Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: erdely

(Tulaj, 2013.08.24 20:39)

Őszintén szólva a diesel motorhoz nem értek. :-(
Viszont kicsit írd le jobban, melyikre gondolsz, mert nem egyértelmű nekem. A kijelző középső részén világít valami. Légyszi vagy csinálj egy fotót róla, vagy írd jobban körbe, hogy hátha ki tudok valamit deríteni.

Ajtókárpit leszerelés

(D.László, 2013.08.16 22:11)

Először is respect az oldalért, több okos dolgot nyúltam már én is. A problémám, hogy a jobb első ablakom (2001. Scénic 1,6 RXT) félig lehúzódik, kattanás, és innen se le, se fel, csak tenyérrel lehet felhúzni. Hogyan szedhetőek le az ajtókárpitok egyszerűen?
Előre is köszi.

Re: Ajtókárpit leszerelés

(Tulaj, 2013.08.17 07:34)

Először is a kis háromszög alakú műanyagot kell levenni a tükörnél belül. Két gumis lyukba van beledugva két műanyag cső szerűség, szóval egyenesen kell húzni ezt a műanyagot úgy, hogy egyszerre az alját és a tetejét, lassan fog jönni, nem kell kapkodni, ne törjön le a két kis cső. Tehát ott nem patent van. Ezután kilincsnél a csavar, kicsavarod, a kilincset kissé kintebb húzva kiakasztod a bowdent vagy pálcát, attól függ, mi van. A kilincs elején lehet egy kis lemez, ha van, akkor óvatosan, ne hulljon le, az is fogja a kilincset, de az visszahajlítható. Ezután a könyöklő résznél az ablakkapcsolónál van egy csavar, kiszeded, ha jól emlékszem a hátulját kell először felhúzni, utána kicsit hátra húzva kijön az eleje is. Ablakkapcsolóból a csatit kihúzod. Ezután hangszórórács lepattint, az elejénél meghúzod kifelé, utána jön a hátulja is, hangszórót négy csavar fogja, kicsavarod, hangszóróból a csatit kihúzod. Két csavar van még a térképtartó zseb aljában, azokat is kicsavarod. Ezután el kell kezdeni alul elválasztani a kárpitot az ajtótól, húzod tőle el, patent is fogja, az majd kiakad, meg ilyen gumis ragacsos vacak fogja körbe, de elválik, ruhádra ne menjen, mert örök emlék marad. Ha elvált nagyjából mindenhol, akkor kicsit felfelé húzva a kárpitot, hogy az ablaknál lejöjjön az ajtóról, már a kezedben is van a kárpit, az ablakkapcsoló kábeljét simán kihúzod belőle, egy szivacs fogja bele, hogy ne dörzsölje ki a kábelt a műanyag.

Re: Re: Ajtókárpit leszerelés

(Tulaj, 2013.08.17 07:36)

Ablakkapcsolós könyöklős résznél az egész műanyagra gondolok, tehát egyben jön a kapcsolóval.

120 felett elég hangos

(Tóth Balázs, 2013.08.11 16:22)

100 fölött elég hangos a kocsi, milyen módon lehetne leszigetelni? A műszerfal szigetelés segít valamit?

Re: 120 felett elég hangos

(Tulaj, 2013.08.11 16:38)

A műszerfal szigetelés 120 felett már keveset segít, ilyenkor azért hangos az autó, mert magas építésű. Ami szerintem tudna segíteni, azt még én se csináltam meg, mert nem olyan egyszerű. Az ajtók gumikéderét kellene átalakítani, illetve valahová körben plusz szigetelést csinálni, az segítene sokat, esetleg ajtók leszigetelése, de szerintem a fő hangforrás az ajtógumik-nál van. A műszerfalnál leginkább a ventilátor zaját lehet megfogni, illetve egy keveset a motorzajból. Kerékdoboknál lehetne egy kis gumihangot csökkenteni, de az sem olyan egyszerű már.

törött fedél

(Csaba, 2013.08.11 11:43)

Szia!
Rendkívül hasznos és jó az oldal! Nekem egy 1,6 16V 2001-es scenicem van. Az italtartó hűtőboxot szeretném kiszedni,de a két torx csavar kiszedése után valami még tartja. Hogyan tudom kiszedni?
Köszönöm válaszod.
Üdv.: Csaba

Re: törött fedél

(Tulaj, 2013.08.11 16:35)

Hűtőbox kiszedésére itt találsz képeket:
http://href.hu/x/iq4f
Az a lényeg, hogy nem csak a két csavart kell kivenni, ami a tetejét is fogja, hanem két oldalt a lábtérben a műanyagot, egy-egy csavar, illetve egy-egy patent van ami fogja, azután tudod kipattintani a hűtőboxot.

remegő váltókar

(Csaba, 2013.08.04 15:18)

Szia!
Scenicem van,cseréltük a motortartó bakot ,mert szakadt volt,be raktuk az újat azóta alapjáraton remeg a váltókar és a kormány is! Mi lehet a baj?

Re: remegő váltókar

(Tulaj, 2013.08.04 20:22)

Melyiket cseréltétek? A többire ránéztetek? Lent a "kutyacsont"?

nyíregyhàza

(gábor, 2013.07.28 21:26)

Renault megane.scenicem van és dadog nem.pörög fel mintha nem kapna benzint be köpi a gyergyát is.tudna valaki tippet adni?

Re: nyíregyhàza

(Tulaj, 2013.07.29 19:38)

Trafók jók? Attól szokott dadogni.

nyíregyhàza

(gábor, 2013.07.28 21:24)

Renault megane.scenicem van és dadog nem.pörög fel mintha nem kapna benzint be köpi a gyergyát is.tudna valaki tippet adni?

Km óra probléma

(JLaci, 2013.07.27 12:56)

2002. 1.6 automata scenic tulajdonosa vagyok. A km órám nem mutatja a sebességet nem mér. Akadozva felküzdi magát 20km/h ig onnan leesik.A napi számláló stb működik. 2 műhelybe is jártam mindenki az óracsoportot szeretné kicserélni. Ha valaki tud segíteni vagy legalább ötletet adni megköszönöm.

Erdely

(Marci, 2013.07.23 20:17)

Szia igazad volt, a csuszkak amin mozog a nyereg a bal oldalon le voltak rozsdazva de anyira, hogy alig tudtam kihuzni fogoval igy a baloldali fek nem mukodot es fekezeskor jobb fele huzta a kormanyt
Nagyon kosz a tanacsokat.





csattogó hang

(István, 2013.07.13 07:22)

ÜDV: Ma reggel olvasta,hogy nem vagyok egyedül a csattogó hang megfejtésében! Van egy 2001-es 2000 16v scénicem! januárban került hozzám és azóta is tolom bele a kilométereket kb.havi 3-4000-et futok vele! Minden tökéletesen működik csak hát nagyon csattog! Vagyis hidegen még benzines melegen pedig dizel hangja van! Nekem is mondtak már sok mindent,hogy pl.: okoskerék! De az állítólag hidegen csattog! Vagy,hogy hidrotőke vagy vezérműtengely esetleg elrakták a vezérlést! Na melyik lehet? Az előző tulaj szerint 5 éve így szalad! Köszike'

Re: csattogó hang

(Tulaj, 2013.07.13 16:07)

Milyen olajat kap bele, és milyen gyakran?
Ha mindig csattog, szerintem hidrotőke lehet.

Re: Re: csattogó hang

(István, 2013.07.14 13:51)

Hali! Mostanában nagyon gyakran cserélem mert próbálgatom hátha javul tőle a kicsike! (kb.2-3000km) Azt olvastam a neten hogy a XADO Vita Flus képes kitakarítani a hidrotőkéket! Meg kell-e próbálnom vagy felesleges? 160e van a kocsiban és 10-40-es olaj volt benne! Kell-e bele a gyári 5-40-es? Szerintem a km. alapján még nem igazán kellene kopottnak lennie! És ha rossz is az csak csattog vagy van-e más jelenség is?

Re: Re: Re: csattogó hang

(Tulaj, 2013.07.14 22:25)

A hidrotőkéket kitakarítani leginkább úgy lehet, ha ki vannak szedve... Én adalékot nem tennék bele, mert nem biztos, hogy maradéktalanul kiürül, az olaj tulajdonságait ronthatja. 160ekm az órában van, vagy a tényleges biztos futás ennyi? Ha biztosan ennyit futott, akkor jónak kell még lenni, 260ekm-nél sem eszi egy hasonló motor az olajat, természetesen a gyári 5w40-est. NF-et vagy SXR-t tettél bele 5w40 Elf-ből? Nekem az NF-el volt csattogósabb anno. Sajnos a távolból nem nagyon tudok mást mondani. A gyári olajjal ha csattog, akkor valami nem stimmel, szerintem ilyenkor már nem adalékolni kell, hanem javítani.

Erdely

(Marci, 2013.07.07 11:28)

/Az ami sikere volt,amit irtam egy hete a
magas fordulat hideg inditaskor. Javasoltad az alapjarat motor es fojto szelep takaritasa oda alt a foddulat 750 melegen 1100 hidegen ez ok.

Amit az elobb irtam egyenes uton nagyon jol megy nem megy fere amikor megyek egyenesben lassan fekezek erzem a kormanyon jobra huz mintha Jobb kereken jobban fog a fek nem tudom mi lehet koszi



« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »