Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Re: Re: Re: Re: Devander

(1.6 16V, 2014.03.11 11:34)

Hát ha nekem olyan állapotú lenne a Scenicem mint a Tiéd,akkor én se szívesen vállnék meg töle. :) A formaterv szerintem nagyon jó lett ennél a renaultnál,a kényelem meg egyszerűen pazar(elöl) :) Viszont nekem ugylátom nem sikerült megbizható forrásbol beszereznem az autót,(németbe vettem 1000 eu-ért)mert minden héten van valami gondja :) Multkor volt a Devander,ami orvosolva lett,illetve vettem hozzá bontóbol típusazonos alkatrész,VISZONT azóta 2 másik probléma borzolta fel kicsit az idegeim.
1. : Ha az autó gyujtáson van akkor elvileg ugye a benzinpumpa hangja kb pár másodpercig hallható,na ez nem nálam folyton búg.(ha egyáltalán a benzinpumpa az)
2.Elindulásnál néha 1-esbe sípoló hang jön a motortérböl,valami kuplung,vagy váltó lehet.Nem tudom.De csak 1-esbe.
Szóval ha erre a 2 problémámra tudnál valami orvosságot azt nagyon megköszöném :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Devander

(Tulaj, 2014.03.11 17:58)

Először egyértelműen kellene tudni mindkét esetben, hogy mi adja a hangot. Hátsó ülés jobb oldalt felhajt, tárolófedél le, aztán hallgatózni, hogy onnan jön-e a búgás. Ha az búg folyamatosan az nem jó jel. :-(
Másik esetben hallanom kellene. Nem biztos, hogy akkor okosabb lennék, de így nehéz. Benyomott kuplungnál is, vagy csak felengedettnél. Nem lehet, hogy ha gyorsabban mész vele, akkor is van hang, csak akkor kevésbé hallod?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Devander

(1.6 16v, 2014.03.12 13:06)

Teszek fel a Youtube-ra egy videót,belinkelem,és azon talán hallható lesz a hang amire gondolok.Este belinkelem ide.Köszi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Devander

(1.6 16v, 2014.03.14 12:54)

http://www.youtube.com/watch?v=vsE1RSyfv7s
Nagyon hangosan kel hallgatni hogy hallható legyíen az ütestérben lévő búgás,a telefon nem adja vissza :( amikor a videón kinyitom a motorháztetőt,akkor egy pillanatra kivehető a búgás.
A motortérben lkévő sípoló hangnak nem tudom van e köze hozzá,vagy ez a sípolás amotortérből normális ha gyujtáson van az autó?
A kuplung nyikorgást nem tudtam felvenni mert csak menet közben csinálja néha néha,persze tegnap nem csinálta :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Devander

(Tulaj, 2014.03.15 07:45)

Nem nagyon vagyok előrébb. :-) Hasonló hang szokott lenni ezeknél a motoroknál, már ami a gyújtáson a motortérből jön, bár azért ettől halkabb. Benzin pumpát hátul kell hallanod a hátsó ülésnél. Én nagyon búgást nem tudtam kivenni. Mutattam másnak, nem volt ötlet.

ata8@freemail.hu

(ata8, 2014.03.06 18:58)

köszönöm szépen a segitséget.

1. =a lámpa hiba jo de mégse de a hiba már van a dugasz mozgatására meg javul de rosz uton hiba
Szerintem dugo cserés( joob oldalon) a lámpa panelon igaz ahogy mondtad végig néztem minden 1nap volt

2.= önindito
kiszedve majd átpucolva takaritva és vissza helyére lám csoda
Halkan indit és finoman öröm hallgatni.....
Na de kibontani az egy müvészet nekem 3,5 ora volt vissza fél ora inkább szoba elmondom vagy mert számomra furcsa volt (jobb kerék le és ott kivéve nem fért ki sehol) de lehet kipufogo védö lemez ha lejött volna akkor talán ott is de nekem acsavar nem engedett.
utolag már egyszerü nem veszélyes....

3.. Fék tárcsat magad cserélté e? vagy inkább szerviz?
ha magad tudnál e segiteni hol kell kezdeni bontani
vagy mi szerszám kell (csapágy lehuzo vagy spci kulcs) vagy vane ábrád bontásrol
elöre is köszönöm segitségedet
hatudok segitek ........ ata......

Re: ata8@freemail.hu

(Tulaj, 2014.03.06 20:03)

Féktárcsát én cseréltem, elöl egyszerű, két csavar fogja, hátul mivel benne van a csapágy, így a tengelyanyát kell levenni, nagy 30-as krova és egy hosszabbító vascső. Nem a normál korva, egyel vastagabbat javaslok, a szokványos krova méret sajnos 99% eséllyel elhajlik. Ezután a tárcsa csapágyastól le kell jöjjön, fontos, hogy teljesen egyenesen húzza az ember, esetleg szervónak rá lehet csavarozni két csavarral a kereket, és azzal húzni lefelé. A betét csere macerásabb, mert hátul nem csak finoman befelé kell nyomni a munkahengert, hanem forgatni is.

Re: Re: ata8@freemail.hu

(Tulaj, 2014.03.07 06:24)

Még annyi, hogy érdemes a fékportól minél jobban megtakarítani a nyerget, akár a munkahengernél, akár a nyereg fix részét. Elöl is hátul is lesz egy lemez, amibe belemegy a betét. ezeket pláne tisztára kell puculni, az összerakáshoz én oda nagyon vékonyan rézpasztát teszek, mint ahogy a betétek hátára is, ahol az egyik a munkahengerrel érintkezik, a másik meg a nyereggel. Fontos, hogy csak a minimálisan szükséges mennyiséget szabad rákenni, mert amikor nagyon meleg, akkor felhígulhat, ekkor könnyen rákerülhet a tárcsára. Illetve a féknyereg csavarjait mindenképpen erre való menetrögzítővel kell összerakni, mert kilazulhat idővel, volt már rá példa ismerősnél, hogy lefordult a nyereg, átlyukasztotta a felnit! Az új tárcsát meg jól meg kell takarítani a gyári olajtól, szóval féktisztító is mindenképpen kell. Ha nem csináltál még ilyet, akkor jó ezt tudnod.

gyári rádió

(Helikon, 2014.03.04 11:10)

Szia!

Az iránt érdeklődöm, honnan lehet tudni, hogy a Scenic-embe milyen gyári rádió a megfelelő. A neten láttam többfélét. Nekem olyan lenne jó, ami kormányról vezérelhető és kezeli a gyári beépített kijelzőt az óra mellett. Honnan lehet beazonosítani az egyes gyári fejegységeket? Az autó évjárata: 2001. 08.

Köszi előre is a választ.

Re: gyári rádió

(Tulaj, 2014.03.04 16:43)

Akkor a legegyszerűbb, hogy ugyanolyat keress, mint az enyém. Tuner Listest kell nézned. Megane-é is jó bele, de jobb eleve Scenic-be valót nézni, mert világosabbak, akkor több az esélyed, hogy színben nem lesz eltérés.

Re: Re: gyári rádió

(Helikon, 2014.03.05 15:24)

Köszi a segítséget.

Féktárcsa + fékpofa csere

(Renault Megane I PH2, 2014.02.22 10:29)

Szia!

A régi blogodat olvasva látom, hogy volt már Renault Megane PH2-es kocsid is.

Nos mivel azonos típusú kocsim van és a műszaki időpontja már vészesen közeledik a kérdésem a következő lenne:
- Pontosan milyen féktárcsa ill. fékpofa való bele? (nem akarok véletlenül sem rossz alkatrészt venni)
- Mennyi volt a beszerelési költsége? (hogy tudjam mennyi a reális munkadíj)

Előre is köszönöm válaszodat! :)

Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Tulaj, 2014.02.23 23:28)

Szia!
Erre azért nem tudok válaszolni, mert nem tudom pontosan milyen az autód. Ph2-őn belül két féle fékrendszerrel gyártották, ráadásul függ a motortól, hogy mekkora féket kapott, akár az is, hogy hátul tárcsa van vagy dob, de lényeges a kivitel is, kombikon erősebb fék van, szóval több infó kell egyrészt, másrészt a nyergen meg kellene nézni a feliratot, vagy tényleg alvázkód és motorkód, illetve felszereltség kód kell, hogy Renault-os programban beazonosítható legyen egyértelműen.

Re: Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Renault Megane I PH2, 2014.02.24 12:24)

Jogos... :)

Renault Mégane I 1.4 16v classic (sedan)
Motorkód: K4JC750 (lA0W)

A többinek hamarosan utánanézek, mert lehet hogy elöl féktárcsa + fékpofa hátul meg fékdob van.

Köszönöm!

Re: Re: Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Tulaj, 2014.02.24 16:33)

A te számodat nem találja a program, csak BA0W-hez tudok mondani adatot ezzel a motorral.
Előre 259-es hűtött tárcsa való, betétre ezt hozza:
Vastagság 18,2 [mm]
WVA-szám 21463
Szélesség 1 99,9 [mm]
Magasság 64,8 [mm]
Kopásjelzők száma 1 [tengelyenként]
kopásjelző érintkezővel
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu?cikkkod=BP68008/LA
Hátra ezt:
hátsótengely
O 203 [mm]
Szélesség 1 38 [mm]
Cikksz.-hoz 07170
Fékrendszer BENDIX
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu?cikkkod=03.01370335.2/LA
De így, hogy a te adatod nem volt benne, nem tudom 100%-ra mondani...

Re: Re: Re: Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Renault Megane I PH2, 2014.02.24 19:56)

Köszönöm szépen a tippet, illetve hogy utánanéztél. :)

Ha minden igaz akkor a BA0W ferdehátú karosszéria változatot jelenti az enyém meg LA0W azaz sedan.
Ezek szerint egy lépcsőshátú kocsihoz teljesen más féktárcsa szükséges mint egy ferdehátúhoz?

Lehet hogy a végén egy renault szakszervizben kérek javaslatot, hogy pontosan milyen való a kocsimba.

Re: Re: Re: Re: Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Tulaj, 2014.02.25 02:06)

I-nek tűnt, de akkor L. :-) Ehhez a kódhoz ugyanazt hozza, mint a B-shez. Ezek szerint, ha mindkettő 1.4-es, akkor ugyanaz a fék. Kombiknál tudom, hogy erősebb a fék és hátul tárcsa van, illetve 1.4 és 1.6 között is van különbség, ezek szerint a szedán 1.4 és a csapott fenekű 1.4-nél ugyanaz a fék.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Féktárcsa + fékpofa csere

(Renault Megane I PH2, 2014.02.25 11:59)

Köszönöm!!! :)

ata8@freemail.hu

(kiss attila, 2014.02.24 21:45)

Még egy kérdés elöl hátu tárcs kopásjelzö nélkül 1.6 16v benzin 2002.12.scenic k7m700 motor kod köszi a segitséget
olajt milyent javasolsx vettem castrol volt benne cserenél elfet tettek nem vettem észre változást
köszönöm

Re: ata8@freemail.hu

(Tulaj, 2014.02.25 01:56)

A féknél mi a kérdés? :-)
Az olaj esetében nincs probléma, a Castrol nem való ezekbe a motorokba, lerakódást okoz, Elf való bele, ez a gyári olaja, Evolution SXR 5W40 vagy 5W30. Én az utóbbit használom, szerintem ez a legjobb választás bele.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »