Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Motormosás

(Kris, 2013.11.10 13:58)

Szia! Te hogyan szoktad a motormosást,motortakarítást végezni, illetve, hogy kell?

Köszönöm előre is :)

Re: Motormosás

(Tulaj, 2013.11.10 23:05)

Szia!
Lehet sokféleképpen, attól függ, hogy szeretnéd-e, hogy működjön utána. :-)
Először is, nem sokszor mosom, mert nem egészséges. Inkább ritkán, érdemesebb inkább tisztán tartani, mint többször mosni.
Tehát. Én a légszűrő csövét leveszem a rezonátor dobozzal együtt. Valamilyen zacskót ráhúzok a légszűrőházra és körbe ragasztom, víz ne tudjon bejutni. Ugyanígy zacskózom az ECU-t is. Több elektronikával rendelkező motorokon esetleg még mást is, ami kényes elektronikának tűnik. A motorburkolatot leveszem, én a trafókat is kiveszem. (sajátomnál már nem, mert rendesen körbe van szigetelve, nem jut le mellette víz a gyertyához. Alul szintén érdemes a motorburkolatot levenni, sőt, igazából a két első kerék is csak útban van, ha meg van emelve és nincs kerék elöl, még jobb. Ezután jön a kezelés. :-) Én Brigéciolt használok, melyet bele szoktam tölteni ilyen spriccolós ablaktisztítós vagy akár jégoldós flakonba, abból spriccelem be a motorteret. Ahol koszosabb, oda többet természetesen. Ahol kell, ott ilyen fogkefe szerű kis kefével vagy akár ecsettel fel kell lazítani a szennyeződést. Én ezután magasnyomásúval szoktam mosni, a teli fémrészekre mehet nyugodtan, viszont ahol illesztés van, pl a fojtószelepnél ahol gumitömítés van, vagy a nívópálcánál, azért ott ne nagyon áztasd, ne menjen be víz. Közben persze láthatod, hogy hol nem jön le a kosz, oda még lehet spriccelni tisztítószert és subickolni, majd mosni tovább. Ami fontos, magadra vigyázz közben, nem használ a szemnek a Brigéciol, márpedig a magasnyomásúval csap mindenfelé, szóval óvatosan. Ezután szárítás. Ez is fontos. Először ronggyal leitatni a víz nagyját. A legfontosabb a trafóknál. Amik ugye ki is lettek véve. Nos, azokat addig semmiképp nem szabad visszatenni, amíg nem teljesen csontszáraz a helyük. Gyertyáktól ki kell fújatni a vizet minél jobban, illetve lehetőség szerint a lyuk környékéről is, én egy ujjnyi vastag csővel szoktam kifújatni, lehet hajszárítózni, kompresszor mégjobb, de az nekem nincs. :-) Ha nedves marad a gyertyánál, minimálisan is és úgy teszed vissza a trafót, akkor bizony amint melegszik, párásodni fog, a trafó áthúz, onnantól már csak három henger vagy kettő dolgozik, nem fog menni az autó, kinyírhatja a katalizátort, stb, szóval nem javaslom. Ha mosás után rángat, nem megy, akkor meg kell keresni melyik trafó nedves... Amikor megszáradt, akkor szilikonmentes műszerfalápolóval szoktam a fekete részeket leápolni. Lefújom, törlöm. Zacskók le, légszűrőcső és rezonátor vissza, burkolat vissza, persze ezeket akár leszedett állapotban is meg lehet takarítani. Mielőtt élesben menni kell valahová, mindenképp használni kell kicsit, ha bármi beázott volna, vagy vizes marad a trafó, akkor derüljön ki időben. Nehéz így leírni egyébként, amikor ott vagyok, akkor biztosan jut még eszembe dolog, mire vigyázzak, most így hirtelen ennyi. :-)
Sok sikert hozzá. :-)
Üdv.

Re: Re: Motormosás

(K, 2013.11.11 20:36)

Köszönöm szépen!! :)

Franciaország

(Brigi, 2013.11.03 16:09)

Szia,

A baj nagy, az indításgátló ment tönkre a kocsiban. Valamiféle komputer vagy mi a hibája. Próbálnak szerezni a kocsihoz ilyet, de eddig még nem sikerült és még az is lehet, hogy a renault szervizbe is be kell vinni a kocsit, mert nem biztos, hogy a garázsnak a számítógépes programja elegendő lesz. Hát most ez a szitu. Hétfőn ha időben hazaérek megpróbálok telefonálni magyar renaultba, hogy mi is ez a valami ami tönkrement és mennyibe kerül. Ha más nem lesz megrendelem Magyarországról vagy valami autóalkatrész üzletből. Ha esetleg van valami ötleted szívesen fogadom a segítséget. Nagyon nagy szükségem lenne a kocsira, de ez már a 3. hét lesz és kezdek egyre jobban elkeseredni. Valami olyasmit mondtak a garázsban, hogy próbálnak hozzá alkatrészt szerezni, de még nincs. Itt Franciaországban nem tudnak alkatrészt szerezni? Hát ez kissé fura!
Várom a segítségedet, ha van valami ötleted!
Üdv

Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.11.04 18:43)

Uch-ra gondolnak, az utastéri vezérlő egységre. Valamiért nekem nincs jó érzésem ezzel kapcsolatban, nem ismerem a szerelőidet, nem tudom, tényleg értenek-e hozzá. Összefüggnek dolgok, szóval akkor nem elég csak uch-t cserélni szerintem, ha tényleg ez a baja. Bontóban esetleg nem érdeklődtél?

Re: Re: Franciaország

(Brigi, 2013.11.04 21:46)

Szia,

valami olyasmi lesz, mert utastéri dologról magyaráztak a férjemnek. Viszont éppen ma kaptam a hírt, lehet holnapra kész van az autó. Holnap kora délután kiderül:-)
Azért nem érdeklődtem sehol, mert azt sem tudtam mi a baja. A múlthéten csütörtökön derült ki annyi infó amit leírtam. Hogy aztán azóta(itt is ünnep volt és a szerviz nincs nyitva szombaton amúgy sem, kényelmesek a franciák ám) hogy sikerült ilyen gyorsan alkatrészhez jutni hát azt nem tudom. Ami viszont biztos, hogy azt mondták ma szerelik a kocsit. Nem tudom mennyire bízhatok bennük, teljesen ismeretlenek. Viszont sok autó állt a szervizben, tehát járnak hozzájuk. Elmondtam nekik amikor beestem hozzájuk, hogy milyen autóról van szó, mi a problémája és hogy a renault szervizbe tartok. Azt mondták felesleges, beszállítják és megnézik. Teljesen szimpatikus és dolgozó emberek voltak, nem naplopóknak tűntek. Középkorosztály, tehát sztem tapasztalatuk is van. Lehet érdekesek az észrevételeim, de most csak erre tudok hagyatkozni. Magyarországon nem lenne gondom, itt nehezebb. De hát valahogy el kell kezdeni! Hát majd holnap okosabb leszek. Fontos lenne a kocsi mert kéne a munkámhoz na meg a mindennapokhoz is.
Megírom majd mik a fejlemények...
Ha meg végre sikerül összekalapálnom a kocsit és rendbe rakom az lesz az igazi:-)))))))))))
Kellemes estét

scenic

(brigi, 2013.10.18 15:28)

Szia. Igen sajna ez van. Most talaltam egy garazst odaszallitjak es megnezik mi van a kicsikevel. Hetfo korul kapok ajanlatot a javitasra. Koszi a segitsegedet es jelzem mi ujsag. Az autodhoz gratula, nagyon szepen rendbe raktad. Lehet kovetem a peldadat, legalabbis tisztasag teren biztos. Csak indulna mar el....
Mondjuk szimpi volt a garazstol, hogy ingyen beviszik a kocsit! Ez lehet jo jel es meg a vasutallomasra is kihoztak :-)

Re: scenic

(Tulaj, 2013.10.18 16:03)

Sok sikert hozzá, reméljük egyszerűen megoldódik. :-) Várom a fejleményeket. :-)

Re: Re: scenic

(Brigi, 2013.10.19 14:36)

Köszönöm és írok mindenképpen amikor megvan az árajánlat. Akkor kiderül mi is az oka annak, hogy nem indult a kocsi és nem működik az indításgátló.
Jó hétvégét!

scenic

(brigi, 2013.10.18 12:34)

Itt vagyok a kocsinal. AZ inditasgatlo led nem vilagit sem gyujtason sem maskeppen.

Re: scenic

(Tulaj, 2013.10.18 15:06)

Hm, akkor sajnos lehet az indításgátló is... :-/
Sajnos ez esetben azt kell mondjam, meg kell néznie olyannak, aki ki tudja ezt szűrni.

Franciaország

(Brigi, 2013.10.16 18:38)

Üdv!
Segítségre lenne szükségem!
Vettem egy renault scenic 1 ph2 autót 2.0 benzines motorral 16v. Sajna a bibi az, hogy 2 hónapja áll az autó és most nem akar beindulni. Cseréltem benne aksit, raktam bele üzemanyagot és tekeri, tekeri de nem indul. Amit észrevettem az az, hogy a műszerfalon ég a STOP lámpa egyfolytában és az akku jelző is! Hát titokzatos ez nekem! Felhívtam Renault szervizet és ott azt mondták, lehet indításgátló gond, de ezt nehéz lesz orvosolni. Hiába rakják számítógépre nem biztos, hogy megtalálják a baj okozóját. Ha egy mód van rá szeretnék véleményeket kérni tőletek a probléma megoldására vagy kibogozására. Lehet e esetleg valami komputer probléma a lemerült "aksitól" vagy gyanakodjak másra ami sokkal költségesebb!
Várom a véleményeteket!

Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.10.16 20:33)

Az első kérdés, hogy az immobiliser piros ledje mit csinál a műszerfalon gyújtásra, illetve utána indításkor?
Ha van inercia kapcsoló, azt megnézném, a tűzfalon egy piros vagy fekete gumis nagy nyomógomb (kiegyenlítő tartály körül), ezt tilt le pl balesetkor, ezt érdemes megnézni, hátha. (megnézném még, hogy gyújtás van-e, tehát szikra, illetve fhp jeladót esetleg, hallgatózni, hogy a benzinpumpa megy-e)

Re: Re: Franciaország

(Brigi, 2013.10.16 20:58)

A piros led ha jól emlékszem nem világít sem indításkor sem gyújtáson, viszont a STOP ég és az aksijelző is egyfolytában!
Azt a bizonyos kapcsolót megpróbálom megkeresni, hátha...
Az fhp kapcsolóról most olvastam, pénteken ha megyek a kocsit intézni ránézek arra is, hátha. Vicces lesz ahogy autót szerelek nő létemre! De viszont amit olvastam francia fórumokon a kocsiról, az egyértelműen az, hogy indításgátló hiba és irány a renault szerviz. Nem vagyok túl boldog, mert itt nagyon drága a szolgáltatás!!!
A benzinpumpát is meghallgatom majd pénteken. A gyertya állapotával most nem igen vagyok tisztában. de megnézem azt is! Viszont azt nem igen tudom hogy nézzem meg! Ha segítenél... Mit csináljak, hogy lássam van e szikra indítózáskor.
Köszi a segítséget előre is!

Re: Re: Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.10.16 21:30)

Itt egy videó az indításról:
http://www.youtube.com/watch?v=lRBWxHEa2iY
Ha kb így viselkedik az immo piros ledje, akkor én nem vennék mérget arra, hogy az a hibás. Ha nem indul be, akkor meg simán ott maradhat a stop+akku ikon. A szikra ellenőrzésre kigondolok valamit, ami biztonságosabb...

Re: Re: Re: Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.10.16 21:49)

Akku cserénél minden kábel visszakerült a helyére? Hosszabb indítózás után van büdös szaga a kipufogónak? Az immo ledet még egyszer nézd meg légyszíves, azért legalább gyújtás ráadásra világítania kellene egy kicsit...

Re: Re: Re: Re: Re: Franciaország

(Tulaj, 2013.10.16 21:56)

Motortéri testkábeleket is nézd át.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Franciaország

(Brigi, 2013.10.17 09:16)

Holnap megyek be Bordeaux-ba és intézem a kocsit. Mindent megnézek amit írtál! Igaz egy barátommal megyek, aki férfi, de én vagyok a műszaki, tehát a gyertya megnézése rám marad és a többi dolog leellenőrzése amit írtál! Viszont ha kell valami speciális szerszám azt írd le légyszi. Gyertyakulcs gondolom kell:-) Ha nem tudok a kocsival mit kezdeni bevontatom egy renault szervizbe és megkérem nézzenek rá! Nem vagyok ettől boldog, de előtte megteszek mindent azért, hogy beinduljon! Ráadásul itt olyan lassan dolgoznak a franciák, kilátás sincs hány napot fognak rajta ülni.Viszont az indításgátló leden gondolkodtam, nem emlékszem gyújtáson villog e! Megnézem holnap és írok a telefonomról!
Remélem valami fog segíteni, amit leírtál!

mester.jozsi74@gmail.com

(József, 2013.09.27 21:42)

Szia! Pont ugyanilyen autóm van. Az oldalad nagyon jó. Szeretnék kérdezni tóled hogy tudod-e hogy hol lehet kapni a hátsó lökhárítón lévő jobb és bal oldali gumi részt. Vagy esetleg a számát tudod? Köszönöm segítséged Szia

Re: mester.jozsi74@gmail.com

(Tulaj, 2013.09.28 13:47)

Szia!
A hátsó lökösnél a két szélső fekete műanyagra gondolsz, amit én lefestettem, amik egy-egy patenttal is rögzítve vannak a lököshöz, ami akkor látszik ha nyitva van a csomiajtó. Gondolom én. :-)
Tehát, a jobb oldali cikkszáma:
77 00 428 471
A bal:
77 00 428 470
Renaultnál a két gyári annyiba kerül, mintha vennél egy komplett lökhárítót. Bontókban meg nem szeretik levenni, max akkor, ha a lökös közepe nagyon sérült és eladhatatlan.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »