Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Csavar gumitömítés

(Tulaj, 2014.01.19 12:00)

Én itt szoktam venni, szűrőkkel együtt:

http://renault.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__renault__scenic__scenic_i_ja0_1_1999_09_2003_08_1__20800/motor_alkatreszek_tomitesek_1__tomitesek__olajleereszto_tomitogyuru_1__mind?gyakori=I

Most így meg nem mondom, hogy mind gumis-e...

Re: Re: Csavar gumitömítés

(Olajcsere, 2014.01.19 20:29)

THX!

Lambda szonda csatlakozó

(Renault Mégane, 2014.01.16 13:45)

Szia,

Az lenne a kérdésem, hogy pontosan hol vannak a lambda szonda csatlakozói?

Nemrég diagra lett kötve a kocsi és a 2. szonda VÉGIG állandó értéket mutatott (450mv), utánaolvastam a dolognak és valószínű hogy a csatlakozóval lesz a baj.

Előre is köszönöm!

Re: Lambda szonda csatlakozó

(Tulaj, 2014.01.16 21:54)

Szóval, lehet furán fog hangzani, nem gúnynak szánom, de a lambdaszondáknál fogod megtalálni a csatlakozókat. :-) A hátsó lambda szondát a katalizátor után találod, a szondából kb. 20cm kábel után már a csati jön. Az első szonda fentebb van még a katalizátor előtt, csatija szintén. Meg kell nézni nem ázott-e be, jó-e a kontakt.

Re: Re: Lambda szonda csatlakozó

(Renault Mégane, 2014.01.17 12:58)

Köszönöm szépen. Azt gondoltam hogy el van vezetve / rejtve valahol és nem igazán észrevehető a csatlakozója. Ezek szerint nem. :)

Motor-olaj

(Szilágyi Zoltán, 2014.01.16 11:20)

Szia!

A 1,6 benzines Scenic melegen,néha menet közben-váltáskor- fennmarad a fordulatszám 2 ezer körül,
egy " gázfröccs" és visszaáll normál értékre.
240 ezret futott, lehet , hogy ráférne egy pillangószelep tisztítás, mert még nem volt leszedve. Első tulaj vagyok!
Köszi!

Olvastam az olaj kommenteket. Én 180 ezerig 5w40-el jártam, több szaki ajánlására azóta 10w40-el járok. Talán a tőke hangok csendesebbek, de semmi extra különbséget nem tapasztaltam!! Az olajok persze mindig ELF!!
Az 5w30-as nem vékony nagyon!!??
Üdv.
Zoli

Re: Motor-olaj

(extulaj, 2014.01.16 21:52)

Szia!
A fojtószelep tisztítása és az alapjárati motor tisztítása, cseréje javíthat a dolgon. Az olajat illetően szerintem butaság 10W40-re váltani, én nem tartom jó ötletnek, gyorsabban fog kopni a motor. Az 5W30 gyári előírásban az első helyen ajánlott, semmi gond nincs vele, jobbnak is érzem vele hidegen, ami számomra fontos, mert sokat megy hidegen. Az enyém ~220e-t futott, van amelyik 300e-t azzal sincs probléma. Hetente azért ellenőrzöm az olajat, teljesen rendben van. Mindenki maga dönti el mit akar használni, én saját tapasztalatom alapján emellett döntök. :-)

Re: Re: Motor-olaj

(Szilágyi Zoltán, 2014.01.17 10:56)

Szia!

Köszönöm a gyors- és segítő választ. Meglesz a tisztítás hamarosan!
Olaj fronton köszönöm a tapasztalat megosztását, elfogadom a tanácsod, és jókor is jön, mert olajcsere előtt állok !
Üdvözlettel
Zoli

Fütöradiátor

(Török Zsolt, 2013.12.30 17:40)

Szia(sztok)!
Scenic 2002 1,6 16V

Úgy néz ki az autóm fűtőradiátora megadta magát,mert
csepeg belőle a hűtőfolyadék.Vajon a radiátor cseréhez ennél a típusnál is szét kell szedni az egész műszerfalat
,vagy ki lehet húzni abból a házból úgy.hogy elfér a kormányrúd és a pedálok előtt? Próbáltam a letöltéseknél azt a linket"fűtőradiátor csere" megnézni de nem működik.
Nagyszerű dolog amit itt,ezen a weblapon csinálsz, megosztod a tapasztalatod,a tudásod, sokunknak segítve ezzel. Köszönöm! Üdv. Török Zsolt

Re: Fütöradiátor

(Tulaj, 2013.12.30 18:02)

Szia!
Szomorú, hogy nem jó a link, most hirtelen nem találom az eredetit. Talán segítség lehet itt pár kép:
http://www.scenicrxt.eoldal.hu/fenykepek/szereleshez-segitseg/-kolcson--vett-szerelesi-kepek---hasznosak----/
Itt mutatja a közepe felé, hogy jön ki a radiátor. Szerintem kijön műszerfal kiszedés nélkül, de nem 100%, mert még én nem szedtem ki. Az eredeti valahol ezen a francia fórumon van, de most nem találom egyszerűen:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/debut.htm

Re: Re: Fütöradiátor

(Tulaj, 2013.12.30 18:04)

Csak megvan:

http://translate.google.hu/translate?sl=auto&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.forum-auto.com%2Fpole-technique%2Fmecanique-electronique%2Fsujet516433.htm&act=url

Re: Re: Re: Fütöradiátor

(Török Zsolt, 2013.12.30 20:17)

Köszönöm szépen a segítséget! Megtaláltam a Fórumot ahová irányítottál,az autómnak ugyanaz a hibája mint amit ott láttam. Ugyanott csöpög. Detto ugyanaz minden. Örülök, hogy nem kell szétszedni az egész autót és a javítás sem tűnik túl bonyolult munkának. Állítólag a mostani autók legtöbbjénél ripityára kell szedni, szinte teljesen ki kell venni a műszerfalat az autóból, ami nagyon nagy,bonyolult és drága mulatság.
Sokat segítettél, köszönöm,hogy időt fordítottál rám.
Üdv. Török Zsolt

Re: Re: Re: Re: Fütöradiátor

(Tulaj, 2013.12.30 20:20)

Igazán nincs mit, sok szerencsét a cseréhez. :-) Sajnos tényleg így van, akár már a Clio I, Clio II esetében is ki kell teljesen belezni az autót... A Scenic-kel szerencsénk van. :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Fütöradiátor

(Fütőradiátor, 2014.01.13 22:43)

Megtörtént a fűtőradiátor cseréje! Tényleg nem kell félni tőle,nagyon egyszerűen otthon is ki lehet cserélni.
A vezető oldali lábtérben a középkonzol oldal burkolatát kell leszedni és már látjuk is a radiátort a fűtéscsövekkel együtt, amik a fülkét a motortértől elválasztó falhoz kanyarodnak. A motortérben ahol a fülkéből kibújik a kettő fűtéscső csonk, a vízcsöveket le kell kötni. Én aztán a csonkokról lekötött vízcsöveket ideiglenesen összekötöttem egy nagyobb átmérőjű csődarabbal, így nem kell leengedni a vizet a rendszerből. Ezután az egyik csonkra gumicsövet raktam. Így ki lehet fújni a radiátorban és csövekben lévő vizet a motortér felé, ezzel elkerüljük, hogy a radiátor kiszerelésekor víz kerüljön a szőnyegbe. Le kell köti a radiátorról a vízcsövet - ez kettő csavar- majd egy picit félre tolni. A radiátort kettő csavar tartja a helyén. Miután kicsavartuk őket, a radiátort ki tudjuk húzni a helyéről. Nincs sok hely, de éppen elfér a kormányrúd és a pedálok előtt.
Nálam a lyukas radiátorból a víz leszivárgott a vezető oldali padlóra, eláztatva a szőnyeget és a hangszigetelő szivacsot. Nem kell nagyon szétszedni az autót, hogy kiszárítsuk. Az ülést hátrahúzva ki kell szerelni az ülés alatti dobozt, majd mindenféle bontás nélkül óvatosan ki lehet húzni a szőnyeget és a hangszigetelő szivacsot a küszöb belső burkolata alól. A szivacs nincs leragasztva. Ezután föl lehet emelni a szivacsot és a szőnyeget a padlólemeztől annyira, hogy hozzáférjünk. Én fadarabokkal kitámasztottam őket, a szivacsból amennyire lehetett porszívóval kiszívattam a vizet. Beraktam a padlóra egy kicsi, elektromos ventilátoros fűtőradiátort amivel nagyon jól ki lehetett szárítani. A szivacsot és a szőnyeget egy hajlékony műanyag lap segítségével szépen vissza lehet rakni a burkolat alá.
Köszönöm még egyszer a segítséget! Üdv.
Török Zsolt

ELF olaj

(Noname, 2014.01.11 22:38)

Szia!

Az lenne a kérdésem hogy mennyire jött be az ELF Evolution SXR 5w40. Nem csipegette, jól ment vele a kocsi/motor stb. ?

Re: ELF olaj

(Tulaj, 2014.01.12 10:09)

Teljesen jó, nekem bevált az is, egy jobb van nála, ami a kocsi könyvében az első helyen van, az Elf Evolution SXR 5W30. Mindkét olaj esetében elmondhatom, hogy ~220ekm-t futott motor köszöni, szépen jár, nem csipegeti. De tudok olyan példát is mondani, ahol ugyanez a motor, csak már a 300ekm-höz van közel, szintén nem problémázik az említett két olaj egyikével sem. Ez nem jelenti azt, hogy egy olyan motor szeretni fogja, amiben mondjuk már van 600ekm, mert visszatekert órás az autó, vagy amit világ életében csak kényszer-szervizeltek és csak strapálták, hajtották-nyúzták. A környezetemben levőkről tudok beszélni, azoknál minden rendben.

Re: Re: ELF olaj

(Noname, 2014.01.12 10:40)

Köszönöm szépen a választ! Akkor idén SXR 5W40-es kerül majd bele, jövőre meg ha minden okés lesz akkor teszek egy próbát az Elf Evolution SXR 5W30-as olajjal is. :-)

központi zár

(Roland, 2014.01.10 21:15)

Szia!
Érdeklődni szeretnék, hogy te találkoztál e már olyan hibával, hogy a központi zár bezár, de az izzók nem villannak fel?
Nyitáskor az összes felvillan. Az zárak jól működnek.

Számomra érdekes.

Re: központi zár

(Tulaj, 2014.01.12 10:10)

Erre sajna nincs ötletem.

Trafót rögzítõ csavar

(Nick, 2014.01.02 12:24)

Szia!

Az lenne a kérdésem, hogy pontosan milyen csavarra cserélted ki a trafót tartó régi T30 torx fejű csavart? (pl. a furat hossza stb.)
Természetesen u.a. a hibát vétettem el mint Te (elcsesztem az egyik torx csavar fejét), és hamarosan tervezem autószerelőhöz vinni a kocsim (Renault Megane 1.4 16 szelepes).

Előre is köszönöm válaszodat! + BÚÉK!!! :)


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »