Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(szabyg, 2013.12.09 08:55)

Nekem is hasonló a problémám,tavasszal ki lett pucolva az alapjárati motor,de nem okozott változást.Nyáron a melegben rángatott a motor,de akkor amikor elérte az üzemi hőfokot,hidegen nem.Most hogy hidegebb lett,kuplungoláskor illetve üresben is 800-2000 között megy fel és le az alapjárat....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Horváth Réka, 2013.12.11 16:41)

Szerelő látta már? Mit mondott? Az enyém is általában hidegen nem csinálta. Most van szerelőnél az autóm, azt mondta, hogy az alapjáratot már rendbe tette, fals levegőt szívott valami vákumcső. Remélem nem hülyeséget írok... kipróbálta a kocsit, az alapjárat rendben van viszont még mindig berángat néha....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Tulaj, 2013.12.11 22:39)

Berángatni gyújtás hiba esetén szoktak ezek a motorok. Trafó, gyertya?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(szabyg, 2013.12.12 10:09)

Nem ,idáig magam szerelgettek,de most már elviszem szerelőhöz :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Tulaj, 2013.12.11 22:38)

Itt is esélyes a fals levegő akkor, a fojtószelepház két gumigyűrűje tökéletes? Illetve volt olyan, akinél ennek az érzékelőnek a tömítetlensége okozott hasonlót:
http://www.meganern.eoldal.hu/img/original/347/levnyom.jpg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Horváth Réka, 2013.12.12 20:07)

Sajnos egyenlőre még a szerelő sem találja a hibát.... :(( eléggé el vagyok keseredve.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Horváth Réka, 2013.12.14 14:38)

Visszakaptam az autómat....a hiba továbbra is fenn áll! :(( Egy vákumcső el volt repedve ez megoldódott ennek ellenére talán még rosszabb lett.... Közben kiderült, hogy a hátsó keréknél folyik a fékolaj így az is ki lett cserélve. ennek eredményét, kellene, hogy érezzem egyébként az autón? mert nem nagyon vettem észre változást.
Azt mondja a szerelő, hogy minden jó a kocsiban műszakilag, nem kell alapjárati motort cserélni mert az próbálna szabályozni.... szerinte autóvillamossági szerelő tudni fogja rá a megoldást. Van ötletetek? Már nem tudom hova vigyem az autót, hogy meg is tudják csinálni....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Horváth Réka, 2013.12.14 21:52)

Szolnoki vagyok. Igen, ez a problémám, hogy olyan szerelőt kellene találnom aki ért az ilyen típusú autókhoz....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Horváth Réka, 2013.12.16 09:51)

Most a legújabb tipp szerint benzinszivattyú lesz a baj forrása.... már nem is merek semmiben reménykedni...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault Megane hullámzó alapjárat

(Tulaj, 2013.12.14 18:18)

Én továbbra is az alapjárati motorra tippelnék, vagy akár a fojtószelep, vagy azon a pozíció érzékelő. Ezt látatlanban nehéz, ezt a legtöbb szerelő is próbálgatni fogja... Keresni kell olyat, aki tényleg ért a Renault-hoz. Hová valósi vagy? Hátha valaki tud a közeledben hozzáértőt.

Fűtés

(Madarászi Richárd Budapest, 2013.12.16 08:32)

Renault Megane Senic (klimás ) fűtéssel kapcsolatos kérdés.

A termosztát a hőmérséklet emelkedésével szépen kicsit és a hőmérséklet vissza esik. A probléma,hogy a kocsiszekrénybe nem lehet meleg levegőt csinálni illetve a fúvókák szabályozása nem működik(csak az első ablakra fújja a levegőt )de hiába van melegre kapcsolva akkor is hideget fúj.

Olajcsre?

( expression 2002, 2013.12.12 21:55)

Szia!
Elképesztö az oldalad,hihetetlen sok ötletet,tanácsot,tapasztalatot megosztottál itt a Renault márka szeretöivel(és másokkal is)
Van nekem egy renault scenic 1.6 16v expression 2002-es em.
Kissé Dieselesnek hallom a hangját,alapjáraton is,de ha mondjuk pályán megyek vele,vagy máshol haladok nagyobb tempoval mégjobban"traktoros"hang hallatszik a motortérböl.
2 hete vettem,és talán kéne egy olajcsere.
A kérdésem az lenne,hogy melyik a legeslegesen legjobb olaj? :) ami tuti a motorba való.
Elképzelhetö hogy a"traktor"hagng is enyhül?
Nagyon Szépen köszönöm

Re: Olajcsre?

(Tulaj, 2013.12.13 06:21)

Szia!
Nos, én kb. ugyanezt a motort használtam a Megane-ban is, meg a Clio II-ben is. A Megane Elf-ből NF 5W40-et kapott, melytől kissé kopogós hangja lett. A Scenicben is meg a Clio II-ben is először Elf SXR 5W40 volt, nem volt velük baj. A kezelési könyv ezt nem is írja, azért próbáltam ki, mert az NF-fel kopogott a Megane. Most Elf SXR 5W30-at tettem mindkét autóba. Ezt ajánlja első helyen a kezelési könyvük. Ezen a 30-as meleg oldali viszkozitása miatt gondolkodtam sokáig. Ősszel kapta mindkét autó, télre úgy gondoltam ideális lesz. Saját tapasztalatom alapján be is vált, hiába ugyanabba a hidegoldali csoportba tartozik, folyósabb hidegen, hamarabb eljut a megfelelő helyre, biztos vagyok az előnyében, főleg hidegen, rövid távokon. Jobbnak is érzem vele az autót. Nyáron nem tudom, hogy marad-e, vagy megy vissza az SXR 5W40, az 5W30-as hátránya igazán nagy melegben tudna csak megmutatkozni, aki ilyet használ, annak még nem volt ugyan vele problémája, de ezen még vívódom egy kicsit. :-) Összefoglalva én jelen tapasztalataim alapján vagy mindig SXR 5W40-et használnék, vagy nyáron 40-est, télen 30-ast. :-) Nyárra egyelőre még nem merem ajánlani a 30-ast, majd ha lesz vele saját tapasztalatom. :-) Amit tudni kell, elvileg hamisítják az Elf olajat, szóval igyekezz megbízható forrásból vásárolni. Ha jó olajjal is kopog a motor, akkor bizony vagy tisztításra szorulnak a hidrotőkék, vagy sajnos cserére.

Re: Re: Olajcsre?

(Tulaj, 2013.12.13 06:23)

Azért zárójelben megjegyezném, hogy a fent leírtak a saját tapasztalataim, volt akinek az SXR nem vált be, az NF meg igen. De lehet csak ő fogott ki hamisított olajat SXR-ből, vagy lehet anno én fogtam ki NF-ből... Ezt nem tudni...

baloghzoli71@gmail

(Zoli, 2013.12.10 18:08)

Sziasztok! ÉN pár napja csatlakoztam a scenicesek csalàdjába tetszett az autó csalàdias mérete miatt,ezért vettem meg. AZ autó 1998 évjárat 1.6 kivitel. Azt szeretném kérdezni mi okozhatja a következő problémát:-) indítás után hol elalszik hol folyamatosan világít sárgán a visszajelzőn az üzemanyag befecskendezés jelző. ilyenkor felpörög a motor mintha fel akarna szállni , fogyasztás mérőn elkezd lefele menni az üzemanyag jelző, a motor összevissza jár. Amit cseréltem a pár nap alatt:-) motorolaj,szűrő,gyertya,üzemanyag szűrő. De ez sajnos nem oldotta meg a problémát. kérem adjatok tanácsot mit tegyek.

Re: baloghzoli71@gmail

(Tulaj, 2013.12.11 22:34)

Nem tudom a korábbi típusnál mi okoz ilyen jelzést, ezért gyújtást és befecskendezést ellenőriznék, abban benne van minden. :-) Esetleg még testkábelt a motornál, ha bezavart a mutatónál. Emiatt inkább gyújtás körül nézelődnék. De most tényleg csak tippelek, látatlanban ez most nehéz.

Kaposvár

(Márta, 2013.12.10 21:32)

Üdv.
Érdeklődnék, hogy az üzemanyag jelző nem mutat, pedig van benne benzin. Mi lehet a hiba?

Re: Kaposvár

(Tulaj, 2013.12.11 22:32)

Valószínű a szintjelző hibásodhatott meg a tankban.

Canister szelep

(N. Gabor, 2013.12.03 22:27)

Szia!

Egy ideje arra lettem figyelmes, hogy egy bizonyos fordulatszám tartományban kattog az autó. Időközben sikerült kiderítenem, hogy a "Canister szelep"-nek nevezett valami okozza ezt. A kérdésem az lenne, hogy ezt az alkatrészt milyen néven lehet megtalálni pl az unix vagy a bárdi kínálatában, ill. hogy ha kicserélem megszűnik-e a probléma?

Köszi.

Re: Canister szelep

(Tulaj, 2013.12.03 23:30)

A gyári cikkszáma 77 00 418 166 én még nem láttam egyik autósboltban sem, aktívszénszűrőnek hívják, ebben van benne ez esetben a canister szelep. A Megane-nál nekem is kattogott, lehet belőle venni bontottat is, gyárit is, az szerintem 20eft felett van, vagy elviseled, hogy kattog, gondot nem okoz, vagy lehúzod a csatiját, szintén nem okoz gondot, de hibajelet tárol. Egyébként a tankszellőzés elsődlegesen a tanksapkánál történik, szóval ennek kizárólag környezetvédelmi szerepe van, hogy a benzingőzt a tankból megszűrve engedje ki a környezetbe.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »