire tudtam a betöltő nyíláson illetve a leengedő nyíláson keresztül is. Minimális vasreszelék volt benne, de igazából tényleg csak egy kis kevéske volt. Ez jó hír talán. Így ha megjött az új olaj, lecserélem, meglátjuk. Egyelőre annyit tudok mondani, hogy ezek után a módosítások után 40km-t tettem meg az autóval, eddig nem akadt egyik sebeségi fokozat sem. A következő hét megmutatja, ha netán még lesz akadás, akkor még az olajcserében reménykedhetem, ha az sem segít, váltó csere... De azért hátha...

 A következő dolog amit még megcsináltam, az megint egy kis ledezés. Volt még egy kis darab led szalagom. Mivel nemrég szóvá tették nekem, hogy a Megane-on korábban csináltam motortér világítást, a Scenic-en meg még nem, gondoltam legalább ennyi legyen. Fog ez még gyarapodni, egyelőre ennyi:

 

motorterlampa.jpg

Este egész jó, ez még azért világosban lett fényképezve.

 

 Mentem vele megint egy kisebb kört a városban, hogy lássam mit csinál a váltó, eddig még jó. Hibátlanul tette a dolgát. Gondoltam akkor pici bizalmat megszavazok neki:

 

20130915.jpg

Legyen benne minek lötyögnie...

Érkezett egy kis csomag:

 

elfnfj.jpg

Végre lecseréltem a váltóolajat. Leengedtem a régit, majd visszatettem a leeresztő csavart, kapott olcsóbb olajat, átjárattam vele kicsit a váltót, majd leengedtem, és feltöltöttem az új Elf-fel.

 

A váltónál a kis perselynél a megoldásom úgytűnik eddig tartott. Visszatért a holtjáték, lötyögés, ennyi volt.Egy kis videó róla:

 Úgy döntöttem, hogy nem kísérletezek a persellyel, hiszen már más megtette helyettem. Így emellett döntöttem:

Megrendeltem, amint megérkezik teszem is be. Emellett még a kis gömbcsuklóházat is megrendeltem a szalonból, ami a váltóban van, picit az is ki van már kopva, remélhetőleg a végeredmény egy tökéletes váltó lesz. 

Ismét hozzányúltam a szellőzéshez. Bár nem volt szaga, idejét éreztem a pollenszűrő cseréjének, ezzel együtt természetesen a klímafertőtlenítést is elvégeztem. A két szűrő, a régi és az új:

 

20130921--1-.jpg

 

 Persze ezzel együtt egy kis takarítás is volt:

 

20130921--6-.jpg

20130921--7-.jpg

20130921--13-.jpg

20130921--16-.jpg

És persze kívülről sem hagytam sárosan, mostanában ugyanis gyakran elázott. Mosás közben is fenyegetett pár felhő:

 

 

20130921--17-.jpg

20130921--20-.jpg

20130921--22-.jpg

A végére viszont kisütött a nap egy kicsit, jött a színváltás.

 

Itt még felhősen:

 

20130921--25-.jpg

Itt már naposabban:

 

 

20130921--26-.jpg

A km-k is mennek bele, délután már átlépte az óra a 14ezret.

 Egy kisebb összeget megint ráköltök...

 Úgy döntöttem nem várom meg a 15ezret a cserével, jön a hűvösebb, ezúttal mégha sokan nem is tartják jó ötletnek, kipróbálom a gyári első helyen ajánlott olajat az Elf SXR 5W30-at:

 

5w30.jpg

Erről ezt írják:

"ELF Evolution SXR 5W-30 egy szintetikus technológiával előállított, magas teljesítményszintű üzemanyagtakarékos motorolaj. Minden évszakban használható. Korszerű benzin- (többszelepes, turbófeltöltésű) és dízelmotorokhoz (szívó és turbófeltöltésű), személygépkocsikban és könnyű haszonjárművekben egyaránt. Minden vezetési stílus esetén alkalmazható, de különösen ajánlott sportos vezetés és nagy fordulatszámú használat esetén. Kifejezetten ajánlott a legkorszerűbb, közvetlen befecskendezéses dízelmotorokhoz. Használatával az üzemanyagmegtakarítás elérheti a 7%-ot (különösen városi használat és alacsony külső hőmérséklet esetén). "

Majd meglátjuk. Emellett persze légszűrő és olajszűrő csere is lesz. Purflux lesz a választott szűrő. Sőt, mindenből duplát kell beszereznem. A kis Clio II is olajcsere előtt áll, ő is ezt fogja most kapni. Annyi különbséggel, hogy a Clio-ba az Elf olaj előtt beletöltök egy ilyet:

 

 

platinum.jpg

Platinum 5W30. Elég olcsó, ezzel akarom átöblíteni a motort a Clio-nál, mert nagyon befeketedett benne már az olaj, Jövő héten lesz mit csinálni... Talán még Clio II motormosás is lesz...

Ez már nálam van (váltó gömbcsuklóház):

 

20130925--1-.jpg

20130925--2-.jpg

Meg bejelentkeztettem a kocsit egy átvizsgálásra:

 

http://www.szervizotplusz.hu/ajanlat/aktualis-ajanlat/alacsonyabb-szervizdijak/

Nos, pár dolgot sikerült megcsinálnom hétvégén. Megérkezett a persely is a váltóhoz, meg ezek:

 

20130929--1-.jpg

Jött a kis Clio II, leengedtem az olajat belőle, eléggé fekete volt, így megkapta a Platinumot, mostmár így azt is tudom, hogy 5 liter olajjal maxon van a nívó pálcán a szint, 4 literrel pedig pontosan középen a min és max között. De egyelőre jó is az úgy, elég bele, úgy sem sokáig lesz benne. Szedje csak össze a koszt, aztán csere az Elf-re. Akkor kapja majd meg az új olajszűrőt is, levegőszűrőt is és a pollenszűrőt is. A Scenic viszont megkapta az új Elf olajat, immár ahogy a kép is mutatja az 5W30-at. Mellette természetesen a szűrőket is. Ezúttal meg kellett harcolni vele, mármint az olajszűrővel, nem adta könnyen magát, hiába én húztam rá kézzel anno, most küzdeni kellett, de én voltam az erősebb.

 

Kicseréltem a kis gömbcsuklóházat, is, a perselyt is, szinte nulla a holtjátéka így a váltórudazatnak, ha mozog bent a váltókar, akkor kint is a váltórudazat. Egész jónak tűnik, remélem mostmár rendben lesz...

Nemrég elkezdett hámlani a könyöklőm. Elég csúnyán jött róla lefelé a felső réteg. Elvittem egy bőröshöz, az azt mondta, ezt nem vállalja, nem eléggé szedhető szét szerinte... Na jó, akkor majd kap egy másikat, ha nem lehet vele mit kezdeni. Akkor viszont nincs veszteni valóm a régivel... elkezdtem leszedni róla a felső réteget, ha már megindult, alatta kellemes plüss érzetű anyag van. Nem szép, főleg, mert nagyon világos, de sokkal jobb, mint amikor jött foltokban... Valami ilyesmi lett most:

 

20130929--2-.jpg

Hogy beszínezem-e sötétebbre, még nem tudom, úgyis csere lesz a vége, vagy ha találok valakit aki vállaja a bevonását, akkor majd lesz vele valami, addig így marad:

 

 

20130929--3-.jpg

20130929--4-.jpg

20130929--5-.jpg

20130929--6-.jpg

Sajna túl világos így, kicsit kilóg, de majd kezdek vele valamit.

 

Volt még egy dolog, amit meg kellett oldanom. Valami hátul elkezdett zörögni. De nagyon... Olyan volt, mintha nem lenne a hátsó üveg lecsukva... Meglett a bűnös, a pótféklámpa. Valahogy a tömítése elmozdult a helyéről, lötyögött. Persze így zörgött is rendesen. Múlt időben. Természetesen kiszedtem, tömítést a helyére tettem, így már csendben van.

 Elfelejtettem az olajcserét beírni a kis papírra, ami nálam a szerviz füzet. Gondoltam most pótolom, szerencsére mindig fényképezek, így a km-vel meg a dátummal nincs gond. Viszont rendesen megkavart ez az óracsere... Most, hogy számolgatok, látom, hogy ez az olaj bizony most nem volt még 8ezret sem a motorban. Na nem baj, ártani nem árt neki. Így 14200-nál cseréltem az új állás szerint, ami átszámolva a régibe: 212569km. Előtte meg 205e-nél volt csere. Végülis nem gond, mert télre pont jól jön az új olaj. Azért a következőt benne hagyom 10ekm-t. A mostani óraállásom:

 

14408.jpg

Kemény 200km-t már beletettem az új olajba.

Eljutott a kocsi a szalonba, az akciós átvizsgálásra. Kaptam szép pólót, mely ugyan mini, mert már csak olyan volt, de a szándék a fontos. Vártam, szépen átnézték... Aztán jön a szerelő a papírokkal, kíváncsi voltam. Azt mondta, nagyon szépen rendben van, egy dolgot tud mondani, hogy az alsó motortartó bak okosítva van, azt majd cserélni kellene. Egyelőre azt biztosan nem cserélem, mert jelen állapotában igencsak jól dolgozik. Nem túl merev, nem túl puha, szerintem ettől puhább lenne egy új. Szóval jól esett, hogy független ember dícsérte az autót. Ha már ott voltam, vettem egy pár ablaktörlőt előre. Bár a gumik jók az ablatörlőkben, melyeket nemrég vettem rá, azok korántsem töröltek jól. Kb. addig voltak jók, amíg rátettem és kipróbáltam. Kicsit bánt, hogy kb. az elmúlt 40 napban a harmadik garnitúrát veszem rá, de jön a tél, a lapátoknak tökéletesnek kell lenniük. Szerettem korábban a flexi törlőket, de ezúttal megharagudtam rájuk... Így vettem a szalonból Motrio-t.

 

ablaktorlok.jpg

Kicsit fura látvány, nagyon megszoktam már a flexiket, már jó pár éve nem volt az autómon hagyományos lapát. Írhatom most, hogy nagyon szépen töröl, de...Szóval az elején az előzőek is jól töröltek. Szóval majd később nyilatkozok a minőségéről.

 

 Elérkezettnek láttam az időt, hogy kapjon téliszélvédőmosót is. Már egy ideje csak használtam, nem töltöttem után, pont azért, hogy elfogyjon a nyári. Egész jól sikerült, mert az 5l-est simán elnyelte. Feltöltöttem, kicsit még hagytam keveredni, majd mostam ablakot elöl-hátul, a lámpamosót is használtam, így mostmár a csövekben, fúvókákban is a téli mosó van. Jöhet a fagy. Gondolkoztam a téli gumikon, de az igazat megvallva még jól tapad a nyárim. Átgondolom, valamelyik hétvégén lesz majd csere.

Egy kicsit alakítottam a könyöklőn:

 

20131005--1-.jpg

Jobb ez így feketén...

 

Kicsit törődnöm kellett a régi kis Clio-val, az fagyállót kapott, illetve központizár javítást. Ránéztem a zöldre is, rendben van, az óraállás nála:

 

20131005--5-.jpg

150361km.

 

Óraállás az enyémben:

 

20131005--6-.jpg

14674km.

 

A jó hír, hogy a váltóm tökéletes, nincs akadás, szépen megy, a pár apró dolog jót tett neki. Sőt, a fűtésem már-már sok, szó szerint égeti az ember kezét. Az új olaj szimpatikus, lehet, csak azért, mert tudom, hogy másféle, de mintha jobban indulna hidegen, könnyebben melegszik be is szerintem. És még az ablaktörlők is jól törölnek még mindig...

 Ezúttal frissítésként nem tudok semmi különöset írni. Az autó teszi a dolgát, napi használatban van. Gyűlnek a km-k, most itt jár:

 

20131013.jpg

Természetesen megkapta a hétvégi takarítást, extraként kapott egy garnitúra új gumiszőnyeget, a vezetőoldali már kezdett megkopni. Az ablaktörlő még mindig tűrhetően töröl, nem vagyok vele 100%-ig elégedett, de klasszisokkal jobb, mint az előzőek.

Ismét csak pár sorral jelentkezem. Eseménytelenül zajlanak a napok, legalábbis ami az autót illeti. Megy szuperül, még csak lustának sem lusta most. Az átlagom 6,7-6,9l körül mozog, erős, sportos városi használat a nagyrésze ennek. Korábban költöttem elég sokat az autóra, most egyelőre még nincs mire.

 Ismét egy kis kirándulás :

 

20131023--1-.jpg

20131023--2-.jpg

20131023--4-.jpg

Nagyon kedvelte az Eger környéki utakat, tudom már, hogy a versenyzők miért edzenek nyakra... Amit annyira nem kedvelt:

 

 

20131023--5-.jpg

Ott a háttérben az a valami, az elvileg út, gyakorlatilag meg nem merném annak nevezni... Szóval Egerszólát környékét én kerülni fogom a jövőben.

 

A vége:

 

20131023--6-.jpg

15842km, azért gyűlik ebbe az órába is... A fogyi:

 

 

20131023--7-.jpg

5,7l lett az átlag, a kanyarokat élveztem azért, ahhoz képest, hogy milyen magas autó...

 Egy ideje gondolkozom kiegészítő fényszóró felszerelésén. Nem nagyon találtam olyat, amit el tudtam volna képzelni az autón. Most rátaláltam egyre, ami még határeset. Ez az:

 

szuro.jpg

Két lehetőség van, a lökhárítóba a rendszám két oldalára, kirakva a mélyedés külső szélére, amennyire lehet, így megőrizve a vonószem helyét, vagy esetleg a motorháztetőn a műanyagba, a Renault jel két oldalára. Mivel távolsági fényszóró, így jobb lenne fent, de lehet könnyebb a lökhárítóba szerelni. Majd meglátjuk.

Lökhárítóban:

 

dscf0020lent_800x533.jpg

Fent a műanyagban:

 

 

dscf0020fent_800x533.jpg

A lenti megoldás szebbnek tűnik...

 

 Egy műszerfal szétszedést is tervezek, mégpedig a 30 pontos szürke csati 6-os pontját tervezem beüzemelni.

 Most kicsit a Clio II-vel foglalkoztam. Tél előtti nagy vizit volt.

Először is, sikerült beszerezni hozzá négy acélfelnit téligumikkal és négy gyári dísztárcsával. Ezekről a kettő gyengébb lekerült, és felkerültek a tavaly vásárolt Pirellik, így már egyszerűbb a csere. Olajcserét is kapott, levegő szűrőt, olajszűrőt, pollenszűrőt. Ha már téliesítés, akkor kapott új fagyállót, átöblítettem a hűtőrendszert, kapott egy kis motortér takarítást, illetve kívül-belül igyekeztem megtakarítani, kárpittisztítás terén még hagy némi kívánnivalót maga után, de nem volt már mivel, így azt majd legközelebb. Képekben:

Annyira nem adja vissza a kép, de rettentően koszos volt a motortér, még amióta megvan nem volt rá alkalom, hogy lemossam:

 

20131026--13-.jpg

20131026--14-.jpg

Itt már folyt lefelé az olaj, azért nincs rajta az olajsapka. Ugyanez egy kis takarítással később:

 

 

20131026--18-.jpg

20131026--19-.jpg

20131026--20-.jpg

Valamivel jobb. A belseje:

 

 

20131026--1-.jpg

20131026--2-.jpg

20131026--4-.jpg

20131026--21-.jpg

Kívülről még mosás közben, de már a friss télikerekekkel és dísztárcsákkal:

 

 

20131026--5-.jpg

20131026--6-.jpg

Ennél az óraállásnál volt mindez, 151299km:

 

 

20131026--11-.jpg

És egy fogyasztási adat, mely átlagot  a hazaúton produkálta, 4,8l:

 

 

20131026--12-.jpg

 

Egy kis Scenic. Ismét rendeltetésének megfelelően lett használva, tehát elment a család vele kirándulni.

 

20131028--4-.jpg

Majd 700km-t ment egy nap alatt, meg volt pakolva, sietni kellett, autópálya, város, országút minden volt, büntetési határokon belül, ilyen hosszan, ilyen gyorsan még nem mentem vele autópályán. Országhatárt is léptünk át, egy szűk keresztmetszet van a létszám, jó lenne, ha hét személyes lenne... Talán az autópályás haladós sebesség miatt van, de kivételesen a város vitte lefelé a fogyasztási adatokat. Elég sokat meg lehet etetni az autóval... Talán 9 körül volt az átlagom az elején. Ez szépen ment lefelé később, a nap végére:

 

 

20131028--5-.jpg

7,7l lett...

 

Azért visszatekintve elég sokat ment az autó 4500-as fordulat körül... de, hogy pozitívumot is írjak, sokszor meg ilyet tud:

 

20131028--1-.jpg

90 felett picivel tud 5,2l körüli fogyit. Természetesen út és körülmény függő.

Néha visszajött a korábbi zörgés a hátuljából. Valami berezonálós hangja volt. Lehet mégsem a pótféklámpa volt... Véletlenül vettem észre. Véletlen bekapcsoltam a hátsó ablaktörlőt, aminek fura hangja volt. Felnyitottam a hátsó üveget, aztán megláttam egy csavart... Ez volt kiesve:

 

20131101--1-.jpg

Helyre tettem. Ezután a szokásos takarítás közben megint felfigyeltem valamire. A szellőzők takarításakor kapcsoltam a ventit nagyobb fokozatba, daráló hangja volt. Megint levél... Pollenszűrő ki, ventillátor ki, sok levél volt ismét benne... kitakarítottam, ismét csendes. Erre mostmár ki fogok találni valamit. Be akartam egyébként még kötni a műszerfalon a bizti öv visszajelzőjét, de nem az a láb, amire korábban gondoltam, így nem kísérleteztem vele, marad az eddigi helyén a feszültség jelző mellett:

 

20131101--9-.jpg

 

Km-ben pedig itt járunk:

 

 

20131101--8-.jpg

16807km. Hozzáadva a különbséget a 198369km-t, így már 215176km van az autóban.

Picit kiegészítettem a km-t, egy kis éjszakai körrel... Így már 17054km:

 

20131103.jpg

Ránézve az időjárás előre jelzésre, nemsokára meg kell ejteni a téli előkészületeket. Kerék dobok alapos takarítása, téli kerekek felszerelése, gumikéderek ápolása, tankajtó zsanérjának kenése, fagyásbiiztossá tétele. Persze akkor már a motorháztető nyitó bowdent is érdemes a zárral együtt kenni.

Szóltak ma, hogy a fentebb említett szúrófény megérkezett a terepjáróra. Elvileg holnap megkapom, aztán lehet felszerelni.

 Nos, megérkezett. Nem vagyok vele teljes mértékben elégedett, egy picit jobbat vártam, de jó lesz. Ilyen:

 

20131108--1-.jpg

20131108--2-.jpg

20131108--3-.jpg

20131108--4-.jpg

Őszintén szólva valamelyest nagyobbra gondoltam. Végső soron nem baj, hogy kicsi, mert könnyebb lesz elhelyezni, viszont a kisebb lámpának mindig gyengébb a fénye, mint egy nagyobbnak. Kis masszív lámpa egyébként. Amint lesz időm, felszerelem.

 

 Éppen annyi időm még volt, hogy feltegyem. Az eredménye:

 

20131109--1-.jpg

20131109--2-.jpg

20131109--3-.jpg

20131109--4-.jpg

Hát ilyen lett...

Pár dolgot megint beszereztem:

 

20131116--1-.jpg

20131116--2-.jpg

20131116--3-.jpg

Egy kipufogó vég, reméljük jó lesz, passzol majd a kocsihoz, fogalmam sincs egyelőre, megtetszett, olcsó volt, meglátjuk. Egy másik középső kijelző, ami igazából hátterét levéve olyan, mint az enyém, Lagunáé gyárilag. Egy pár tempomat kapcsoló a Clio II-be, végre gyári helyen lesz a kezelő szerv. A másik kijelzőt egy barátomnak vettem, találtam egy jófajta illatosítót, ami kellemes is meg tartós is, persze utána eltűnt mindenhonnan, most megláttam, egy volt, meg is vettem. Végül egy bal oldali levegő beömlő a Scenicbe, most adta fel a lamella, bár javítottam, de nem az igazi, egyelőre ezt vettem, szerintem túl szürke, az enyém barnásabb, de olcsó volt, belefér.

 

 Na, levegőbefúvó a helyén. Igazából azért volt túl szürke, mert koszos volt és nem volt leápolva. Takarítás és műszerfalápolós kezelés után ugyanolyan. Pont jó. Ennek örülök.

Kipuffvéget is rápróbáltam, nem lesz az szerintem rossz, apró részletek állnak az utamba, majd azt akkor, ha kicsit több időm lesz.

A kis Clio-ba azt tervezem, hogy kivágom a kormányon a tempomat helyét, többen megcsinálták már így, remélem nekem is sikerül majd. Kerekati fórumtársé ilyen lett:

 

big_0011031990.jpg

A Scenic megkapta az új kijelző előlapját. Ilyen volt:

 

20131120--3-.jpg

Jobb oldalt látszik is a repedés, de ebből csak egy kis rész látszott, de akkor is zavart. Bele került ez:

 

 

20131117--2-.jpg

Így már mindjárt másabb.  Igaz, hogy esett közben az eső, de gondoltam csak ráteszem... Ilyen lett:

 

 

20131120--1-.jpg

20131120--2-.jpg

Egyelőre marad, meglátjuk majd...

 

 A következő projekt egy olyan dolog, ami már régóta vágyam. gondolkoztam házi megoldáson, de az nem az igazi. Normális megoldásra vágyom, ami tényleg tudja az elvárt funkciókat. Tempomat. Melyik fajta? Ez:

 

1-sistema-kruiz-kontrolya-waeco-magicspeed-ms-50.jpg

 

http://www.metroman.hu/product/Autoelektronika-Autoextra/tempomat-utolag/utolagos-tempomat/Waeco-Magic-MS-50-vakumos-tempomat

Megrendelve, már csak arra várok, hogy megérkezzen és jó idő legyen. Illetve természetesen az is lényeg, hogy legyen 5-6 órám szabad, kb. annyi lesz a beépítés, ahogy olvasgattam a beszerelési tapasztalatokat. Nem tudom még, hogy a kezelő szervet hová rakom, hogy oldom meg a bowden rákötését, különösen a bowdenház rögzítését elsősorban. Kérdés, hogy jó lesz-e a gyári sebességjel a rádiótól vagy be kell építeni neki egy sajátot. Komplett utólagos tempomat, mégis izgalmas lesz beszerelni, mert univerzális, ami azt jelenti, hogy igazából semmihez nem passzol igazán. Mint a négyévszakos gumi.... Na, de majd meglátjuk, ha már a kezemben lesz.

Téliesítettem a kocsit mostmár rendesen.  Ilyenből lett:

 

20130901--24-.jpg

Ilyen:

 

 

20121228--15-.jpg

Ezek ugyan nem friss képek, de jól illusztrálják a változást. Persze nem csak nyárikerék-télikerék csere volt. A kerékdobokat is megnéztem, a műanyag alatt. Jobb oldalt nem igazán gyűlt meg kosz, bal oldalt viszont volt mit kitakarítani. Egyúttal a fékeket is szétszedtem kicsit, a fékportól megszabadítottam őket, nem ártott nekik, kicsit nyikorogtak finom fékezéskor. Kerékjáratoknál bekukkantottam a motorhoz, váltóhoz is, egész rendben van. Csak koszos kissé, nem olajos, de hát ez érthető ebben a saras időben. Hűtővíz teljesen olyan színű, mint mikor beletettem, fogyni sem fogyott, olaj szintén a helyén, szinte színtelen, pótoltam az elhasznált ablakmosó folyadékot, nagyjából így rendben is lesz egy időre. Egy dolog kell, egy hátsó ablaktörlő lapát, legutóbb gumit vettem bele, de már nem töröl  szépen, inkább egy új...

Még egy kis utómunka kellett a téligumikhoz. Észrevettem, hogy 40-nél rázza a kormányt. Felette már kisimult, de azért nem hagyhattam úgy... Gumisnál megnézettem, egy kis súly kellett, és már rendben is van. Úgyis menni akartam ellenőrizni a guminyomást, hiszen azok egy évvel ezelőtt voltak kb. megnézve a télieken. 1-2 tized eltérés volt a megfelelő értékhez, nem panaszkodom. Mostmár simán fut.

 Pár kép, most ugyan még koszos, de délután ha már aszfalton lesz a kocsi, le lesz mosva.

 

20131123--2-.jpg

20131123--3-.jpg

20131123--4-.jpg

20131123--5-.jpg

20131123--6-.jpg

20131123--7-.jpg

20131123--8-.jpg

20131123--9-.jpg

Mostanság gondolkodtam még a hangtechnika fejlesztésén a kocsiban. Előre mindenképp szettre gondoltam, hátra meg simán egy aktív doboz, nem kell túl sok teljesítmény, csak szóljon normálisan. Egyelőre ilyen lesz előre:

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=34&termek=724

Már itt is van az asztalon, arra vár, hogy beépítsem az autóba:

 

20131123--1-.jpg

 

20131123--2-.jpg

20131123--3-.jpg

 Legalább a hangszórók színe megy az autó színéhez.

Az időjárás megérezte, hogy szerelni akarok, elállt az eső, pontosan annyi időre, míg beépítettem a hangszóró szettet. Nem volt olyan egyszerű, mint gondoltam. Az ajtóban a hangszórók helyén faragni kellett. Hiába 13cm-es hangszóró ezek is... A hangszóró hátulról:

 

20131124--1-.jpg

 

 

20131124--3-.jpg

 

 

 

 A felfogatásnál mind a négy helyen kiáll az a merevítés. Ott igazítani kellett kicsit a műanyagon, így is szűkös, de befért. Meglepődtem a hangján. Persze hangosabb is ha kell, mint a gyári, de nem ott van a fő külöbség, hanem minőségben. Eddig egész elégedett voltam a gyári hangszórók hangjával, mostmár nem is tűnnek olyan jónak, ezek mellett. Szétváltak a hangok, jobban hallatszik a sztereo hangzás is, nincs olyan tompa, mint volt, több magas, több mély jelent meg a hangképben. Nem ment minden simán, de megérte azt a kis küszködést. A hangváltók helyét is elég volt kitalálni... Végül mindkét oldalt a magasak alatt kaptak helyet. Nem számítottam rá, hogy ekkorát javul a hangzás, teljesen más, mint volt, nagyon tetszik így. Érdemes volt.

Megjött ma a csomag amit vártam. Pár kép:

 

20131128--1-.jpg

20131128--2-.jpg

20131128--4-.jpg

20131128--5-.jpg

20131128--6-.jpg

20131128--8-.jpg

20131128--10-.jpg

A méret szemléltetéséhez mellé tettem a telefonomat a motor mellé is, meg a kezelőegység mellé is:

 

20131128--3-.jpg

20131128--9-.jpg

Nem kicsi a motor sem, a kezelőn meglepődtem, azt azért kisebbet vártam, így el lehet találni a megfelelő gombot az biztos. Nem baj, jó lesz az, csak lenne már bent. Még ajándékot is kaptam egyébként a tempomat mellé, hogy lássam beszerelni:

 

 

20131128--11-.jpg

Elég pöpec kis lámpa, jobban világít, mint vártam. A kocsiba nem kerül be, mert ott már van kettő.

A bekötéséhez pár dolgot segítségül veszek, pl.:

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/851329-an-01-HU-Magic_speed_sebessegszabalyozo.pdf

http://www.gizmoshop.hu/media/webshop/files/Utolag-beszerelheto-tempomat-Waeco-Magic-Speed-MS-50-CNRD-851329-gizmoshop-leiras.pdf

 

 

 Illetve:

 

sebesseg-radio.jpg

Bár nem reménykedem benne, de hátha, az 1-es a rádiócsatiban a sebességjel, hátha nem kell plusz ketyerét erre is beépíteni.