Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/6.rész

Az új oldal kezdődjön egy képpel.

 

20140323--11-.jpg

Végre nem volt szélvihar, így tudtam foglalkozni a belsejéve is. Kiporszívóztam alaposan, és megejtettem a szellőző rendszer karbantartását is. Korábban már megvettem a pollenszűrőt, aminél most váltottam, így most aktív szenes Purflux lesz, nem a sima. Meglátjuk, lesz-e különbség. Szóval a szokásos metódushoz híven, kivettem a régi pollenszűrőt, kifujattam a sok levelet a helyéről. Ezután jött a fertőtlenítés, amihez most a kép alján található szert használtam:

 

 

20130823--4-.jpg

Nem vagyok annyira kibékülve a csövével, nagyon hajlik, így azt szoktam csinálni, hogy fogok egy hosszabb egyenes valamit, ez nálam egy kopott hosszú vékony fúrószár, ehhez hozzá szigszalagozom ideiglenesen a csövét úgy, hogy a végén kicsit túllóg a csövön levő szórófej, hogy minden irányba akadálymentesen tudja fújni az anyagot. Ezzel már irányítható a dolog, a pollenszűrő helyén bedugva szépen be lehet így fújni az elpárologtató test teljes felülettét. ezután hagytam hatni, addig foglalkoztam kicsit a szellőző rostélyokkal. Úgy döntöttem most ki is pattintom őket. Elég porosak, koszosak voltak belülről, illetve a levegő járatokat is ki tudtam törölni rendesen. Így még jobb is belefújni a fertőtlenítőt, mert így látszott, hogy a cső nem mindig akar bemenni egyenesen a szellőzőcsatornába, hanem visszafordul, ekkor viszont koncentráltan közvetlen a rostély mögé fújjuk az anyagot, ekkor viszont könnyen sok folyadék gyűlik ott össze, ami baloldalt a biztosítéktáblára, középen a rádióra folyhat, amiből rögtön megvan a kár... Szóval arra mindig érdemes figyelni, hogy ne forduljon vissza a cső. Egy kicsit vártam ezzel is, hogy tudjon hatni, majd szűrő nélkül visszatettem a burkolatot alul, és járattam kicsit. Ki kell rendesen szellőztetni, fújatni, nem kell az ember tüdejébe a fertőtlenítő. Így ki is tudtam próbálni a klímát, amit örömmel nyugtáztam, hogy tökéletesen működik, jól hűt. Mondjuk kint csak 22 fok volt, de azért érzett, hogy fagyos hideget nyom. Ezután betettem a szűrőt, ez a része kész is...

Most egyéni felkészítést kapott a nyárra az ablakmosó is. Mivel alig hiányzott a téli mosóból még, így bogároldó koncentrátumot vettem, ezt öntöttem az ablakmosó tartályba is, meg a lámpamosóba is. Erre még pont fért 1-2 deci ablakmosó folyadék, így picit már keveredett is, majd földúton összeráztam, mostmár viszi a bogarakat is, meg fagyni sem fog -20 fokig.

 Most kicsit megmutatom az autóm csúnyábbik oldalát. Remélhetőleg nem sokáig lesz már ilyen. Hátul már jó ideje nézem a kis horpadást, amit még anno egy fa okozott, ami még csak nem is dudált, úgy jött belém, illetve elöl nemrég a bogarak mellett egy Ford Fusion is felkenődött az autó elejére, ez is javítás nélkül maradt mostanáig. Messzebbről ezek nem feltűnő dolgok, sokan nem is foglalkoznának vele, engem zavarnak nagyon. Remélhetőleg jövő héten már javítják. Pár kép a jelenlegi állapotról, közelről:

 

20140331--1-.jpg

20140331--2-.jpg

20140331--3-.jpg

20140331--4-.jpg

20140331--5-.jpg

20140331--6-.jpg

20140331--7-.jpg

A motorháztető elején ugye ahogy megrepedt a festék, elkezdett bomlani, ahogy mosom, mindig bele-bele kap a magasnyomású, szóval az nem maradhat annyiban, egyre rosszabb lesz. Az utolsó képen a motorháztető felső része látható, ezen kis horpadás található, már így vettem, gondolom valami fa alatt állt és valami ráesett. Egyébként is elég kavicsos az egész motorháztető, így az egészet szeretném lefestetni. Hogy ne legyen túl vastag a festék, fémtisztára le lesz tisztítva, úgy lesz festve, így a gyári festékvastagságot tudja hozni a fényezőm, és ha kap legközelebb kavicsot, annak sem lesz olyan mély lyuk a helyén. Hátul a horpi mellett még van egy kis sérülés a kerékíven, erről szintén írtam korábban, kb. még akkor, amikor megvettem, hiszen ez a sérülés már megvolt a vásárláskor is. Mivel ott úgyis festeni kell, ez is javítva lesz. Biztosan kap majd megint kavicsot, meg használatkor úgyis keletkeznek apróbb sérülések, de hátha bírná egy darabig úgy, hogy szép lesz.

 Kis szünetet kell tartanom, mert most jó pár napig nem lesz itthon a kocsi. Elküldtem a szépségszalonba, megszépül. Mire elvittem, igyekeztem összeszedni, hogy mi az, amit meg kellene rajta csinálni.... Hát szűk egy oldal lett belőle... Mindig kitaláltam valami apróságot, hogy ha már ott van, akkor... Lehet egy vagyon lesz, de szerintem szép lesz.

 Nos, érkezett egy kis infó és pár kép az autóm javításáról.

Kezdetnek egy kép az első lökhárítóró, hogy mi is volt a fő problémám:

 

20140408--11-.jpg

Itt látszik leginkább a sérülés. 3 kis tartó műanyaghegesztést kívánt, amik itt a felső résznél vannak a rendszám felett. kis fekete műanyag takarja, így nem látszott, de ez is rendben lesz már. Kikerült a jobb első lámpa is:

 

 

20140408--2-.jpg

20140408--1-.jpg

A lámpa belső füle sajnos anno sérült a koccanáskor, ezt tudtam, azt viszont nem, hogy az alsó is... Mondjuk ahhoz képest egész masszívan állt a helyén, hogy csak a felső fül fogta... Sebaj, fülek orvosolva, pipa. Még pár kép az elejéről, a motorháztetőn pár helyen megtört a fény, illetve a kavicsfelverődések javítva lettek:

 

 

20140408--4-.jpg

20140408--5-.jpg

20140408--6-.jpg

20140408--10-.jpg

Végül abban állapodtunk meg a festővel, hogy a korábbi tapasztalatokat alapul véve mégse legyen teljesen fémtiszta a motorháztető. Elvileg mindig voltak lépcsőzetes foltok korábban ilyen esetben, így inkább csak alapozóig mennek le vele, inkább szebb legyen... Egy képem van a motorháztetőről előkészítve, de kicsit elmosódott:

 

 

20140408--3-.jpg

Mivel nincs más, így ez van. Kicsit tovább megyek. Ha már festés, akkor körbenéztem az autón. A jobb oldali visszapillantó külső burkolatának szélén le volt horzsolva a festés, gondolom valahol szűk volt a hely, én már így vettem, igaz ecseteléssel javítottam már, de csak szebb lesz, ha lefényezik, ha meg már színt kevernek...

 

 

20140408--14-.jpg

Kicsit ez is elmosódott, de látszik hogy már ez is elő van készítve. Mehetünk is tovább az autón, ugyanúgy baloldal, hátul... Itt volt korábban a fa által okozott horpadás. Lekerült a hátsó lökös:

 

 

20140408--16-.jpg

Kitaláltam, hogy a vonóhorgot is le akarom vetetni. Itt látszik, hogy a kasznisnak is ugyanazzal a csavarral gyűlt meg a baja, amivel nekem. Igazából nem használom a horgot, és ha már levehető, akkor inkább ne legyen állandóan fent. Azt gondolom, hogy ha netán belém jönnek, akkor egy közepes erősségű ütközésnél már nagyobb károm lehet vele, mint nélküle. Ekkor már lehet a nyúlvány hajlik meg, míg nélküle simán a hátfal. Azt egyszerűbb javítani azért. Meg esztétikusabb is nélküle. Jöjjön a horpadás javítása:

 

 

20140408--8-.jpg

20140408--12-.jpg

20140408--15-.jpg

Itt látszik a kerékjárati íven is a javítás, amiről korábban írtam, ott a festék volt lepattanva, ecsettel lett javítva, most kijavítják rendesen. Az ív behajló részén nyomokban észrevettem, hogy kezdenek rozsdapöttyök előjönni, ha már javítás, akkor ezeket is célszerűbb most megállítani, mint megvárni, hogy komolyabb gond legyen. Persze még el lett volna kb. 8 évet anélkül, hogy átrozsdásodott volna, de ez is javítva:

 

 

20140408--9-.jpg

Ha már a jobb oldal javítva lesz, akkor megnézetem a bal oldalt is, ha szükséges, akkor az ív ott is javítva lesz.

 

Előkészítés közben a hátulja:

 

20140408--7-.jpg

És még mindig van... Ott van még a hátsó lökhárító. Kezdtem azzal, hogy fényezni kellene a tolatóradarokat. A kipufogó végnél kicsit kértem, hogy alakítsanak az íven, szebben mutasson a kipuff, de ne érjen hozzá. Ott foltban fényezték volna, de... Egyrészt egy vonalban megtört a fény a fa okozta sérülés vonalában, igaz ez nem látszott, de ha közelről megvizsgálta valaki, észrevette, másrészt korábban nem volt száz százalékos a kis púp javítása ami végül fekete színt kapott felül. Illetve volt még a bal oldalán a lámpa vonalában rajta sérülés, ezzel is együtt vettem az autót, nem volt látványos, nem is foglalkoztam vele, de ha már összejöttek az apróságok, akkor legyen, kapjon új fényt az egész lökhárító...

 

 

20140408--13-.jpg

20140408--17-.jpg

És még hátra van pár dolog, hiszen még a kipufogónál sem járunk. Tekintve, hogy mindig bővítek a dolgon, azt hiszem, ideje lenne elkezdenem szponzorokat keresni.

 Érkezett megint pár kolbászzsírmetálos kép. Elkészültek a tolatóradarok, a folyamat:

 

20140409--1-.jpg

20140409--2-.jpg

Mint írtam a kerékíveken elkezdett a festék minimálisan hólyagosodni, hogy megállítsuk a rozsdát, az is le lett javítva. Ha már egyik oldalt megcsináltatom, akkor ne legyen felemás, legyen tökéletes mindkét kerékív:

 

 

20140409--3-.jpg

20140409--4-.jpg

A hátsó lökhárító:

 

 

20140409--5-.jpg

20140409--6-.jpg

20140409--7-.jpg

Azért nem néz ki rosszul... Természetesen felül vissza fogja kapni a fekete műanyag hatását.

 

És az egyik fő motivációm, ami miatt most fényezőnél van az autóm, a sarok hátul:

 

20140409--8-.jpg

20140409--9-.jpg

20140409--11-.jpg

20140409--13-.jpg

Persze ilyenkor illő a tanksapkát is lefújni, mégha az hibátlan is volt:

 

 

20140409--14-.jpg

20140409--15-.jpg

Persze az eleje is alakul, a lökhárító:

 

 

20140409--16-.jpg

20140409--17-.jpg

20140409--18-.jpg

A tartója középen, ami kicsit meghajlott, ki lett egyengetve és fényezve:

 

 

20140409--19-.jpg

20140409--20-.jpg

A motorháztető is alakul, végre kavicsfelverődések, horpadások nélkül:

 

 

20140409--21-.jpg

20140409--22-.jpg

Illetve a jobb tükör, de erről még csak az előkészítés képe van:

 

 

20140409--23-.jpg

Össze kell még majd persze rakni, polírozni valószínű kell, elég matt az ajtó a sárvédőhöz, és nagyon karcos, látszik a tél, sokat volt mosva gépi mosóban... Még pár apróság, kipufogó, meg még ami eszembe jut, aztán előbb-utóbb kész is lesz.

Kész! Nem is lett rossz. Pár kép, de nem túl jók, már sötétedett:

 

20140411--1-.jpg

20140411--2-.jpg

20140411--3-.jpg

20140411--4-.jpg

20140411--5-.jpg

20140411--6-.jpg

20140411--7-.jpg

Nos, végre szép fénye van a motorháztetőnek. Amióta megvettem, még nem volt ilyen szép... Nincs kavicsfelverődés, horpadás... Szép lett a tükör, sehol egy karc. Hátul jól néz ki a javítás, a határok jól el vannak dolgozva. Szépek lettek a kerékívek mindkét oldalt, sehol egy púp, rozsda pötty. Ezzel remélem nyerek pár évet, még időben el lett kapva szerintem. A hátsó lökhárítón is voltak már hibák, a kipuffnál sem volt a legszebb a kivágás, már rendben van így. Tolatóradarok lefújva színre, működnek szépen. Végre lekerült a vonóhorog is, mostmár tényleg levehető. A kipuff középső dobja is ki lett cserélve, sokkal csendesebb lett az autó. Ami furcsa, hogy kezembe kaptam a régi dobot, ránézésre még nem is annyira gáz, ami érdekes, hogy fele olyan súlya van, mint az újnak, ami rákerült. A kipuff többi része is színfrissítést kapott, kezdett már lekopni róla két év után a festék.

 

 Pár kép még a fényező udvarból:

 

20140412--1-.jpg

20140412--2-.jpg

20140412--3-.jpg

 

20140412--4-.jpg

20140412--5-.jpg

20140412--6-.jpg

20140412--7-.jpg

20140412--8-.jpg

Készítettem még pár képet a javítás utánról, azért kicsit látszik, hogy volt javítva, de jó lesz az, egy 2000-es évjáratú autó tekintetében első osztályú állapotban van. Képek:

 

20140417--1-.jpg

20140417--2-.jpg

20140417--3-.jpg

20140417--4-.jpg

20140417--5-.jpg

20140417--6-.jpg

20140417--7-.jpg

Hátul teljesen jó a szín, elöl a lökhárítóhoz jó, viszont a sárvédő felső része kicsit fakóbb már, ahhoz pirosabb, ezzel nem lehet nagyon mit kezdeni, egy lakkozás már megoldaná, de akkor meg lehet az ajtónál térne el a sárvédő színe. Egyébként más érzés úgy ülni az autóban, hogy tudom rendben van.

 

 Hétvégén megint előjött egy fura zaj. Szerenécsere csak a hangszórókból. Ki mire tippel? Elöl új szett, természetesen a hang hátulról jött...

 

20140420--1-.jpg

Így cserére kerültek a hátsó hangszórók is. Nem próbálom javítani, felesleges, tudom, hogy az elsőnél is csak rövid ideig tartott, hiszen az idő miatt elöregszik, elporlad a szivacs a szélén. Egy kis segítség is akadt a szerelésben:

 

 

20140420--2-.jpg

Fura volt, annyit vettem észre, hogy a két kutya nézi a kereket, néha el-el hajolnak egy pofon elől... Szeretem az állatokat, de nem szeretnék a friss festésre karcokat, szóval macskusznak mennie kellett. Egyébként is az egyik szomszédé.

 

Más. Két kép a műszerfalról, az egyik az országúti fogyasztásom, kevéske várossal, a másik pedig a jelenlegi óraállás:

 

20140420--3-.jpg

5,6l

20140420--4-.jpg

25440km

Közeledik a műszaki, gondolkozom rajta, hogy vissza kellene íratni a km állást, hozzáadni amit kell, hogy a valóst mutassa.

Érdekes, mondják, hogy gond lehet a km állásból, de nem lehet becsületesen hozzátenni, ami benne van... Érdekes a jogalkotás... Na mindegy. Egy kicsit essen szó a kis Clio II-ről is. Kicsit túlcsúszott, de itt az olajcseréhez már minden, nemsokára megejtem, a jelenlegi állás:

 

clio20140429--1-.jpg

A kis autó barátian tud azért fogyasztani...

 

 

clio20140429--2-.jpg

A Scenic pedig nem akart sokáig szép lenni... Megcsinálták a kasznit, egész türhetően nézett ki, erre elhagytam az egyik kerékről a csavartakaróját a felninek... Előtte egy nappal néztem meg, hogy rendesen rajta van-e, "állt, mint katiban a gyerek"... Használtan persze esélytelen, szalonban még elviselhető az ára, 2eFt. Íme:

 

 

alkatresz20140429--1-.jpg

alkatresz20140429--2-.jpg

Felkerült, kicsit frissebb a színe, mint a régieknek, de ez érthető, hiszen ez új. Sok dolognál nem lehet mit tenni, az öregebb felület sosem lesz pont ugyanolyan színű, mint egy új. Na, de azért egész türhetően néz most ki a kocsi. Picit megint alakítottam rajta:

 

 

20140429--1-.jpg

20140429--2-.jpg

20140429--8-.jpg

Olyan kedvem volt, hogy visszatettem a vonóhorgot, márcsak próba miatt is, teljesen könnyen szerelhető mostmár. Alakítottam kicsit a fekete csíkon is, a hátsó lökös felső részén. Lehet nem feltűnő, de megnézve az előző két képet, és hogy milyen volt, akkor, amikor a festőtől elhoztam, látni a különbséget. Ilyen volt:

 

 

20140417--1-.jpg

Túl nagynak találtam a lenyúlását, a színrefújt tolatóradarba is beleért, mostmár kisebb, így jobban tetszik.

 

Az eleje meg teljesen szokatlan, a motorháztető nagyon sokkal jobb, mint volt, biztosan nem lesz sokáig ilyen, de most még élvezem, hogy nincs rajta horpi meg kavicsfelverődés:

 

20140429--7-.jpg

20140429--6-.jpg

20140429--5-.jpg

20140429--4-.jpg

20140429--3-.jpg

 

 Most jön pár kép, ahol nem éppen a legtisztább a kocsi. Itt a hangsúly inkább a tájon van. Egy kis erdélyi kirándulást tettünk, sok szép dolgot láttunk. Útközben:

 

20140501--27-.jpg

20140501--3-.jpg

20140501--4-.jpg

20140501--5-.jpg

Jósikafalva környékén:

 

 

20140501--6-.jpg

20140501--7-.jpg

20140501--8-.jpg

20140501--9-.jpg

Ezután a havasok felé vettük az irányt, egyelőre északról:

 

 

20140501--10-.jpg

20140501--11-.jpg

20140501--13-.jpg

Jól haladt minden, de sajnos elakadtunk... Szerencsére nem szó szerint, csak hegyomlás volt és elzárta az utat... Eddig jutottunk:

 

 

20140501--12-.jpg

Nem esett jól... A makacsság nem kifizetődő dolog, márpedig én oda akartam menni, így visszafordultunk, megkerültük, majd elindultunk délről a Fogarasokhoz. Nagyon szép táj, izgalmas utak, kanyarok, és minden kanyarban vízesés...

 

 

20140501--14-.jpg

20140501--15-.jpg

20140501--16-.jpg

20140501--17-.jpg

20140501--18-.jpg

20140501--19-.jpg

A kitartó út eredménye:

 

 

20140501--20-.jpg

20140501--21-.jpg

20140501--22-.jpg

20140501--23-.jpg

20140501--24-.jpg

20140501--25-.jpg

20140501--29-.jpg

Nem ez volt ugyan a legmagasabb, de azért ez sem rossz. Gyöngyörű hely, a képek nem adják vissza. Ebből az irányból addig mentünk, amíg a teljes utat egy méteres hótorlasz nem lepte el... Mellette a szakadék szélén kijárt út jellegű valami, sáros, sziklás, ott még átmentem, de nem mentem inkább tovább, téligumim se volt, jobb a békesség a természettel. Ezután még folytattuk... Bár ezután már kevés képet csináltunk, voltunk Csíksomlyón:

 

20140501--26-.jpg

Majd Gyilkos tó és Békás szoros volt az uticél...

 

 

20140501--2-.jpg

Izgalmas, kanyarokkal teli út volt ez is. Ezután már csak pár száz km várt ránk, útközben még a tordai hasadékot is megnéztük. Az út azért nem volt teljesen hibamentes... Szerencsére semmi komoly, egy jobb oldali tompított izzó adta fel. Több, mint két év után kb. 46ekm után kiégett az egyik. Kicseréltem kb. fél perc alatt, és mentem tovább. Volt minden, felhőszakadás, napsütés, hó, sár, élvezetes kanyarok, ami csak kellhet egy jó kiránduláshoz. Hazahozott szépen, kiszolgált, és az összesítés:

 

 

20140501--28-.jpg

20140501--1-.jpg

1700km, 5,7l lett az átlag végül, de azért hozzá kell tenni, hogy éjszaka párszor beindítottam 5 fokban, hogy kicsit fűtsön. Tudom, lehetne jobb, de ekkora autótól, ilyen kényelemért cserébe maximálisan elégedett vagyok vele.

 Nagyon ráfért egy alapos mosás az autóra a túra után, pár kép:

 

20150506--4-.jpg

20150506--8-.jpg

20150506--12-.jpg

20150506--18-.jpg

20150506--11-.jpg

Km óra állásom, 28271km:

 

 

20150506--15-.jpg

Ja, és biztos ami biztos, készülök a nyárra, a hűtőben már italok:

 

 

20150506--17-.jpg

20150506--16-.jpg

 

 Nos, mivel kiégett az egyik izzó a tompítottban, és egy normál izzókészletes tartalék került bele, készültem rá, hogy veszek másik izzót. Egyébként szemmel látható a különbség a vetített képet tekintve a két oldal között. Szóval érdemes prémium izzót venni. Osram Night Breaker volt a bevált eddig. Nem olyan régen a Clio II-be izzót kellett venni, nem kaptam csak GE-t, egész jó volt, így úgy gondoltam, kipróbálom az ő prémium izzójukat. Így vettem meg tegnap este ezt:

 

h7ultra.jpg

Tegnap megvettem, gondoltam majd hétvégén kicserélem. Legutóbb este még világított mindkét tompított izzó, ma reggel használnom kellett, mert köd volt, inkább kapcsoltam tompítottat, hogy hátul is legyen világítás, ne csak elöl a nappali menetfény. Fel nem tűnt semmi ekkor még. Ma munka után gondoltam kicserélem, mert holnap is meg hétfőn is lesz egy hosszabb útja, ha éjszakába csúszik, lássak rendesen. Már ki volt égve a másik oldalon is a Night Breaker. Szóval bejött, amit vártam, egyforma az élettartamuk. Tartalék ment vissza a helyére az izzó készletbe, az újak meg a lámpába. Reméljük beválik, és leszek ezzel is legalább olyan elégedett, mint az Osrammal. Élt két és fél évet, kb. 46ekm-t.

 Hirtelen beleszaladt még egy ezres, nem sokára fényképezhetem a 30 ezres állást. Persze csak ha le nem maradok róla, mert többnyire a pillanatnyi fogyit mutatja a műszer. Bevittem a táblázatba a legfrissebb adatokat, számlákat. Így látom az össz km-t is, ~227600km körül jár. A vétel óta majd 46ekm-t ment, az össz átlag fogyasztásom erre a távra: 6,977192 liter.

Hétvégén volt egy kis szerelés is. Fura hangot adott ki a bal első ajtó nyitáskor-záráskor. Gondoltam magamban, amikor utoljára ilyet hallottam egy ismerős autóján, cserélni kellett az ajtóhatárolót... Leszedtem a kárpitot, hogy lássam belülről a határolót. Eléggé mozgott. Két csavar fogja az ajtóhoz, hát nem kilazultak? Null forintos javítás, minden másra ott a Master Card. Meghúztam a két csavart, azóta szép csendben dolgozik. Amit még szükségszerűnek éreztem, hogy megnézzem az olajat, hűtővizet, meg a légszűrőt. Azért elég sok km ment bele, néhol elég forszírozott körülmények közepette, jobb látni. Teljesen jó, még mindig szinte átlátszó az olaj, szintje rendben, víz is rendben. A szűrőt azért gondoltam, hogy megnézem, mert korábban volt sport betét a Clio-ban, sőt, direkt is, ezeket sűrűn kell takarítani, 3-4ekm-nként illik. Jó, hogy megnéztem.... Elég durván tele volt. Meg is lepődtem. A szűrő maga hullámszerűen van a keretben, ennek szinte sík volt már a felszíne... Ennyi bogarat meg kis apró szemetet... Hogy honnan szedett ennyit össze? Nem baj, kivettem kapott egy mosást. Ami még változott, került bele négy Beru trafó. Eddig két Beru és két Valeo volt benne. Tökéletesen működtek ugyan, de a Valeo-ban nem bíztam. Azok mentek tartaléknak, Belekerült a négy Beru, ami kijött két Beru pedig ment a Clio II-be, amiben szintén két Beru és két Sagem volt korábban. A két Sagem ment tartaléknak, mostmár abban is négy Beru dolgozik.

 Ismét egy kis újítás. Volt ismét egy dolog a beltérben, ami nem hagyott nyugodni. A könyöklő. Ma úgyis vinni kellett a céges autót ülést javíttatni, így akkor már rákérdeztem, kis összegért újra tudják húzni... Érdekes, nemrég egy bőrözéssel foglalkozó emberke azt mondta rá, hogy ezt nem lehet... Na mindegy, itt úgy látszik korrektül meg tudták csinálni, tudom ajánlani bárkinek a helyet, Car-Kárpit néven az Alma utcán Debrecenben. Rakok fel később képeket is, hogy milyen lett.

Itt az ígért képek, bár a telefon nagyon szürkíti, igazából fekete...

 

20140514--1-.jpg

20140514--2-.jpg

20140514--3-.jpg

 

20140517--1-.jpg

20140517--2-.jpg

Km-ben pedig itt járunk: 29 421 km, azaz 227 790 km:

 

 

20140517--3-.jpg

 

 Volt ma hirtelen felindulásból egy útja az autónak ma egy szervizbe. Nagyon közeledett a műszaki, rákérdeztem, azt mondták, tudják fogadni, így elvittem. A felkészítés konkrétan annyi volt, hogy beültem, bekapcsoltam a klímát és elvittem a kocsit. Egyébként elég meleg volt ma, szóval örülök, hogy a klíma hibátlanul dolgozik, szükség is volt rá. Várakozva vizsgára:

 

20140523--1-.jpg

 

Azért picit féltem, mert túl sok javítás nem volt rajta az előző műszaki óta, így nem tudtam, hogy esetleg valami nem kopott-e el. Mondtam ezt a vizsgabiztosnak, ahogy megnézte az autó, azt mondta, igazából bele sem tudna kötni. Bevallom ez jól esett. Nagyon jók a fékek, a lengéscsillapítók teljesítménye mint egy új, nem szólhatok rá egy rossz szót sem. Pedig már 14 éves mindjárt. Nem volt probléma a km óra állással sem, minden rendben ment, csont nélkül levizsgázott. A km óra állás vizsgakor 29700km:

 

20140523--2-.jpg

2016-ig nincs gond vele. Nagy sikert aratott egyébként a tempomatom, sőt, el voltak hűlve, hogy még motortér világítás is van. Látták, hogy egy igazi megszállott elmebeteggel van dolguk.

30-31 fokban már sokan használják a klímát, én is. Egy 160km-s úton mértem is fogyasztást, klímával. Országút 85-90 tempomattal, de erőteljesebb gyorsításokkal, főleg előzésnél, egy kis város úgy, hogy picit jobban hajtottam, így leállításkor váltott pont 6.0-ra az átlag 5.9-ről. Jól hűt, a kis hűthető tárolóban a 3db 0.33l-es üdítőt melegről, tehát nem szobahőmérsékletről, hanem melegről 50km alatt le tudta hűteni. Útközben néztem, menetirány szerint a jobb oldali és a középső hűl le hamarabb, a bal kicsit később, de 50 km alatt már a bal is hűvös. Szóval jó dolog ez.

 Pár apróbb dolog történt. Már tudom, hogy mi lesz a következő, amit lecserélek az autón. a bal hátsó ajtón elkezdett hólyagosodni a gumikéder az ablaknál, az aluléc korróziója szokott ilyet okozni, a régi 20 éves Clio-nál már megismertem ezt a jelenséget. Szerencsére más ablaknál nincs ilyen, csak ennél:

 

picture1037_800x600.jpg

A ventillátor már megint elkezdett ciripelni, mostmár tényleg ki kell valamit találnom a levelekre, most ez volt a hiba oka:

 

 

picture1043_800x600.jpg

A GPS-t a kocsiban egész megszerettem, beállítottam neki az adatokat, így legtöbbször nem térképet nézek rajta, hanem a sebességet nagyban digitálisan, illetve a megfelelő adatoknak köszönhetően a megközelítőleges költségét is a megtett útnak. Viszont, a kábele zavart, nem tetszett, hogy a műszerfal közepén jön le. Ezért megoldottam, ilyen volt:

 

20140517--2-.jpg

Ilyen lett:

 

 

 

picture1044_800x600.jpg

picture1045_800x600.jpg

A kábel a műszerfal nagy és kis részének találkozásánál pont elfér, bemegy a hangszóró takaró alá, majd ki, ott a gumikédernél lefut az ajtó mellett, és a biztosíték táblához alulra beépítettem egy szivargyújtó csatlakozót, oda van bedugva, így ha ki kell venni, akkor nagyon egyszerűen, könnyen ki lehet venni, de mégis el van rejtve a kábel, nincs szem előtt. Amit még csináltam a kocsin, az egy kis kárpit munka. Azért már nem olyan kevés km van az autóban, ami azt jelenti, hogy legalább annyit már ültek a sofőr ülésben. Mostanában észre vettem, hogy sokszor már kezd kilátszani a sárga szivacs rész az ülőlap és a háttámla találkozásánál, kezdett elvékonyodni az ülőlap szivacsa. Volt kéznél egy korábbi Clio I ülés, amiből korábban már használtam fel szövetet, most a szivacsára került a sor. Szépen méretre vágtam a szivacsot, és a teljes ülőlap alá tettem be, tehát a jelenlegi szivacs és a fémháló közé. A következő helyeken szándékoztam a nyilak irányába változtatni:

 

 

dscf0092_800x533.jpg

A deréktámaszt is úgy gondoltam, hogy kicsit megerősítem, mert teljesen kitekerve nagyon elenged, így ha kap oda még szivacsot, akkor pont jól szabályozható lesz. A deréktámasznál is a korábbi receptet követtem, hiszen ha közvetlen a kárpit alá teszem a plusz szivacsot, akkor huzaton látszott volna, így mögé tettem, ide:

 

 

derektamasz1.jpg

derektamasz3.jpg

Az eredmény nagyon meglepett, nem számítottam ilyen jóra. Nagyon korrekt lett, szép feszes, kényelmes, jól tart, nagyon jó lett a deréktámasz is, sokkal jobban tart, ha tudtam volna, hogy ilyen egyszerűen lehet ennyit javítani rajta, hát már nagyon régen megcsináltam volna.

 Eljött az ideje, hogy kicsit foglalkozzak a család legfiatalabb Renault-jáva a kis Clio II-vel. Összegyűlt már pár dolog, igyekeztem ma a végére jutni. Az első, hogy ideje volt már olajat és szűrőket cserélni, mert 160-ekm-nél lett volna az ideje, kicsit túl szaladt:

 

20140601--10-.jpg

Ennyi persze még belefér a gyári olajnál. Felkészültem lelkileg, mert legutóbb nehezen adta magát az olajszűrő, így bekészültem szerszámokkal:

 

20140601--1-.jpg

Az a kis szorító pillanatok alatt leszedte a szűrőt. A pollenszűrőt egyelőre még nem cseréltem ki, hiszen egyébként se megy most a belső venti, mert rossz az előtét ellenállás, de már a mesternél van, jövőhéten kapom vissza javítva.

 

A következő dolog a hűtő átmosása volt, mert amikor legutóbb szervizben volt, felhívták rá a figyelmünket, hogy kétféle fagyálló lett beletöltve szerintük és összeveszett a két folyadék. Elég durván nézett ki, ilyen volt:

 

 

20140601--2-.jpg

Na, ezzel nem volt egyszerű megbírkózni. Nem is vagyok benne biztos, hogy teljes mértékben sikerült, azért a hűtőben és a radiátorban is összegyűlhetett ez. A csöveket mind leszedtem, üvegmosó kefével átmostam, kapott ecetet, majd átmosás, zsíroldót, majd megint átmosást, majd mégegyszer átmostam ioncserélt vízzel, a csövekből és a radiátorból kifújtam a vizet, majd feltöltöttem -35-ös fagyállóval. Meglátjuk milyen lesz, melegedni egyébként még így sem melegedett, bízom benne, hogy jó lesz, de azért majd még legkésőbb tél előtt megint lecseréltem a fagyállót és átmosom a rendszert. Kapott egy kis tuningot a kutyacsont is. Általában az alsó motortartó bak amikor elengedi kicsit magát, akkor nagyobbat tud bólintani a motor, itt is volt már hézag előtte is utána is, szóval kitöltöttem a hézagokat, nagyon házi megoldás, mert vezérműszíj darabokat kapott, amit a két lemez ami közé bemegy, azok tartanak a helyükön. Rezegni nem rezeg így, de bólogatni se bólogat a motor. A futómű környékén is volt mit csinálni... Kezdtem a hátsó lengéscsillapítóval:

 

20140601--5-.jpg

20140601--6-.jpg

Jött belőle már az olaj, csereérett lett.Ezt egyébként egyszerű cserélni, a csomagtartóban van egy kupak, azt lehúzzuk, ott van alatta egy csavar:

 

20140601--4-.jpg

Ennek a tetején a tengelyre egy vízpumpa fogóval rá lehet fogni, egy 16-os villással ki lehet tekerni ezután. Alul kicsit rosszabb a helyzet, itt kezdjünk WD40-nel a lyukba, ott van a csavar vége:

 

 

20140601--7-.jpg

Ha befújtuk a meglazításhoz nálam nem volt elég a krova, elő kellett vennem a nagy szárat, miután megindult már vitte a sima krova is. A berakás egyszerű, nem igényel semmi pluszt, csak egy cseredarabot:

 

20140601--3-.jpg

Persze minden kereket le kellett vennem, hiszen még a téliek voltak rajta, s tekintve, hogy pont júniusba lépett ma a naptár, ideje volt már rárakni a nyáriakat. Körbenéztem a fékeket is, még jól bírják, félidősek ha vannak, viszont jobb elöl találtam valamit, amit nem szerettem volna:

 

 

 

20140601--8-.jpg

 

 Ezután persze egy kis takarítás, illetve szintén kapott egy kis szivacsot derékhoz a vezető ülés, illetve egy kis pótlékot az ülőlap oldala, ahol van egy merevítés, persze a ki-beszállásoknál ott kopik ki elősnek, de most egész jó már. Kis törölgetés még, és kész is a belseje:

 

20140601--9-.jpg

 Visszatérek kicsit a Scenic-hez. Ismét nemzetközi vizekre evezett, most a lengyel határt látogatta meg és a Magas Tátra déli és keleti vonulatait. Kép most nem sok készült:

 

20140609--1-.jpg

20140609--2-.jpg

20140609--3-.jpg

20140609--4-.jpg

20140609--5-.jpg

Az autó szerette a tájat, bár egy-két út olyan volt, mintha a holdon lettünk volna. A szerpentint nagyon élveztem az autóval, kicsit mondjuk meleg volt, így sokszor klímáztam, volt egy nagyon jó szakasz, ahol szinte 3.-ból nem kellett váltani se le, se fel, viszont lehetett menne padlógázzal és padlófékkel, lehetett falni a kanyarokat. A fék is nagyon jól bírta, nem melegedett el, a gumik is helytálltak, ilyenkor mindig örülök, hogy jól választottam, így gond nélkül meg lehet bízni az autó viselkedésében, persze nem kell túlbecsülni, az a titka az egésznek. Szintén élvezetes volt az a része is az útnak, ahol szintén sok kanyar volt, de nem vízszintesen hanem függőlegesen. Hát ezt bizony nem csak a rengeteg motoros élvezte, hanem én is, ők meg csak néztek, hogy nem érnek utol. Persze biztosan utolértek volna ha akarnak, de elég volt nekik az én sebességem. Itthon néztem a GPS-t:

20140609--8-.jpg

Erre mondják, hogy szakadékban hátszéllel, hát majdnem. Persze az emberben benne van a félsz, hogy ha felér a dombtetőre, ott vajon mi vár rá, és igen, sokszor volt ott egy nem várt kanyar, így nem mindig mert menni az ember fia. Természtesen csak a megfelelő helyeken volt forszírozott tempó. A legtöbb helyen tempomattal kirándulósan mentünk. Elgondolkodtató, hogy egy tempomat akár befektetésnek is jó lehet. Ha egy liter megtakarítással számolnék, akkor 10ekm-n már majdnem visszajött az ára. Persze lehet kevésbé optimistán hozzáállni, mondjuk legyen harmada, akkor is 30ekm, legyen két év. Szerintem megéri, és akkor még csak az anyagi vonzatáról beszéltünk. A kényelmi vonzata meg megfizethetetlen. A mostani kirándulás végeredménye:

 

20140609--6-.jpg

20140609--7-.jpg

Ezzel a fogyival én igazából elégedett vagyok. Szándékosan mértem most fogyasztást telitankolással is. Második kattanásig, ugyanannál a kútnál, négy tized literrel fért bele több, mint amit a fedélzeti számítógép kijelzett. Ez a gyakorlatban azt mutatja, hogy elég megbízható a fedélzeti, mind az elfogyasztott üzemanyag, mind a kijelzett átlagfogyasztás tekintetében. Ennek örülök, mert diesel tulajoktól mindig azt hallom, hogy elég rendesen szépít a fedélzeti a valós értékhez. A benzinesé úgy látszik megbízható.

 Nos, közben nem bírtam magammal, be kellett szereznem azt az alkatrészt, ami még csúnyácska volt az autón. Korábban tettem be róla képet, ilyen volt:

 

picture1037_800x600.jpg

Mostmár ilyen:

 

 

20140612.jpg

Tudom, picit most koszos, nagy a por, mosást csak a hétvégi utazás után kap, addig már felesleges lenne.

Javításokról mostanában nem tudok írni, mert nincs mit. Ez végülis jó hír, bár kicsit unalmas. Másról nem tudok beszámolni, minthogy az autó megy szépen. Még mindig főleg városi használat, de nemrég becsúszott egy pályázás, ott nem volt túl alacsony a fogyi, mert utasításba kaptam, hogy ahol lehet haladjunk...  Szóval azt kell mondjam, hogy tartós 4500-as körüli fordulaton 5.-ben nem túl gazdaságos az autó, főleg ha tele van, és még a klíma is kell időnként. Így egy kis országút, pálya, Bp belváros, pálya, megint országút után 7,9l lett az átlag. Ez jóval alacsonyabb lenne, ha mondjuk pályán csak 120-al mentem volna. De nem baj, néha kell az autónak, hogy kikormolják, egyébként is kevesebbet szokott valamiért enni egy kis hajtás után.