Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Erdely

(Tulaj, 2013.07.08 00:10)

Gázadásra? Amiatt kérdezem, mert pl lengőkarszilent halála esetén fékre mondjuk jobbra húz, gázadásra meg balra, mert tud változni kicsit a kerék pozíciója előre-hátra irányban. Hagy egyértelműen a fék, akkor muszáj megnézni, csak úgy tudod megállapítani a gondot. Féknél lehet akár a munkahenger szorulása, vagy a csúszkák amik a nyereg egyik részének útját biztosítják, azok is szorulhatnak. Meg kell nézni a betétek vastagságát két oldalt. Ha sokat ment úgy, hogy az egyik oldal szorult, akkor lehet már jobban meg van kopva az egyik oldal, az is lehet gond. Azon ne lepődj meg, ha a betétek közül mindkét oldalt a belső kisebb, mint a külső, megesik, mert azt nyomja a munkahenger közvetlenül. Ami fontos, ha a fékeket szétszeded, összerakni csak csavarrögzítővel szabad, hogy ne lazuljon majd le, a betétek pöckeire figyelj, jó helyre kerüljenek, a régebbi oldalon találsz képeket a fékről, még írtam is arról, hogy egyszer nálam is mellé ment a kis pöcök. Érdemes megtakarítani a lemezeket is, amin mozog a betét, a betét hátuljára lehet rakni rézpasztát, ha már tiszta, elég oda, ahol a munkahengerhez ér, illetve a nyereghez a külső. Nem kell sokat, ne ess túlzásba. Akkor már nézz rá a tárcsára is, válla, vastagsága mekkora, illetve nincs-e benne hullám, pl felemelve a kereket megforgatod, a surlódáson hallani, hogy van-e ütemes dolog, üt-e a tárcsa. Ha igen, akkor szabályzás vagy csere. Betétek méretére is figyelj, mert ha kicsik, és még a tárcsa is kopott, akkor könnyen odaszorulhat a nyereg és a tárcsa közé. Az is támpont, ha felemeled az egész elejét, és egymás után megforgatod a kerekeket, egymáshoz képest milyen könnyen forognak, egyforma-e. A fékkel óvatosan, élet múlhat rajta, ha nem vagy biztos magadban, ne bántsd, inkább vidd szakértőhöz.

Erdely

(Marci, 2013.07.07 10:19)

Hello ujbol jelenkezem miutan hasznos tanacsod utan sikeres javitason estem at.
Ujabb gondom van es pedig lassu fekezeskor jobra huz az auto abs erzekelo lehet?

Re: Erdely

(Tulaj, 2013.07.07 10:50)

Helló!
Én akkor próbáltam összeszedni, mi okozhatja a bajt, azt leírod, hogy mi az ami végül segített? Egyébként örülök, hogy tudtam hasznos tanácsot adni. :-)
A lassú fékezéses dologra én az ABS-t mondanám utoljára. Lassú finom fékezéskor szerintem nem dolgozik egyáltalán. Az első, hogy milyen úton csinálja, mert a legtöbb út középről két oldalra lejt, tehát a jobb oldali sáv jobbra lejt, hogy a víz lefolyjon. Biztos, hogy egyenes haladásnál ugyanott nem megy el jobbra? Nagyobb gázadásra egyenesen megy az autó? Kezdjük ezekkel, hogy kiderüljön, a futóműnél van valami, vagy csak a féknél.

alapjárat

(szabyg, 2013.07.03 08:26)

Sziasztok!

Az a bajom,hogy meleg motornál,2000-es fordulatszámig rángat az autó,utána semmi gond!
Alapjárati motor lehet a ludas?

Re: alapjárat

(Tulaj, 2013.07.03 21:27)

Ha az alapjárati motorra gondolsz, akkor kérdés, hogy az alapjárattal minden rendben? Hidegen rendben van? Melegen? Ingadozás van?

Re: Re: alapjárat

(szabyg, 2013.07.04 06:56)

Hideg motornál semmi gond.
Egyébként az alapjárat mióta nálam van az autó azóta nem stabil.
De most alapjáraton szinte leesik ugy,hogy majdnem lefullad,menet közben meg alacsony fordulatszámon rángat.
Ha jól tudom akkor váltáskor is az a.motor feladata hogy a fordulatszámot magasabban tartja.
Tehát valószínűleg az a ludas,csak azért vakon nem szeretnék költségekbe esni,de ha kell akkor csere.
Ezért kértem tanácsot :)

Re: Re: Re: alapjárat

(Tulaj, 2013.07.04 10:44)

Értem. Legesélyesebbnek az alapjáratit mondanám én is, de látatlanban nem lehet kijelenteni, mert más is lehet. Takarítással próbálkoztál? A tömítésekre ránéznék, anno a Megane-nál amikor alapjárati moci problémám volt, akkor kezdetben nekem is volt olyan, hogy leesett az alapjárat, szinte fuldoklott. Viszont, ekkor nem volt gond menet közben, semmi rángatás. Amikor több levegőt kapott, miután kipurcant végleg az alapjárati, és kézzel állítottam be, hogy induljon hidegen is, akkor volt rángatás, torpanás bizonyos fordulatnál, mert több levegőt kapott. Ekkor 1000 felett volt az alapjárat szerintem. Emiatt nem mondanám rá azt, hogy egyértelműen alapjárati.

Erdely

(Marci, 2013.06.30 17:56)

Nagyon koszonom a tanacsokat meg fogok hozzad fordulni koszonom

Erdely

(Marci, 2013.06.30 10:07)

Szia sokat olvastam tolled franko olyan kerdesem lenne, hogy egy RXT van 2000 1.6 16v es inditaskor reggel elege sokat megy 1500 fordulaton 5-7 percet is nyaron koszi

Re: Erdely

(Tulaj, 2013.06.30 11:32)

1500-as fordulatú alapjárat bármikor sok, télen is, hidegben is. 1000-1100 körül van nálam a hideg alapjárat, 750 körülre áll be üzemmelegen. Kezdeném a helyedben egy takarítással, alapjárati motor illetve fojtószelep tekintetében, közben figyelj arra, hogy valahol nem kap-e fals levegőt. A tömítőgyűrűk cseréje is lehet hasznos, az enyémen is már el volt keményedve, és lapulva pl a fojtószelepnél. Ha nem fals levegő, akkor esetleg okozhatja, valamilyen vezérlési probléma, tehát az ecu valamilyen oknál fogva tartja ott a fordulatot, pl. ha nagyon hidegnek érzékeli a motort, a hőfokérzékelő gomba miatt akár. Emeli az alapjáratot még a klíma miatt is, vagy a kormányszervó miatt is, de még ha a féket megpumpálod, attól is. De kezdetnek a takarítást és fals levegő keresést próbálnám meg. Alapjárati motorral nagyon óvatosan, érzékeny. Takarítás, tömítéscserék után lehet, hogy hirtelen még rosszabb lesz, mint volt, ilyenkor azt lehet csinálni, hogy leveszi az ember mondjuk egy napra-félnapra az akku sarut, (persze rádiókód legyen meg!), utána pedig simán használni kell, míg be nem áll normálisra, ez azért legalább egy ~100-200km szokott lenni, megtanulja. Én anno még el is vittem szakihoz, aki diagnosztikai cuccal alaphelyzetbe állította, azután is menni kellett vele egy keveset, hogy tényleg jó legyen. Nekem ennyi ötletem van hirtelen, nem tudom, hogy neked be fog-e válni.

Klíma probléma, de nagy probléma?

(István, 2013.06.25 13:43)

Szia!

Nagyjából minden oké a Scenicemen, a klímát kivéve.

A problémám az, h bekapcsolom a klímát és semmi.
Vagyis nem lehet hallani sem, látni sem, és érezni sem azt, hogy bekapcsolódik-e a klímakompresszorom.
Hallani arra jellegzetes kattanásra gondolok, mikor a klíma kuplungja elkezdi fogni a dobot, látni a motorfordulatszámra gondolok, mert anno csinálta azt, hogy egy pillanatra leesett a ford.szám egy picit, majd vissza állt eredeti helyére, érezni pedig arra gondolok, hogy egy picit megrántja a kocsit amikor bekapcsolt anno.
Most ezen jelenségek egyikét sem tapasztalom. :(

Én arra tippelek, hogy ha kifogyott (megszökött) a gáz, akkor ugyebár a kompresszorának nincs mit szállítani, vagyis nincs terhelése, ezért se nem rántva kapcsolódik, se nem esik vissza a ford.szám, és se nem rezzenti be a kocsit egy kicsit, gondolom én.
Vagy ergo nem jó a kompresszor, vagy nem kap jelet, vagy tudja a nyári villám.
Biztosítékja van neki?

Re: Klíma probléma, de nagy probléma?

(Tulaj, 2013.06.25 14:04)

Ha kevés a gáz, akkor nem is engedi bekapcsolni tudtommal. A klíma kompresszort meg tudod nézni, ha bekapcsolod a klímát, akkor ugye a kompresszor tárcsa közepének is forogni kell. Ha elviszed töltetni, a tűszelepeket cseréltesd ki, az szokott lenni az egyik gyenge pont, ez amikor rajta van a gép, és ellenőrzi a tömítettséget, egyébként is nyitva van, így nem tudja a gép ellenőrizni. Amikor a gép lekerül, akkor meg szépen el tudja engedni a gázt, jobb biztosra menni. Én elsősorban a gázra gyanakodnék, meg lehet nézni a biztosítékokat is persze, de jellemzően a gáz miatt szokott nem működni. Az ország melyik részén vagy?

Re: Re: Klíma probléma, de nagy probléma?

(István, 2013.06.27 12:30)

Szia!

Szóval nem is engedi bekapcsolni?
Értem.
Mindjárt neki is esek bontani, amúgy is el kell fűznöm pár kábelt, akkor rápillantok.

Amúgy hozzám a legközelebbi város: Siófok

Re: Re: Re: Klíma probléma, de nagy probléma?

(Tulaj, 2013.06.27 15:46)

Lehet nem minden típusnál van így, mert nemrég olvastam egy MII-nél pl, hogy neki kevés gázzal ment a klíma, csak nem hűtött és csúnya hangja volt. Szóval ezt a részét visszavonom, a Clio-mnál volt korábban ilyen, annál nem kapcsolt a klíma kevés gázzal, a mostanival ilyen jellegű tapasztalatom hála Istennek eddig nem volt.

Re: Re: Re: Klíma probléma, de nagy probléma?

(Tulaj, 2013.06.27 15:46)

Siófok környékén nem tudok senkit ajánlani. :-(

légzsák vissza jelző

(Endre, 2013.06.24 20:56)

Sziasztok!
1,6 benzin Scenic -van
Párnapja elkezdet világítani folyamatosan a légzsák vissza jelzőm, már megnéztem az ülések alatti csatlakozókat széthúztam meg pucoltam, de nem változott semmi, van öltetettek hol keresem a bajt?

Re: légzsák vissza jelző

(Tulaj, 2013.06.24 21:35)

Esetleg még a kormánynál a légzsák átvezetőjét nézd meg, nem-e annál van valami gond.

Re: Re: légzsák vissza jelző

(szabyg, 2013.06.25 06:38)

Ugyanez van nálam is.
Nem lehet hogy törölni kell a hibát a computerből is?
Vagy ha minden érintkezik akkor kialszik a visszajelző?

Re: Re: Re: légzsák vissza jelző

(szabyg, 2013.06.25 06:39)

Nekem gyújtáskapcsoló lett cserélve,ezért le lett véve az akksi 3 órát kb.
Ez nem okozhatja,mert ugyebár a levétel tud érdekes dolgokat okozni....
Neked nem volt levéve?

Riasztó-központizár hang tiltása

(Gromit, 2013.06.17 21:38)

Tisztelettel érdeklődnék, hogyan lehet elnémítani a gyári kulcsos központi zár nyitás zárás funkcióját.Egy akkucsere után a gomb megnyomása után az index villogását hanggal is jelzi.
Szeretném ismételten élvezni a csendes üzemmódot.
Renault scenic 1.6 privilég 2001.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »