Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása II/7.rész

Ma gondoltam kicsit törődök az autóval. Kezdtem ott, hogy irány a benzinkút, mert kevés volt már benne a benzin. Kapott egy fél tank 467Ft-os Mol-os prémium benzint. Ránéztem a keréknyomásra, minden rendben, nem kell hozzá nyúlni. Irány haza, gondoltam itt a nyár, rámérek a klímára, mondjuk eddig sem volt rá panaszom, de nem árthat egy ellenőrzés. Eszerint a táblázat szerint néztem:

 

20140705--1-.jpg

Nem volt türelmem végig várni negyedórát, így csak simán beindítottam a motort, bekapcsoltam a klímát, leghidegebbre állítottam, a fújatást maxra, külső levegőt fújattam be, a középső szellőzőkön jött a levegő csak, amiből elzártam mindet, csak a bal oldali maradt nyitva, ott mértem hőfokot. 2-3 percet vártam, Ekkor 15 fokot mutatott a hőmérő, nekem ennyi elég is volt, ez már megfelelő, mivel a kinti hőmérséklet elég magas volt, illetve napon is állt az autó. A külső hőfok:

 

 

20140705--2-.jpg

Mondjuk elég vacak hőmérő volt, de még ez is azt mutatta, amit kell, így hiszek neki. Tervben volt még egy olyan dolog ellenőrzése, ami miatt egy ismerősnek tréleren jött haza a külföldi nyaralásból az autója. Neki felforrt a vize, mert a klímahűtő és a vízhűtő között sok kosz volt, amit csak szétszedéssel lehet elvileg kitakarítani. Viszont, ha már alámásztam, akkor egyúttal végig feszegettem a futóművet, bár nem észleltem menet közben semmi rendelleneset, azért ránéztem, de minden rendben van még. Régen költöttem már az autóra, ideje lenne valamit találnom, amit kicserélhetnék. Most nem jött össze. Na, de visszatérve a hűtőre, szétszedtem, hogy közé nézzek. Kb. ilyen:

 

20140705--3-.jpg

Nem tudom, mennyire látszik, de igazából nem igazán volt közte sok kosz. Külön külön is nagyon jól átáramlik a levegő is meg a víz is, mert azért kicsit átmostam, ha már megbontottam. Ettől már nem kell tartanom.

Emellett végre megkapta az autó a jól megérdemelt takarítását, illetve akkor már a gumikéderek ápolását is a motorháztetőnél, az ajtóknál, a csomagtérnél és a csomagtér ablaknál is. Vettem méregdrágán olyan szilikont, ami megszárad, de a kenés megmarad, gondoltam a bevált teflon spray helyett kipróbálom, nem tűnik rossznak, kaptak az ajtóhatárolók és az összes zár. Kívül a műanyagokra is ráfért már egy kis ápolás, a gumik sem panaszkodtak a gumiápolóra.   Azért megjegyezném, hogy ritka alkalmak egyike, amikor háromszor mosom le a kocsit egy nap... Kétszer háznál, de egyszerűen annyira vacak volt a víz, hogy nem lehetett elfogadható eredményt produkálni vele, nagyon kemény volt, illetve valami fehér csapadék is kiült belőle, kútnál kellett végül még átmosnom, ott kapott egy kis viaszt is. Bár kicsit rám esteledett, de pár kép:

 

20140705--4-.jpg

20140705--5-.jpg

20140705--6-.jpg

20140705--7-.jpg

Az utolsó kép pedig a km óra állást mutatja, mikor ma végeztem a kocsival, egy kis pihi rá fér, ment azért ma eleget.

 Néha kicsit megőrülök. Van olyan, hogy nem túl reális dolgok futnak át az agyamon. Mennyire lehet használható autó egy Scenic 215/35ZR18-as kerekekkel? Mindig vágytam nagy kerekekre, de mindig ott volt, hogy mennyire használható úgy az autó, mennyire kell félni a kátyúktól...  Erre most kinéztem ezt:

 

 

10462669_753481991382503_7876123465092874635_n.jpg

 

10486194_753482014715834_4992245008725461402_n.jpg

10527382_753482041382498_2449760873712954000_n.jpg

 

kerekmeret.jpg 

Az utolsó képen láthatóak az adatok, egy igazából ez pont jó lenne az autóra, az még persze kérdés, hogy belül enged-e 2,5cm-t, de valószínűleg igen.

 

 Na, a felni dolog már nem aktuális. Úgy látszik az élet is úgy akarta, hogy maradjak a szilárd talajon, elkelt előttem a felni. Akkor viszont maradok egyelőre a gyárinál, azon legalább tuti jó gumi van.

Közben rájöttem, hogy most kicsit hamarabb gyűltek a km-k, így nemsokára olaj csere. Erre ráeszmélve gondoltam ránézek a légszűrőre, amire korábban is írtam, hogy sűrűn érdemes takarítani. 3000km van kb. benne az utolsó tisztítás óta... Ez a látvány fogadott:

 

20140708--1-.jpg

20140708--2-.jpg

Nem tudom itt mennyire látszik, a szerelési mappában a képek között meg lehet nézni nagyban, szerintem eléggé durva... Kitisztítottam, így most ilyen:

 

 

20140708--3-.jpg

20140708--4-.jpg

A km óra állás most: 32767km, azaz 231136km van az autóban:

 

 

20140708--5-.jpg

Ez már lényegében a szinte eladhatatlan km futás. Még szerencse, hogy nem akarom eladni.

Volt egy kis utam országúton, azt gondoltam, hogy szép és kedvező fogyasztást tudok elérni, de... Arra nem számítottam, hogy lesz kb. 60km, ahol oda és vissza is útépítést fogtam ki, lámpával, félpálya volt lezárva, de kb. 500 méterenként, és valamiért úgy hangolta valaki nagyon hozzáértő, hogy üzembiztosan mindig az előző lámpától oda érő autós előtt váltson a következő lámpa pirosra... Hát, nem tudom, lehet valami környékbeli benzinkutas kérte meg a srácokat a piros hullámra... Így nem a legideálisabb fogyasztást sikerült elérnem, kb. 0,3-0,5l-t biztosan emelkedett a fogyi emiatt. Így ez lett az eredmény:

 

20140713--1-.jpg

20140713--2-.jpg

Lassan lehet figyelni a 33333km-s óraállást.

 

Szegény autó néha csúnya dolgokat lát, most kicsit dagonyáznia kellett...

 

20140713--3-.jpg

20140713--4-.jpg

20140713--5-.jpg

Természetesen nem maradt sokáig így, max egy óra múlva már tiszta volt. Használtam hozzá most felnitisztítót, melyet merek ajánlani, W5-ös nevű. Bekukkantottam a motortérbe is, Víz a helyén, megnéztem az olajat is. A letörölt nívópálca:

 

 

20140713--8-.jpg

Majd a helyére téve, olajba merítve:

 

 

20140713--9-.jpg

Talán így jobban látszik:

 

 

20140713--10-.jpg

Szóval az olaj is rendben, illetve egészen szép színe van ahhoz képest, hogy mindjárt olajcsere jön... Ebben az olajban ~9000km van...

 Rövidke update. 10l fölött van az átlagom. A recept egyszerű. Tankold tele az autót, (ez opcionális), nullázd le a fogyasztást, csak városban közlekedj, majd állj meg egy parkolóban, állítsd le az autót, és pillants rá a kijelzőre:

 

20140719.jpg

Miután ezt meglátod, indítsd be az autót, járasd a klímát, élvezd bent a hűvöst, közben hűtsd le a 7UP-t a hűtő rekeszben, természetesen álló helyzetben, legalább 15-20 percet hűsölj. Ezután nézz rá az átlagfogyasztásra, és már garantáltan meg is lesz a 10l.  DE! Kit zavar? Megizzadtam? Nem. Komfortos volt? Igen. Akkor megérte. Meg. 

 

Klímázás után amikor elindultam a parkolóból, nem nagyon láttam víztócsát a kocsi alatt. Ezt nem tudtam nagyon mire vélni, ilyen hamar megszáradt volna a nagy melegben? Végülis az is lehet, mert ugye a ventillátor folyamatosan fújja az autó alá a meleg levegőt. A biztonság kedvéért ránéztem. Kezdtem egy katéterezéssel a lefolyó csőnél. Minden rendben vele, nem jön belőle kosz, könnyen mozog benne a cső... Akkor már megnézem a pollenszűrőt is. Aktívszenes van még mindig benne. Egy kevés levéltörmelék összegyűlt benne, ezt eltávolítottam. A színe alapján nem tudom megítélni, mert ez gyárilag is szürke volt. Igazából a harmad ilyen árban kapható nem aktívszenes társaihoz képest nem vettem észre változást. Ha kint bűz van, ugyanúgy beengedi, tehát az elvileg létező szagsemlegesítő hatása nem érvényesül. Ha a klíma kezd szagosodni, akkor meg köze nincs hozzá, mert a szűrő a klíma előtt van, tehát ha a klíma szaglik, az szűretlenül jut el az utashoz... Szóval szerintem simán vissza fogok állni a hagyományosra. Egy dologban tetszik ez a szűrő jobban. Sokkal passzosabb. Van merev oldalfala, alja, teteje. Az olcsóbbakra jobban kell vigyázni, nagyon hajlanak. De ez csak odafigyelés kérdése. Egyébként, ha már megbontottam, akkor kapott fertőtlenítőt. Ez jól is jött, mert így rögtön le tudtam ellenőrizni a kifolyó csövet, mert azon rögtön folyt kifelé a lötty. Gyorsan és tisztán, szóval nincs vele probléma. A fertőtlenítés is megvolt most, egyelőre visszakapta az aktívszenes szűrőt, nem ítéltem még olyan koszosnak, inkább csak levéltörmelékek voltak rajta. Nemsokára dolgozhat is, kap egy kis autópályát, klímával, így esélyes, hogy a 33333-es óraállásról lemaradok, azért pályán annyira nem jó fotózkodni sem, meg félrehúzódni sem.

 Nem maradtam le.

 

20140720--1-.jpg

Igaz, ez az állás tegnap délutáni, mostanra kb. 500-zal többet mutat... Most végig klímával, 7,4l-es átlagom lett, igaz ebbe azért került egy kis Bp belváros, egy kis egri hegyre kapaszkodás, meg egy kevéske országút.

Eljött az az idő, amikor ismét egy kis tartósteszt elő nézett az autó. Ismét Romániában járt, elég durva utakon. Délnek indultunk, első kiemelt célpont Resicabánya volt, ahol a mozdony múzeumot néztük meg. Ezután a Szerb határ felé vettük az utunkat, ahol az Al-Duna mellett autókáztunk:

 

dscf0154_800x533.jpg

dscf0156_800x533.jpg

dscf0213_800x533.jpg

dscf0216_800x533.jpg

dscf0217_800x533.jpg

dscf0256_400x600.jpg

Végig klímával, nagyon meleg volt. Szép tájak, de néhol eltűnik az út, ott döcöghetünk földúton, ami nem a legideálisabb. Kazán-szoros, Vakapu-szoros. Orsova után Herkulesfürdő irányába fordultunk, ott nem túl jó utak voltak, és elég szűkösek is. Innen eredetileg Bumbesti Jiu felé a hegyeken keresztül szerettünk volna menni, de meglátam az utat, inkább Zsilvásárhely felé fordultunk. Innen Ránca felé vitt az utunk, a Transalpina-ra:

 

 

dscf0316_800x533.jpg

 

dscf0318_800x533.jpg

dscf0319_800x533.jpg

 

dscf0320_800x533.jpg

A Transalpina az egyik olyan út, amit szívből tudok ajánlani minden autóstársamnak. Ránca után viszont kellemetlen meglepetés fogadott, egy behajtani tilos tábla. A tábla szerint le van zárva az út. Rendben, mint ahogy legutóbb a Transfogarasnál, itt is úgy voltam vele, hogy akkor megyek a másik oldalról. Így vissza délnek, Ramnicu Valcea-n keresztül Voineasa felé. Ezt az utat is tudom ajánlani, nagyon szép a víz mellett a sziklák között.

 

 

dscf0349_800x533.jpg

dscf0367_800x533.jpg

dscf0374_800x533.jpg

dscf0404_800x533.jpg

Egyszer-kétszer itt is elfogyott az út, de mindig volt helyette földút. Szóval lehet ideálisabb egy RX4. Megbírkózott vele az autó, jöttek a hajtű kanyarok, emelkedők, sokszor rendesen az eget nézte az ember.

dscf0417_800x533.jpg

dscf0418_800x533.jpg

dscf0453_800x533.jpg

dscf0454_800x533.jpg

Érdemes megnézni ezt az oldalt, hogy hol is autókázhatunk:

 

http://www.transalpina.biz/atractii.html

Szinte sehol nincs szalagkorlát, 2000m felett autózhatunk, néhol kicsit halálfélelmünk van, de leírhatatlan élmény. Minden autóstársamnak ajánlom, ezen végig kell menni. És a fekete leves, hogy Ránca-nál csak kint maradt a tábla... Szóval ha onnan megyünk, akkor nagyon hamar eljutunk a legszebb helyekre. Csak nem kell foglalkozni a behajtani tilos táblával... Nem baj, megérte így is. Innen vissza Szászsebes felé, majd Nagyszeben felé vitt az utunk, azt gondoltam, hogy megnézem, le van-e még zárva a Transfogaras. Hamar eljutottunk oda, ahol legutóbb egy betonoszlop volt keresztben az úton. Kicsit sötétedett már, de akkora öröm volt, amikor kiderült, hogy most végig lehet menni, hogy az leírhatatlan. Le is pihentünk reggelig:

 

dscf0601_800x600.jpg

Ott a háttérben az út, eszméletlen szép itt is a táj, ez a másik kihagyhatatlan út. Miután feljut az ember a képen látható felvonóhoz és világító kereszthez, egy hosszú alagúton keresztül lehet átjutni a hegyen, s szintén meseszép táj tárul elénk a túloldalon. Ezután már csak kb. 30 hajtű kanyar és egy hosszacska út a tó mellett, ahol végig kell mennünk és végig is értünk. A gát környéke is szép, bár itt az egyik alagutat érdemes kihagyni, ha nem terepjáróval van az ember:

 

 

dscf0648_800x533.jpg

dscf0664_800x533.jpg

Ekkor egy hirtelen jött ötlettől vezérelve még tettünk egy kis kitérőt. Egy jó napba belekerült, de a kisautó megnézte a tengert. Útközben megnézhettem Bukarest külterületeit, ahol egy elkerülő út vezet az A1-es és A2-es autópálya között, na ezt a részt senkinek nem ajánlom. Egy olyan elkerülő, ahol nekünk kell elsőbbséget adni minden keresztező útnál, ami a fővárosba megy... Ez hatalmas dugókat jelent, de legalább percenként jön oda egy helyi benszülött árus valamivel. Amikor kezd elmúlni a dugó, közeledve az autópályához ismét, érdemes belső levegő keringtetésre állítanunk az autót, mert eszméletlen fullasztó a helyi hulladéktelep, mely pár méterre az út mellett van elég hosszan. Amikor végre megint a pályán vagyunk, egy darabig döcöghetünk, mert az út az M0-hoz hasonló, csak jó pár évvel rosszabb. Az út izgalmas volt, mert egy részén meg lehetett sülni, jól jött a klíma, egyszercsak jött egy felhőszakadás, amikor tényleg kb. 2 méterre lehetett látni, majd megint kánikula. A tenger szép, de a városok azért nem annyira. Konstanca után Eforie Sud-ot néztük meg, nekem nem az esetem, ha válsztani kellene, akkor inkább Balatonlelle. Ráadásul 70km-re az autópályán fizető kapu van oda is vissza is. Bukarest közelébe sem szerettem volna menni a hazaúton, így Ploesti irányába mentünk, majd Brassón át a Szent Anna tóhoz:

 

dscf0810_800x533.jpg

Itt is fizetni kell persze, de jobban megéri, mint a tenger. Csodás a kis tó a völgyben, kellemes a hőmérséklete is. Nem sokkal visszább nagyon finom lángost lehet enni a kempingben. Innen már hamar haza lehet érni, Segesvár, Torda, Kolozsvár, Nagyvárad, és már látni is a Debrecen táblát. Az út végeredménye:

 

 

dscf0888_800x533.jpg

dscf0889_800x533.jpg

dscf0891_800x533.jpg

dscf0893_800x533.jpg

36578km az állás, 2751 megtett km után az átlagfogyasztás 5,9l lett. Ennyit jelent a sok klíma, és a sok hegymenet, de azért nem panaszkodom, hiszen sokszor egy-egy megállásnál járt a motor a klíma miatt, illetve 2000m felett sokszor azért járt a motor, hogy fűtsek, mert hideg volt az a fenti 9 fok. Az autóval még mindig elégedett vagyok, tényleg durva utakat kapott, állta a sarat, sokszor szó szerint. Pont ezért, úgy gondoltam, kap egy mosást. Kipróbáltam egy helyi mosót, ahol karcmentesen mosnak, tehát nem használnak se szivacsot, se kefét. Ilyen volt amikor odavittem:

 

 

picture1097_800x600.jpg

Mosás közben fehér habbal borítva:

 

 

picture1098_800x600.jpg

 

 Nem volt olcsó, de cserébe lehetett volna jobb is. Alapjába véve, ha az ember kicsit utána dolgozik, akkor lehet jó, de ha már kifizet érte 2800 Ft-ot... Az egyik sárvédőn maradt egy kis kosz, a kerékjáratok látszat tiszták, tehát a peremnél belül nem is lettek mosva, ami hátul a korróziót jelentheti hosszú távon, illetve a küszöbök kitörlése bizony elég felületes, sok helyen poros, koszos maradt. A gumiszőnyegeket kivették, lemosták nagynyomásúval, majd vizesen visszatették, amitől én rosszul vagyok. Nem baj, most egyelőre jobb, mint volt, jövő hétre egyébként is napi szinten mond felhőszakadást.

 Ja, és köszönöm a sorsnak ezúton is, hogy nem jöttek össze a 18-as kerekek. Mostanra már csak fémhulladék lenne a garnitúra.

Bevittem a nyugtákat a fogyasztási táblázatba, az elmúlt ~53ekm-re 6,89l-es átlagfogysztásom van.

Pár szó a kis Clio II-ről. Köszöni jól van, vár a rugócserére, ami már megvan, talán, mintha elkezdett volna kicsit búgni az egyik hátsó kerékcsapágy, de működik emellett szépen. Használjuk is.

 

20140728--11-.jpg

20140728--13-.jpg

Egy kis országúti fogyasztás:

 

 

20140728--16-.jpg

Illetve az össz km jelenlegi állása:

 

 

20140728--17-.jpg

A Scenic-nél kicsit túlszaladtam az olajcserével, így igyekeztem mihamarabb cserélni. Az olaj is megjött a héten, ma pedig vettem hozzá egy tömítést a leeresztőhöz, illetve egy olajszűrőt:

 

20140802--1-.jpg

Egy szert is ajánlanék, mely segítégre lehet az olajcserénél, én ha cserélek, akkor szeretem teljesen szárazon tudni akár az olajszűrő helyét, akár a leeresztő csavar környékét. Szóval én nem csak letörlöm, hanem ilyennel tisztítom:

 

 

20140802--2-.jpg

Lidl-ben kb. 200ft-ért vettem, és legalább olyan, mint bármelyik féktisztító spray. Ha lesz alkalmam bevásárolok belőle. Hogy könnyebb legyen megtalálni, lila kukapja van. A pollenszűrőhöz egyelőre nem nyúlok, nemrég vettem ki és fertőtlenítés is volt, viszont a légszűrőt kivettem, mert már az utolsó tisztítás óta kapott 3000km-t. Nem volt olyan durva, mint legutóbb, de azért eléggé tele volt bogármaradványokkal. Mostmár ez is tiszta. Az olaj színe a nívón és a km óra állás:

 

 

20140802--3-.jpg

20140802--4-.jpg

36760km az állás, azaz 235129km van az autóban. Kapott egy kis ideiglenes ültetést is, kb. 600kg-al már így néz ki, persze a súlyelosztáson lehetett volna javítani:

 

 

20140802--5-.jpg

 

 Kapott a nap végére egy tisztességes mosást is, de sajna a műanyagok ápolása már elmaradt, mert már a szárazra törlés közben elkezdett esni az eső.

Újabb kis kirándulás az autóval, szépen tette a dolgát. Most mivel elég meleg volt, mégha néha volt egy kis felhőszakadás is, a klímát automatára kapcsolva használtam. Eddig hosszú távon még sosem használtam így. Egész jó, meg lehet szokni, és kifejezetten örülök, hogy klímás autót vettem. Kezdek rászokni a 0.33l-es dobozos üdítőkre, mert abból mindig van hideg a kocsiban. Nos, a vége:

A mostani km óra állás:

38110km

 

 

20140810--1-.jpg

6,5l átlagfogyasztás

 

 

20140810--3-.jpg

Összesen 1246km-re

 

 

20140810--4-.jpg

 

 

Azért az átlag nem olyan kevés, de állandó klímával, négyszeméllyel rendesen megpakolva szerintem még elfogadható. Főleg, ha azt vesszük, hogy nem keveset araszoltam a balatonparti strandokon parkolóhelyet keresve. Mostmár kicsit pihentetnem kellene, mert lassan az elmúlt pár hónapban többet ment, mint az előtte való két évben...

Két problémát sikerült ma megoldanom. Feladta a középső levegő beömlők közül a jobb oldali, illetve ami szintén típusbetegség, eltört a jobb hátsó ajtón a belső kilincs:

 

20140812--1-.jpg

20140812--2-.jpg

20140812--3-.jpg

Ezekből nagy nehezen sikerült megfelelő bontottat találnom. A legtöbb Scenic-ből a bontóban már hiányzott pont ez a levegő beömlő, illetve a kilincseket már szinte mindből eladták. Szerencsém volt, mert végül mind a kettőt találtam, bár nem egy helyen. Ráadásul árban is baráti volt. Végre megint rendben a belseje.

 

 Végre eljutottam oda, hogy kicsit a Clio II-vel is tudjak foglalkozni. A rugóról korábban írtam, letört a jobb elsőből egy darab, ideje volt már kicserélni. Vettem belőle egy párt, hogy tuti egyforma legyen a két oldal. Kivettem a töröttet, mellé raktam az újat. Hát, volt különbség:

 

picture1146_450x600.jpg

Érdekes, hogy a két rugó közt bár méretes a különbség, mégis csak kevéssel került magasabbra az eleje. Így már egész jó kiállású autó lett a kis zöldikéből.

Pár kép, hogy hogyan is néz ki rugócsere után:

 

20140817--1-.jpg

20140817--2-.jpg

20140817--4-.jpg

20140817--5-.jpg

20140817--7-.jpg

20140817--9-.jpg

20140817--10-.jpg

20140817--14-.jpg

20140817--16-.jpg

Bár a rugóhoz semmi köze, egy fotó belülről is, illetve egy a futott km-ről, és egy az átlagfogyasztásáról:

 

 

20140817--22-.jpg

166484km:

20140817--23-.jpg

5.0l/100km:

20140817--24-.jpg

 

Update. Igazából eseménymentesen telnek a hetek, a kocsi köszöni jól van, dolgozik nap, mint nap. talán most 6,5l-en áll az átlag, leginkább városi munkábajárós fogyi ez. Persze, nem 5 liter, de városban, ekkora autóval? Teljes mértékben elégedett vagyok vele, ráadásul sokszor sietek mostanság, szóval ez nem "tojás a pedál alatt", hanem "haladós".

Kicsit megint a Clio II-ről kell írnom. Nagyon elkezdett hangosodni a bal hátulja. A kerékcsapágy távozni kívánt az örök csapágy mezőkre. Elég durva hangja lett rövid időn belül, így gondoltam kicserélem. Össze kellett kötnöm egy kis kipufogó szereléssel, mert elinduláskor kopogott egy ideje. Persze meg is találtam a hiba okát:

 

picture1150_800x600.jpg

Ennyi maradt a hátsó kipufogó tartó bakból... Kapott egy újat, így már rezgésmentesebb a kaszni is. Sokat javult a komfort, így, hogy még a csapágyat is kicseréltem bal hátul. Viszont. Halványan olajnedvesnek találtam a munkahengert, illetve láttam, hogy nem sok van már hátra a fékpofákból. gondoltam akkor már csak szétszedem a másik oldalt is, hogy lássam ott mi újság. A jobb oldalon a csapágy még nem vészes, de picit hangosabb, mint az új a bal oldalon. Amikor levettem a dobot, nem lepődtem meg, természetesen itt is kopottak a pofák, viszont egy dologra nem számítottam. Itt elég rendesen olajnedves a munkahenger. Kicsit olajosnak találtam már a pofákat is. Így inkább biztosra megyek, kap egy új csapágyat jobb hátra is, kap két új munkahengert és egy fékpofa készletet. És ezúton csókoltatom, aki kitalálta, hogy legyen négyféle típusú fékkel szerelve a Clio, és amikor végre betippelek egy típust, még abból is van három különböző méretű munkahenger... Szóval nem lesz egyszerű menet, kétfélét már rendeltem, bízom benne, hogy az egyik jó lesz...

Megérkeztek a dolgok, nézegettem a képeket a régiről és az újakról, betippeltem egy típust és egy méretet, így ezeket vettem meg:

 

20140905--1-.jpg

Jó lett. Ilyen volt:

 

 

20140905--2-.jpg

Ilyen lett:

 

 

20140905--3-.jpg

Mindjárt jobb... A fékolaj is megújult, egyébként is minimumon volt már, így egy darabig nem lesz gond a fékre.

 

Km óra állás 167912:

 

20140905--4-.jpg

A kis Clio-nak is felszaladt az átlaga, hogy sokat szaladgáltam vele városban alkatrészért:

 

20140905--5-.jpg

Szerelőnél is járt az autó, mert volt olyan része, amit én nem tudtam házilag megoldani. A klíma. Végre az is rendben, fel is töltötték, újra minden normálisan működik benne. A végén még rádugtuk a számítógépet is kíváncsiságból, nics hiba, mehet ki az útra.

Mindkét autó járt átvizsgáláson, a szerviz 5+ keretein belül, kaptunk ajándék szélvédőmosót is.

20140913--1-.jpg

 

Szerencsére mindkét autó rendben, a Scenicnél megkérdezték, hogy járunk is vele, vagy csak a garázsban pihen. Mondták, hogy látszik meg van becsülve. Dagadt a mellkasom... A kis Clio még kapott egy tálcát a váltóhoz, mert annál nincs alsó motorvédő műanyag:

 

20140913--2-.jpg

A váltó szereléshez is eljutottam végre, bár rövidebb váltóút még nem lett, de pontos váltókar igen. Itt a szett, amit beépítettem:

 

 

20140913--3-.jpg

 

20140913--4-.jpg

Felülről kevés szétszedést igényel, maga a váltóbot konzolja két csavarral van rögzítve fent. Alul a hővédő lemezt vettem le, lényegében a váltó a katalizátor és a középső dob csatlakozásánál van, így annak a bilincsén lazítottam, hogy picit félre lehessen húzni, hogy kiférjen a komplett váltóbotház. Ki is jött:

20140913--5-.jpg

 

 Alulról nem olyan bonyolult a szétszedés, egy seeger gyűrű, a kis piros rögzítőt kell levenni, hogy a védőgumi lejöjjön, ez elég gyengye, vigyázni kell vele. a műanyag persely szintén jöhet ki a bot aljából, mert lesz helyette fém.

 

20140913--6-.jpg

Fent nincs nagy gond vele, lefelé kell majd kihúzni, a bot felső részén a hátramenet a szélesebb henger rész kicsit akadva fér át a lyukon, de átmegy. Ez felelős a felső reteszelésért a hátramenetnél:

 

 

20140913--7-.jpg

Alulról még a rugót kell összehúzni, kiütni a kis ütközőt, ekkor a rugó felhúzható, a hátramenet alsó része ketté választható, ekkor kijön belőle a bowden is.

 

 

20140913--8-.jpg

Amikor kijött a közepe, akkor a fekete gumiányban van két műanyag gyűrű, ebben mozog a középső gömb. Ez kiszedhető könnyen, alul is felül is, ekkor lefelé le lehet húzni mindet, kivéve a felsőt, azt majd a gömb leszedése után. Ekkor kettéválik a gömb is, s levehető az alatta levő gumibetét:

 

 

20140913--9-.jpg

Ezután kicsit alakítani kell a  ház felső részén, mert az új alkatrésznél egymással szemben csavarok lesznek, ám ennek hely csak a ház elején van, három képpel visszább a felülnézeti képnél látszik, egy ugyanolyan helyet kell kivágni a hátsó részen is, ehhez már könnyű hozzáférni is, mert a váltóbot ekkor már teljesen kihúzható felfelé a házból. Ha ez megvan, mehet vissza a váltóbot. Ekkor lehet visszapakolni az új szett felső elemeit, majd az új gömbbetétet, majd az alsó elemeket, ezeket akár össze is lehet csavarozni már. Mehet vissza a hátramenet műanyagja, rá a rugó, vissza stift.

20140913--10-.jpg

Mehet vissza a védőgumi, seeger gyűrű, illetve a hátramenet aljára a piros kis rögzítő gumi. A két fémperselyt is rátettem ekkor, de azt érdemesebb még békén hagyni. Mehet vissza a ház a helyére, a persely egyik oldalát érdemes már eleve ráhúzni a váltó összekötő rúdjára, majd bele a bot alsó részébe, ezután rá a másik fele a perselynek, majd az önzáró anya. Hővédő, kipufogó, fenti csavar és már kész is. Szépen állítható a váltóerő szükséglet, és a botnak nincs holtjátéka. Egyébként mindenki le tudja ellenőrizni otthon, mennyire kopott a régi gömbcsuklóháza, ha a váltószoknya fel van húzva, ahogy mozgatja az ember a váltóbotot, akkor kicsit mozog a gumiágy, illetve van egy kis kotyogása fel-le irányban a váltóbotnak. Az új szettel már nulla a mozgása.

 Km óra most, 39315km, azaz 237684km:

 

20140913--12-.jpg

 Egy kevéske történés. Mostanában reggel lassabban tekert az önindító, mint szokott. Indult rendesen, de érzett, hogy lassabb. Tekintve, hogy még nem igazán volt hideg, gondoltam elébe megyek a dolgoknak. Két lehetőségre tippeltem, az egyik, hogy gyenge az akku, a másik pedig hogy az önindítónál van valami probléma. Akkut kb. két éve vettem újat, Electric Powert, ugyanolyan volt benne korábban is. Amikor cseréltem, furcsa volt, mert láttam a gyártási dátumát, lényegében egy két éves akkut dobtam ki. Gondoltam csak nem ment tönkre ez is, inább ránézek az önindítóra, hiszen sok km van a kocsiban, városi használattal, sokat van indítva. Esélyesebbnek láttam az önindító hibáját vagy akár egy rossz érintkezést nála. Így neki is láttam. Akkusaru le, megemel, alámászik. Már csak azért is, mert felülről nem láttam semmit. Nem a legjobban szerelhető helyre tették. Alulról férhető hozzá. Alulról két csavar fogja, viszont fent is van egy, ahhoz csak felülről lehet hozzáférni. Előtte érdemes levenni a kábeleket persze. Egy rádugós saru, meg egy vastag plusz, amihez egy 10-es kulcs kell, persze a normál kis krowa belseje rövid hozzá, mert hosszú a csavar. Egy csillag kulcs a legideálisabb. Itt az anya egyben van a saruval. Ezután kivehető az önindító, az olajszint gombájáról húztam le a csatit, arrafelé kiforgatható és kifér a féltengely mellett:

 

 

20140920--1-.jpg

20140920--2-.jpg

20140920--3-.jpg

Szétszedtem, forog normálisan, szénkefék még bőven rendben vannak, így megtakarítottam a kábelcsatlakozásokat és a kábelsarukat, majd visszaépítettem. Ránéztem azért az akkura is, nem volt minden cellában jó a szint, így utántöltöttem. Ezzel úgy gondoltam, rendben van a dolog, majd megmutatja magát, hogy lesz-e javulás. Hát, valamit tényleg megmutatott... Még eddig sosem állt meg alattam. Most épp egy városból kihaladás közben gyorsítottam, amikor megszűnt minden. Elhallgatott a rádió is, a műszerfal meg megfagyott:

 

20140921--1-.jpg

Semmilyen elektromos dolog nem működött a kocsiban, pont el tudott gurulni egy kis holtághoz az úton. Felnyitottam a motoroháztetőt, látom, hogy az akku szellőzőjén jön a füst. Gyorsan elő a szerszámot, levettem a sarut. Azt hiszem ekkor lehelte ki a lelkét:

 

 

20140921--2-.jpg

Ekkor már gondoltam, hogy jobb, ha elkezdek gondolkodni új akku vásárláson... Persze valami oka kellett, hogy legyen annak, hogy elfüstölt az akku. Előzőnap önindító szerelés volt, így arra gondoltam, ott lehetett valami gubanc. Megemeltem, alámásztam, sejtettem a hibát. Az önindítóra csatlakozó vaskos plusz okozta a zárlatot. Az oka egyszerű volt. Ez a saru nagyon közel van a kipufogó védőlemezéhez. Ha nem támasztja az ember ki, akkor meghúzáskor kicsit felfelé fordul. Ugyan rajta van egy szigetelés, de ez maximum 40km-t fog bírni, ezt biztosra mondom.   Amikor a szigetelés picit megolvad rajta, akkor ugyan még van egy kevéske hely, de ahogy jár a motor van egy kis rezgése a hővédőnek, és bizony bizony rövidzár keletkezik néha. Ez persze csak a kezdet, minden kontaktus olyan, mintha hegesztene az ember. Szépen kialakult a sarun egy kis gömb, ami ahogy nőtt, egyre inkább érintkezett, végül állandó lett a rövidzár. Helyre raktam a kábel, mostmár nem tud gondot okozni. Viszont még mindig ott a füstölő akku. Annyi ugyan maradt benne, hogy szól a rádió, megy az ablak, a zár, de indítani nem képes. Bebikázni se tudtuk. Íme az eredménye:

 

20140921--4-.jpg

Varta Black Dinamyc, 56Ah, 480A-s indítóárammal. Ezzel rögtön indult, azóta mentem is vele, rendben lesz, úgy néz ki. Sokkal erőteljesebben indít, érezhető. A régi szerintem végleg feladta, de azért pótoltam benne a folyadékot, ami elpárolgott és felraktam tölteni. Meglátjuk. Most itt áll az óra:

 

 

20140921--5-.jpg

 

 Eltelt egy kis idő, jó ideje nem írtam ide. Ennek több oka is volt. Elsődlegesen, hogy nincs szinte szabadidőm, másrészt mert az autóval sem sok minden történt. Megy, teszi a dolgát, szerencsére hibátlanul. Tankolom, mosom, takarítom. Tankolásról annyit, hogy a nagy átlagom 6,8-6,9l körül van vásárlás óta, tehát még csökkent, ami fura, mert sokat megy városban, mostanában mindig kifogok egy csúcsforgalmat vagy torlódást, sokat áll egy helyben járó motorral, araszol, ezekkel együtt csak városban 8,3l volt a fogyasztás, amikor nem fogtam ki ilyenket, akkor meg kb. hozta a nagyátlag 6,8l-t. Ezek nem olyan alacsony adatok, diesel tulajok most biztosan levegőért kapkodnak, de én akkor is benzin párti maradok. Ez egy öreg autó, de akkor is olyan kényelmes tud lenni, tényleg, mint magzatnak az anyaméhben. Ültem nemrég több más márkában, itt akár meg lehet említeni új Audit is, Fordot is, de vártam, hogy visszaülhessek a sajátomba. A belső tér dizájnja majd 20 éves. A külső megjelenése sem fiatalos. De még mindig jobban érzem magam ebben, mint egy újban. Az új Scenicben is tetszett a belső tér, de ezt levéve nem éreztem azt az 5 millió forint különbséget. Na, de ekanyarodtam a témától, az előző mondanivalóm röviden, hogy még mindig egy jó kompromisszum egy ilyen autó, ilyen motorral, felszereltséggel.

A tél közeledtére gondolva már jó ideje nem töltöttem után az ablak- és lámpamosót, így most megkapta a Renault-os -10-ig jó folyadékot. Kapott egy alapos mosást, ismét megkapta a szokásos műanyagápolást, gumiápolást, illetve megint a gumikéderek is kaptak törődést. Motortérhez nagyon nem nyúltam, minimálisan poros, egyelőre lecsaptam a port róla, a mosásának egyelőre nem látom értelmét, még vállalható. Képek:

 

20141020--2-.jpg

20141020--3-.jpg

20141020--4-.jpg

20141020--5-.jpg

20141020--6-.jpg

20141020--7-.jpg

20141020--8-.jpg

Egy dolog lemaradt, még ugyan nem került fel, de újra megpróbálkozom a blade ablaktörlőkkel:

 

20141020--1-.jpg

Az előző Motriokat nyugdíjazom most, kb. 26ekm-t voltak autón, mostanra már kicsit csíkoznak, s mivel ilyenek kerültek most a kis Clio II-re is, ahol nagyon jól törölnek, így bevállaltam, meglátjuk ezen is jó lesz-e. Ha nem, akkor veszek ismét szalonból inkább.

 

 Felkerültek az ablaktörlők, úgy tűnik jók lesznek. Közben úgy gondoltam, még veszek pár dolgot a kocsihoz. Ezt összekötöttem egy kirándulással, melyben bőven volt hegymenet, illetve fővárosi araszolás is. A végeredmény:

41787km, azaz 240156km:

 

20141105--3-.jpg

5,8l-es átlagfogyasztás:

20141105--1-.jpg

20141105--2-.jpg

Nem olyan rossz ez a fogyasztás, már téligumival mentem. Közben csak egyszer akart megölni egy kamionos, aki úgy gondolta velem szemben, hogy rápróbál egy busz előzésére, jelentem, a téligumik jól szolgálnak az út melletti kavicságyban is, szerencsére visszajöttem úgy, hogy nem fordultam keresztbe, de megállt a vérkeringésem egy pillanatra. Egyébként sem voltam teljesen nyugodt, mert nem sokkal előtte, megelőzött egy Toyota kombi. Erre kb. 5 percre utolértem. Az úton keresztben egy oldalán összetört Megane I, a Toyota a fején az árokban nyílt légzsákokkal, síránkozó nőkkel, hogy kitört a foguk. Segíteni nem tudtam, arra már hívták a rendőröket és a mentőket, szerencsére nagy baj nem történt. Szerencsére. Szóval mindenki óvatosabban közlekedjen, nem olyan most, mint nyáron, meggondoltnak kell lenni és türelmesnek, a megszokott tempóbol igenis kell visszavenni. Na, de visszatérve az oldal témájára, pár dolog, amit beszereztem:

 

 

20141105--4-.jpg

Ami nincs a képen, az a pollenszűrő. Tehát, a két sok ledes szofita helyét még nem tudom, kipróbáltam, nagyon jól világít, szinte túl jól, nagy eséllyel hátra mennek a mennyezet világításba. A Dexron II-es olaj a szervókormányhoz van, még sosem cseréltem le benne az olajat, úgy gondoltam, ideje. Jobban örültem volna a gyári Renaultmatic D2-nek, de elég kevés helyen van, a Total meg közeli testvére, így bízom benne, hogy jó lesz. Néztem, hogy hogyan is álljak neki, nem tűnt olyan egyszerűnek. Azt a javaslatot kaptam, hogy keressem meg a kormánymű olajrendszerének legalacsonyabb kötését, azt bontsam meg, ott engedjem le az olajat. Ezt kicsit másképp értelmeztem, mert nem túl hozzáférhető, így inkább azt néztem, hol férek hozzá könnyen. A generátor előtt van egy csatlakozás, ahol a gumicső egy bilincs segítségével van rögzítve a fémcsőre. Néztem egy hasonló csövet, levettem a gumicsövet, közben igyekeztem befogni a végét, hogy ne legyne minden olajos, másik kézzel pedig rádugtam a másik csövet, amit levezettem egy kannába. A lekötött gumicsövön keresztül kifújtam  az olajat, kicsit megforgattam a kormányművet, mivel fel volt emelve mindkét oldal, így kézzel könnyen kanyarodtak a kerekek. Egy kevéske olajat töltöttem bele öblítésként, majd azt is kifújattam, majd visszaraktam a csövet. A kifolyt olaj cseppeket féktisztítóval letakarítottam a bölcsőről. Feltöltöttem maxra olajjal, kézzel kanyarodtam vagy 10-20-at úgy, hogy nem járt a motor, majd utántöltöttem. Ezután beindít, ekkor is ütközésig mindkét oldalra kitekertem a kormányt többször, hogy légtelenedjen, majd megint utántöltés. Ezt csináltam egy darabig, sok levegő volt benne. Persze végül teljesen kijött belőle a levegő, a kormány igazából ugyanolyan, mint volt, változást nem vettem észre. De azért biztosan nem ártott neki az olajcsere. Mielőtt ezt elkezdtem, még a pollenszűrőt kivettem, s befújtam a képen látható Big-man-nel. Volt ideje hatni, bőven így. Utána járattam kicsit szűrő nélkül, kiszellőztettem rendesen a rendszerből a baciölőt, majd bekerült az új szűrő, immár megint lehet nagyokat lélegezni a kocsiban. Hogy a motor is hasonlóan érezze magát, kivettem a levegőszűrőt is, ráfért, kimostam, olajoztam, ismét rendben lesz kb. 4ekm-re. A képen még van egy készlet, amire már régóta vágytam, nyomatékkulcs. Mostmár mindent a megfelelő Nm-rel húzhatok meg.

Régi vágyam volt, most végre enyém lehet:

yatour--1-.jpg

yatour--2-.jpg

Ezt a kis kütyüt a gyári rádióhoz kell kötni, a cd tár helyére. A gyári fejegység egy 6 lemezes cd tárnak ismeri fel, akként tudjuk mi is kezelni. Kell rá hat mappa, azokba másolhatjuk kedvenc mp3 zenéinket. Természetesen használhatunk SD kártyát is és pendrive-ot is. Van rajta egy jack csatlakozó is, tehát akármit hozzá köthetünk. Ezzel a kis készülékkel nem kell lemondanunk a kormány távvezérlőről és a kijelzőről, ha mp3-at szeretnénk hallgatni. Nem kell elviselnünk a zajokat, melyek pl. FM transmitternél jelennek meg. Nagyon hasznos dolog. smiley

Egy kis idő megint eltelt, de sok változásról nem tudok beszámolni. smiley A hátsó ablaktörlő lapátot is lecseréltem, ugyanolyan Motrio-t kapott, mint korábban. Igazából minden rendben van a kocsival, teszi a dolgát, napi használat, szinte csak város, de jól elvan. Szeretem. smiley

Kicsit változtak a dolgok. Napi szinten már egy újabb Scenic van, amit használok, ami már a II-es ráncfelvarrott változata. Az egy 1.5 dci. Emellett meg van ez az autó is, nincs szívem eladni, úgysem fizetnék meg az értékét, meg hozzám is nőtt már. Az új Scenic után egyébként is jólesik néha ebbe beülni, azután komolyan olyan, mint egy versenyautó. smiley Puhábbak az ülései, kicsit keményebb a kormány, a pedálok, de eszméletlenül direkt a gázpedál reakciója a másikhoz képest, és nagyon jól megy. Most időnként barátnőm használja, egy-egy hosszabb útra viszi, a kocsinak is jobb, hogy nem városban megy folyton. Országúton hozza az ő lába is a 6 literes átlagot. Persze kevés várossal, de az kikerülhetetlen. Ő is mindig csak áradozik róla, nagyon megszerette. Hiába csak egy autó, nagyon szerethető. Kezes, pöpec, én meg lehet, hogy elfogult. smiley

Hiányzik. Az a helyzet, hogy van a fenekem alatt egy 9 évvel fiatalabb Scenic, ami szép, dizájnos, de ennyiben ki is merül a tudása. Az öreg járgányomat nem adnám oda érte. Pedig hibátlan állapotban van, minden rendben van vele, egy baja van, diesel... A dci tulajok jönnek mindig a csoda fogyasztásokkal, amit reméltem, hogy majd én is megtapasztalok. A fenét. Biztosan van olyan körülmény, ahol kedvezőbb a fogyi, de én ugyanott használom, mint előtte a benzinest. Városban kb. ugyanazt tudja fogyiban, csak az drágább üzemanyagot eszik és élményben is jóval alul marad a benzinestől. A többi helyen, 0,5-1 literrel eszik kevesebbet. Az előzést jól meg kell gondolni, arról nem is beszélve, hogy mennyibe kerül ha elromlik. Akinek van egy ilyen öreg 1.6 16V benzinese, becsülje meg. Nagyon eltalált motor ez, Lehet, hogy kicsit öreges a kinézete, mivel tényleg nem is fiatal már, de kifejezetten jól használható pöpec kis autó. smiley

Pár kép,hogy igazoljam, tényleg meg van még. smiley

si--1-_800x533.jpg

si--2-_800x533.jpg

si--4-_800x533.jpg

si--5-_800x533.jpg

si--6-_800x533.jpg

si--7-_800x533.jpg

si--8-_800x533.jpg

si--10-_800x533.jpg

Itt tart most a km:

si--11-_800x533.jpg

Egy egy dolog, mostmár a Jézuska jóvoltából lehet bárhol porszívózni:

porszivo_800x600.jpg

laugh

A kis zöld Clio II is megvan még, kicsit poroska volt a műszerfal, de szépen szolgál, intenzíven csak városban van használva:

clio--1-_800x600.jpg

clio--2-_800x600.jpg

Csak városban teljesen jó, annyi, mint egy diesel. smiley

A mai nap szerelgetős volt, rég volt már ilyen. smiley Mostanság az új Scenic-kel járok, hiányzott már a régi ereje, így kicsit használtam. Észre vettem, hogy csak éppen pisil az ablakspriccni. Szerettem volna a végére járni, így szétkaptam, mint Foxi a lábtörlőt.

moso--1-.jpg

Természetesen célszerű a kereket levenni a jobb oldalt és úgy nekiállni. A pirossal jelölt nyilaknál csavarok, míg a zöldnél patentok fogják a dobbetétet. Az első részét persze alulról fogja a csavar. Ha ez lejött, akkor jön a felső rész:

moso--2-.jpg

Itt le kell venni a levélrácsot jobb oldalt, azaz szemből a bal oldalt. wink Két csavar fogja, majd a gumikédert fel kell húzni, ekkor a motor felé előre és felfelé húzva lejön a műanyag. A sárga nyíl mutatja, hogy a betöltő csövet még fogja egy csavar, ezt kicsavarjuk, és ki tudjuk húzni a csövet.

moso--11-.jpg

Ha mindkét dobbetéet kivettük, akkor szemben a kerékjárattal jobb oldalon lesz a csavar, ami felfelé fogja a tartályt. Azután már lejön a tartály, ami a be van dugva a sárvédő lemezébe, amit ha kinyitjuk az anyós oldali első ajtót, látható is. Innen kihúzzuk, ekkor lehet lehúzni az elektromos vezetéket és a csöveket. Azért jegyezzük meg, hogy melyik az első és melyik a hátsó. wink Igyekeztem nem kilötyögtetni belőle a vizet, jobb, ha előtte oda készít az ember egy flakont az ablakmosóvíznek. Kifújkáltam a motort, kicsit megjárattam ecettel, kipróbáltam egy tálból, jól dolgozott. A tartályt kiöblítettem, de tiszta volt. Visszaraktam a tartályt, kipróbálni. Először szépen működött, de megint lelassult... Hm. Utána olvasva rájöttem, nálam is ugyanaz a baj, mint a legtöbbnél. Az alsó résznél elmúlik a tömítettség, és a motort ellepi a víz... Nem babrálok vele, cserélni fogom. Megrendeltem az újat, hogy addig is működjön, fúrtam egy pici lyukat az oldalára. Ott kifolyik a víz, nem áll benne a motor. Egy kis veszteség ez persze a vizet illetően, de még mindig jobb, mintha addig nem tudnék ablakot mosni, amíg nincs itt az új motor. Egy füst alatt rendeltem még pár dolgot, két kanna olajat, szűrőket, mind a kis Clio II is olajcserés, mind pedig a Scenic is hamarosan az lesz, arra itt lesz minden. Ilyen szivattyút rendeltem egyébként:

moso--10-.jpg

Jött pár dolog, Elf 5W30 az olajcseréhez, purflux szűrő, tömítés, két gyári Valeo ablaktörlő lapát és a mosó motorja. Utóbbiból Meyle lett:

picture1292_1067x800.jpg

Valeo lapátok:

picture1293_1067x800.jpg

picture1294_1067x800.jpg

Az olajcsere km most:

picture1295_1203x800.jpg

Ez meg egy tempomatos fogyi városban, csak úgy:

picture1290_1067x800.jpg

Egyelőre asszem, letudva a szerviz. smiley

Mostanság csak azért megyek az autóval, hogy mozogjon. napi szinten az új diesel Scenic-et használom. Egy érdekesség. Ez az autó, 2000-es 1.6-os benzines, városban 7,6l-t fogyasztott. Ezután mértem egy hasonlót a 2009-es 1,5-ös diesellel. Az is 7,6l-t fogyasztott... Pillanatnyilag ugyanilyen autót nézünk a családba a kis régi Clio I helyett, hát azt kell mondjam, hogy felértékelte a saját autómat az autónézés... Eszméletlen roncsok vannak nagyon drágán. Ráadásul vonóhorgos kell. Eddig még nem láttam jó autót, sok törött van viszont, olyan, amelyik nem csak koccos volt, hanem rendesen tört. Próbáltam is közülük, de szörnyű volt vezetni, megdöbbentő különbség van az én autómhoz képest. Pedig az enyémnél azt gondolom, hogy csak normálisan működik.

Az oldalon a tárhely kezd betelni, szóval ismét bővítés. smiley A folytatás itt lesz elérhető:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/

További kellemes olvasgatást.