Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Re: Rángat és erötlen...

(Berkes Zoltán, 2015.01.02 12:20)

Köszönöm a gyors választ!!!
Van valamilyen speciális módja a trafó tesztelésének?
Én a vezetékek lehúzásával ellenőriztem , hogy melyik henger megy. De a probléma terhelés alatt jelentkezik igazán. Igy nem tökéletes ez a módszer.
Milyen tipusú trafót vegyek? Azt hallottam, hogy ez sem mindegy.
Köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel:
Berkes Zoltán

Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Tulaj, 2015.01.03 08:20)

A próba darab beépítését tudnám javasolni. Én egy féle trafót tennék csak bele, Beru márkájút. A többinek lényegesen gyengébb a szigetelése. Ami még számít, hogy párban kell cserélni őket, mégpedig 1-4 és 2-3 henger vannak párban. A próbáig nem vennék, illetve ott még nem feltétlen nézném párban, újat csak akkor vennék, ha 100%-osan bizonyos, hogy az a gond. Újat egyébként a minalko.addel oldalán lehet legolcsóbban venni. Esetleg nagyon jó kedvezménnyel a bárdiban. A gyertyáknál fontos a hézag. Ami még talán kérdés lehet, hogy elég üzemanyagot tud-e szállítani a benzinszivattyú. Nincs-e eltömődve a benzinszűrő. Esetleg terhelésnél fulladó motor oka lehet még a kipufogó eltömődése is. Rossz lambda szonda is okozhat ilyet, de látatlanban nehéz bármit is mondani. A legesélyesebb a gyújtás. Egyébként az alapjárat rendben van?

Re: Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Berkes Zoltán, 2015.01.03 16:26)

Köszönöm a választ!
Az alapjáratnál is érezni kis ingadozást, de a legjelentősebb tünet a gyenge teljesitmény.
Előfordul, hogy alapjàraton szépen jár egészen addig amig el nem akarok indulni vele.
A válasz kapcsán két kérdés fogalmazódott meg bennem? Milyen gyertyahézagot kedvel a tipus illetve, hogy hol találom a z üzemanyagszűrőt?
Köszönettel:
Berkes Zoltán

Re: Re: Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Tulaj, 2015.01.04 09:55)

0,9-es gyertyahézagot kell beállítani, az üzemanyagszűrő pedig a tank oldalán van, a jobb hátsó ajtónál kell alánézni az autónak, ott lesz egy szürke vagy fekete henger alakú szűrő a tank oldalához rögzítve. A csövek ha még gyáriak, akkor úgy jönnek le, hogy be kell nyomni a két oldalukon a gombokat, akkor lehet lehúzni a csövet. Türelmesen, és óvatosan, ne törjön le, illetve amikor lejött, jönni fog egy kis benzin, nem használ a szemnek.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Berkes Zoltán, 2015.01.05 05:27)

Köszönöm a segítséget!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Berkes Zoltán, 2015.01.06 11:28)

Üdvözlöm!
Lenne még egy kérdésem. A pótkulcsban lemerült az elem. Hogyan tudom újra beprogramozni a kulcsot?
Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel:
Berkes Zoltán

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rángat és erötlen...

(Tulaj, 2015.01.06 20:07)

Őszintén szólva, cseréltem már elemet a kulcsban, de nem volt szükség programozásra. Így erre most nem tudok válaszolni.

Re: Rángat és erötlen...

(Balázs, 2015.01.06 09:28)

Helló! Nekem is volt ilyen problémám (évente 2x 3x ) de eddig a benzin befecskendező csatlakozó megtisztítása mindig megoldotta. És mindig az volt a ludas ami a legnehezebben elérhető a bal oldali.

Re: Re: Rángat és erötlen...

(Berkes Zoltán, 2015.01.06 22:23)

Köszönöm! A hétvégén neki állok és mindent leellenörzök.
Majd megírom, hogy mire jutottam.
Köszönöm a segítséget!!!

balazs_toth_01@t-online.hu

(Balázs, 2015.01.05 08:01)

Helló! Hol találom az alapjárati motort? Nekem is az a probléma jött elő, hogy mínuszokban ingadozik az alapjáratom 0 fok felett teljesen jó. Nagyon nem volt zavaró csak mikor álltam mert legalább volt tempomatom ami pont 50-el vitte a kocsit 5.-be :)

Re: balazs_toth_01@t-online.hu

(Tulaj, 2015.01.06 20:15)

Az első kérdés, hogy biztosan van-e alapjárati motor. Bowdenes a fojtószelep? Ha igen, akkor szemben állva az autóval egy kis henger alakú alkatrész balról.
http://www.meganern.eoldal.hu/img/original/90/alapjarati.jpg
Itt a bekarikázott rész felett lesz:
http://www.meganern.eoldal.hu/img/original/347/levnyom.jpg
Egyébként ami be van karikázva, az óvatosan felfelé húzva kijön, érdemes megtakarítani féktisztítóval, illetve fontos, hogy jó legyen a tömítettsége a helyére dugva. Ha elektromos a fojtószelep, akkor a tömítéseit érdemes lecserélni, illetve tisztítani. Ez ugyanúgy igaz, ha bowdenes, akkor is érdemes a tömítéseket cserélni, illetve ha kivan szerelve a fojtószelep, akkor én benzinnel javaslom takarítani. Ha minden rendben lesz, akkor is szükség lehet kb. 100km-re, hogy beálljon, ha mégse, akkor esetleg még gépre dugva megmondani neki, hogy hol az alaphelyzet, de ezután is kellhet kis idő, hogy beálljon.

akkumulátor

(Geri, 2015.01.04 11:33)

Üdv

Az lenne kérdésem, hogy nagyobb akkumulátort, hogyan lehet bele rakni?
Van egy 70Ah akksim,de nem fér bele.
Melyik a legnagyobb amit bele lehet rakni?

Üdvözlettel: Gergely

Re: akkumulátor

(Tulaj, 2015.01.04 22:21)

60-asból tuti van, ami belefér, de meg kell mérni pontosan a tálcáját, az a korlát. A 60-as ami belefért az 241x175x175-ös méretű. Sokkal nagyobbat benzinesbe nem is tennék, felesleges, illetve egyébként is a töltő rendszer ilyen akkuhoz van méretezve.

fűtés

(Attila, 2014.12.31 18:50)

Szia sajnos újra segitséget kell kérjek. :-( A fűtésem elszált legalábbis részben, nekem manuállis a fűtésem 0-1-2-3-4 es állások vannak, belső és kölső levegő
http://www.kephost.com/image/F0I9
úgy mint a képen
, na az a problémám hogy csak 4-es állásban dolgozik idáig ment szépen 1-2-3 ban is de most nem akar.
Kitiszítottam a ventilátort leszedtem a kapcsolót de nem látok semmi elváltozást. Visont azután vettem észre hogy koccantam. Az első lökösöm megtört, benézett egy vonóhorog a rendszám táblánál lehet köze a fűtéshez vagy csar szerencsétlen véletlen ?
válaszodat előre is köszönöm. És bodog új évet :-)

Re: fűtés

(Tulaj, 2014.12.31 20:41)

Elvileg a tiednél is van valamiféle előtét ellenállás, vagy elektronika, ha ez feladja, annak a tipikus tünete, hogy csak max fokozaton megy a venti. Van rá esély, hogy nálad is ott van, mint mondjuk az enyémen, csak a tied lehet picit másabb kis kütyü. A műszerfal felső részét, ha leveszed, a jobb légzsáknál felülről ahogy benézel, látod a levegő csövet, az mögött ha lefelé nézel, ott lesz a kábel végén a kis elektronika vagy előtét ellenállás. A műszerfal rögzítő csavarokat ki szoktam venni, hogy kintebb tudjam húzni az egészet, mert elég vacak hozzáférni. Nekem kettő csavar fogja a kis dobozt a fűtésboxba. Ha elektronika, akkor lehet, hogy javítható, nekem csak forrasztás gondja volt.

Re: Re: fűtés

(Attila, 2014.12.31 21:00)

Köszönöm a gyors választ :-)

Re: Re: fűtés

(Attila, 2015.01.01 11:28)

Megvan a jeladó de a fűtés csövet nem bírom levenni az ajtó oldalán nem engedi el simán feszgessem vagy van valami trükk

Re: Re: Re: fűtés

(Attila, 2015.01.01 12:11)

Sikerült viszont a jeladón nem látok semmi elváltozást :-S nemtudom hogy ez jó vagy rossz mérni viszont nem tudok hogy honnantol nem jön áram

Re: Re: Re: Re: fűtés

(Tulaj, 2015.01.03 08:23)

Sajnos ebben nem tudok segíteni, a manuális klímásét még nem láttam testközelből.

Dicséret

(Attila, 2014.12.27 02:43)

Én egyszerüen csak dicsérni és megköszönni szeretném azt amit itt leírtál és megosztottál velünk.
Nekem is Scenic-em van és rendszeresen olvasom a blogod. Egy kérdésem lenne viszont az utolsó kütyü amit beleraktál a rádiódhoz csak Cd-s rádióval működik vagy kazettásal is, Debrecenben vetted vagy a netröl reendelted ? Válaszodat előre is köszönöm. :-)


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »