Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.11.08 23:50)

Szia!
Központizár érdekes, mert ilyen hibát nem nagyon tud produkálni, csak ha átkötik valamiért, tehát annál az ajtónál szépen meg kell fordítani a polaritást, felcserélni a két kábelt. Ami egy gyári motornál érdekes, mert a csati csak egyféle módon megy rá, tehát vagy motort cseréltek, vagy valamiért hozzányúltak a vezetékekhez és rosszul kötötték vissza.
A teleszkóp nem nagy gond, kopó eszköz, én is cseréltem, nem bírta már télen megtartani az ajtót.
Automata klíma esetében, ha nem megy a venti, szinte biztosra veszem, hogy ugyanott lesz a probléma, mint nálam volt. Közel sem biztos, hogy ez már megvolt az eladás pillanatában, sajnos ez a probléma érik egy darabig, aztán egyik pillanatról a másikra megjelenik, mert nem fiatal autó. Erről van szó:
http://href.hu/x/iq4b
Nálam alkatrészt nem kellett benne cserélni, simán a forrasztás engedte el, át kellett mindent forrasztani és jó lett. Vacak kiszedni, csavar is könnyen beesik, nehéz hozzáférni, alul a pollenszűrőnél van egy relé, annak a tartója fel van csavarozva, érdemes a szerelés idejére azt lecsavarozni, mert fent a kábel csak akkor enged annyit, hogy könnyen ki lehessen fordítani a kis alkatrészt. Egyébként tesztnek próbáld ki azt, hogy beindított autónál bekapcsolt ventilátornál a lent levő relétől ami megy felfelé kábel, azt mozgasd meg, kicsit esetleg húzd meg, ha megindul rá a venti, akkor tuti ez a baj. Ha nem, akkor is lehet ez a gond, de akkor szét kell szedni. A klímának nem szabad bekapcsolnia, ha a venti nem megy, szóval ne csodálkozz, ha most nem megy. Megértem az indulataidat, de ezért kell vinni szerelőt a vételhez, aki átnézi. Legalábbis itt kipróbált, megtekintett állapotban adják el az autót, ami azt jelenti, hogy az eladó áttolja a felelősséget, onnantól a vevő dolga, hogy rendesen megnézze.
Ne csüggedjen a lelkesedésed, ezek nem rossz autók, nem fiatalok, ezért kijönnek néha ilyen dolgok, nem vészesek ezek, ennyi idősen más márkánál is jelen vannak ezek a dolgok, a fiatalabbaknál meg még talán hamarabb is megjelenik ez. Ha egyszer mindent rendbe rakatsz rajta, utána sok ideig nem lesz rá gondod. Tudom, ez nem egyszerű, mert egyszeri költségnek ez nagyon magas.
Az, hogy ehhez hogy állsz hozzá, a te döntésed, de azért legyen előtted az is, hogy nem biztos, hogy szándékosan titkolt el dolgokat az eladó. :-)
Ne érts félre, nem ellened beszélek, csak szeretnélek kicsit megnyugtatni, indulatból sokszor tévesen cselekszünk. :-)
A kopogásra nem tudok mit mondani a távolból, azt kipróbálva lehetne megmondani. Lehet valamelyik motortartó bak is, de bizonytalan így.
Kitartást hozzá, nem olyan nagy hibák ezek, megfelelő helyen, hozzáértővel ezek olcsón orvosolhatóak és lesz utána egy jó autód. :-)

Re: Re: Franciaország

(brigi, 2013.11.09 08:03)

Jó reggelt!

Köszönöm a segítséget, megnézek mindent. Az ajtónál gondoltam a felcserélésre :-)
A teleszkópra én sem igen voltam ideges, hiszen kiskamasz korú autónál előfordulhat:-)
Viszont vittem szerelőt, egy mechanikust a hajóról(a férjem egy hajón dolgozik) és hát a klímát nem kapcsoltuk be! Nem is gondoltam rá, megmondom őszintén!
Igen lehet kissé indulatos voltam tegnap, de ez betudható volt a fáradtságomnak is. Inkább ez volt a nagyobbik baj. Ma reggel fényesebben látom a dolgokat és megnézem amiket írtál a kocsinál!
Tudom, hogy ez az autó jó és nem lesz vele gond, hiszen itt is sok gurul belőle, ennél öregebbek és rosszabb állapotúak is.
Az ajtóra visszatérve, sztem ki lett cserélve az ajtó(gondolom meghúzták és szereztek hozzá bontóban egy ugyanilyen színűt. Ezt abból gondolom, hogy kissé elüt a szín)és az átrakásnál rontottak el valamit. Le kell szednem a belső burkolatot(kárpitot), igaz? Úgy tudok hozzáférni a csatlakozóhoz?
Na megyek mert ma délelőtt kitakarítom a kocsit és még főzök is! Délután viszem CT-re az autót. Ez mint otthon a vizsga. Azon kiderül sztem, hogy a gumibak a hibás és a féltengely. Remélem más komoly dolgot nem kerítenek elő hibának:-)
Kellemes napot és hálás vagyok mind a segítségért, mind a nyugtató szavakért. KÖSZÖNÖM!

Re: Re: Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.11.09 18:21)

Szia.
Az ajtót, ha cserélték, akkor kérdés, hogy miért lett bibi. Mindegy, a legegyszerűbb a motorhoz haladó két szálat felcserélni. Igen, a kárpitot le kell venni, hátsó ajtó esetében először a kis háromszöget kell kihúzni hátul, két kis műanyag rúd áll ki a műanyagból és gumiágyba van beledugva, így lassan határozottan kell egyenes vonalban húzni az ajtótól, akkor nem törik le. Ezután ha nem elektromos az ablak, akkor a tekerőt kell lehúzni, ami nem jön könnyen, azt is egyenesen tengelyirányban kell lehúzni a tengelyéről. Ha elektromos, akkor a kapcsoló körüli műanyagot kell kiszedni, talán az elejével kell kezdeni a felpattintást, majd csatit lehúzni. A térképtartó rekeszt fogják asszem csavarok alul, a kilincsnél van egy csavar, és a kapaszkodónál lefele. A kilincs ha rudazatos, ha bowdenes, óvatosan kell kiakasztani. Az ajtókárpitot alulról érdemes elkezdeni lepattintani, fogja egy ragacsos anyag az ajtóhoz, ha nagyjából elengedte alul és oldalt, akkor kicsit felfelé kell tolni a kárpitot, hogy lejöjjön. A ragaccsal óvatosan, semmilyen ruhából nem tudod soha többé kiszedni. Visszarakás fordított sorrendben, persze előtte csináld meg a zárat és legfőképp összerakás előtt ellenőrizd a megfelelő működést. :-) Hajrá. Ha netán most derül ki valami hiba, az még mindig jobb, mint útközben. Nézd a derűs oldalát. :-)

Re: Re: Re: Re: Franciaország

(BRIGI, 2013.11.20 19:48)

Szia,
új hírek :-)))
Tényleg csak meg kellett fordítani a kábeleket az ajtónál, most már működik és mind az 5 ajtó zár. Boldog vagyok!
A fűtésnél megnéztük amit írtál, de valószínű a ventilátorral van baj. Amikor bekapcsolom a klímát(automata van benne) kattan egyet a venti egy kicsit megmozdul aztán semmi. Gondolom baj lehetett az, hogy valamiért tele volt a venti vízzel. Gondolom valami beázás miatt. Szerintem nézni kell hozzá másik ventilátort. Te is így gondolod?
Amúgy a következő napokban lesz idő a kocsival foglalkozni és csinosítgatni. Itthon a férjem és ráér ő is és én is. Néztem már itt egy-két dolgot, mint fékbetét 20 eur, ami sztem elég jó ár. Persze majd apró cuccokat veszünk hozzá a bontóban is, ami hiányzik(teleszkóp és tsai:-))) na előbb utóbb rendben lesz a kis jószág. Örül az egész család.
Na megyek vacsizni a családdal. Köszönöm az eddigi segítséget!

szellőzés

(csela, 2013.11.19 17:18)

Telefonszámod elkérhetem?

Re: szellőzés

(csela, 2013.11.19 18:13)

Bocs nem voltam egyértelmű. A Tulaj telefonszámát szeretném megkapni. Előre is köszönöm!

Re: Re: szellőzés

(Tulaj, 2013.11.19 19:25)

A telefonszámomat nem szeretném kiadni. :-)
Egy e-mail címet tudok adni. ;-)
scenicrxt.eoldal@gmail.com

2030 Érd Hóvirág u 2/2.

(Szilágyi Zoltán, 2013.11.14 17:22)

Szia!

A Bal oldali csomagtartó tárolódoboz ajtót honnan tudnék szerezni, vagy csak újat lehet!!??

Re: 2030 Érd Hóvirág u 2/2.

(Tulaj, 2013.11.14 18:13)

Én bontóban vettem, de sajnos mind feladja, legalábbis a zsanér, most én is már a régi barkácsoltat használom. :-) Bontóban talán 2eft, újonnan olyan 8eft.

Érd

(Szilágyi Zoltán, 2013.11.15 17:55)

Köszönöm a gyors választ! Utánanézek !

Kaposvár

(márta, 2013.11.14 22:14)

Köszi a választ. Holnap megnézzük, reméle sikerrel járunk.

Kaposvár

(Márta, 2013.11.14 18:15)

Köszi a gyors választ.A bovdening eljutottunk, ott ahol a két fogaskerék forog egymáson. Ezek működnek. Hol van a terelőlapát, azt beljebb kell keresni?

Re: Kaposvár

(Tulaj, 2013.11.14 21:58)

Az egyik fogaskerék mögött kellene lennie. :-) A képekben a szerelési mappába tettem fel képet a komplett fűtésrendszerről, ott látszik az 1-es doboznál a képen jobbról a fűtőradiátor ahol belemegy, az fölött van a lapát. Nem tudom mennyire lehet hozzáférni, lehet szét kell szedni rendesen, érdemes arra is ránézni, hogy a radiátor meleg-e. Jobban nem tudom leírni, mert ennyire még nem kellett szétszednem szerencsére.

Kaposvár

(Márta, 2013.11.14 15:46)

Fűtés hiba. Nincs fűrés a renault scenicben 1997-es évjárat, 1.6 benzines motor. Az egész rendszer légtelenítve lett, de csak hideg levegő jön. Mi lehet a probléma?

Re: Kaposvár

(Tulaj, 2013.11.14 17:20)

Nézz rá az állító lapátokra. Tehát, ha áttekered melegre, tényleg átállítja-e a lapátot a bowden. A fűtőradiátornál kívülről max annyit tudsz megnézni, hogy a tűzfalon megkeresed hol jön ki belőle a két cső, azokat átnézni, hogy mind a kettő forró-e, amikor már fűtenie kellene. Ha abszolút hideget fúj, akkor szerintem esélyesebb a terelőlapát-bowden hiba.

hátsó hangszóró

(K. Gábor, 2013.11.12 12:52)

Szia,
Tudom kicsit elcsépelt szlogen már, de nagyon jó és rendkívül hasznos a tevékenységed. Köszönet érte.
Na én is hasonlóan jártam a hangszóróval, mint te. Én a jobb hátsónál halllo elég idegesítő berezonálást. Esetleg valami ötlet, hogy hogyan kell kiszerelni? csavarokat nem igazán látok arrafelé, ha pattintós ötletem sincs merre kéne keresni. Valamint érdemes ragasztgatni, te javítottad a tied, vélemény?

Köszi
Gábor

Re: hátsó hangszóró

(Tulaj, 2013.11.12 20:03)

Szia!
Az az elcsépelt szlogen nekem nagyon jól esik, és egyben visszajelzés, hogy csináljam tovább, van értelme. :-) Szóval én köszönöm. :-)
Szóval, hátul a kalaptartót kiveszed. Ahová a kalaptartó leérkezik, onnan látod, hogy elválik a felső rész. Ahol bepattan a kis kiálló bütykökbe a kalaptartó, ott kezdeném meg a megbontást, a műanyagot felfelé kell húzni, egyszerűen felpattan, csavar nem fogja. Utána látod a hangszórókat, illetve azok csavarjait. Én az elsőket ragasztottam, elvált máshol, szóval nem tartós, cserélni kell, nincs más megoldás. A javítást akkor ajánlom, ha szeretnéd két hetente szétszedni. :-) Asszem 13cm-es hangszóró van hátul is, csak ott kétutas. Sok sikert hozzá, menni fog az. :-)

Re: Re: hátsó hangszóró

(Tulaj, 2013.11.12 20:11)

Képek/szerelési mappába tettem fel egy képet, nyíllal jelöltem, hol kell felfelé húzni. Lapos csavarhúzóval a jobb oldali nyílnál tudsz alányúlni kicsit. Kimentem lefotózni, egyúttal rájöttem, hogy lassan cserélnem kell a szigetelőcsíkot, mert már van ahol elengedte az öntapadós része, meg kicsit már eldeformálódott. :-)

Re: Re: Re: hátsó hangszóró

(K.Gábor, 2013.11.13 20:32)

Köszönöm, igencsak megkönnyíted a dolgomat. Hétvégén csere. minek van benne szigetelőcsík?

Re: Re: Re: Re: hátsó hangszóró

(Tulaj, 2013.11.14 06:14)

Zavart, hogy koppan a kalaptartó lecsukáskor, illetve ha rossz úton haladsz, mondjuk olyanon, amin nagy gödrök vannak, ahogy mozog így nem ad semmilyen hangot. Pl a hátsó ülés alatti rekeszeknél is azért van, hogy ne tudjon zörögni, amikor rossz úton megmozdul, szigetelés nélkül műanyag műanyaghoz ér, koppan, zörren, így ez nincs. Igyekszem csendesíteni, nem fiatal autó, sőt, így nehéz, ráadásul minden rekesz plusz zajforrás, főleg, ha még vannak bennük dolgok is, hiszen azok is tudnak bent mozogni, hangot adni. :-)


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »