Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Riasztó-központizár hang tiltása

(Tulaj, 2013.06.17 21:42)

Őszintén szólva ilyennel még nem találkoztam, nekem akkucsere után is csendes maradt. :-/

Re: Re: Riasztó-központizár hang tiltása

(Tulaj, 2013.06.17 21:45)

Riasztó van benne? Mert ha esetleg van, még ha a kulcs vezérli is, akkor a riasztó típusát kell kideríteni, annak a beállításait tanulmányozni, úgy kapcsolható ki.

Re: Re: Re: Riasztó-központizár hang tiltása

(Gromit, 2013.06.17 21:57)

Tulajdonképpen az akkucsere egy hosszabb áramkimaradás miatt lett mert a csodás generátor ékszíjtárcsája szétesett.
(Azt hittem csak csúszik az ékszíj indulásnál néha sírt.közben az ékszíj tárcsa belső gumis rögzítése esett szét)
Aztán szépen megállt és nem indult többet. Tehát kb fél napot volt áram nélkül.
Riasztó van benne de azt hittem az gyári cucc ha a kulcs vezérli.

Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(wavedrift, 2013.06.14 22:11)

Még annyit szeretnék kérdezni, hogy pontosan hol található a benzinszűrő, ill. milyen kulcsokra van szükség a cseréjéhez?

Azért kérdezem, mert hamarosan tervezek egy 50-50% Benzin E85 Bioetanol tisztítókúrát beiktatni. :)

Re: Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(Tulaj, 2013.06.14 22:36)

A benzinszűrő a tank oldalán van. Egy henger, a korábbi oldalon találsz róla képet. A jobb hátsó ajtó vonalában keresd, ha még gyári megoldás van rajta, akkor a csőcsatlakozásnál a piros vagy zöld színű négyzetet kell benyomni egymással szemben, és úgy lehúzható a csatlakozás a szűrőről. Fontos a szűrő iránya, arra figyelj. Ha lent vannak a csövek, akkor az egyik irányba kihúzható a szűrő, közben jön majd egy kis benzin a csövön is meg a szűrőből is, ne lepődj meg. Csere után párszor indítás nélkül gyújtást tegyél rá kb. 10mp-re, hogy a levegő nagyjából kimenjen.

Re: Re: Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(Tulaj, 2013.06.14 22:37)

Úgy értem a tank oldalát, hogy az autó eleje felőli oldalán.

Re: Re: Re: Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(wavedrift, 2013.06.14 23:29)

Köszönöm! :)

Amúgy a kocsid esetében volt valami ténylegesen érezhető pozitív hatása a bioetanolos pucolásnak?

Re: Re: Re: Re: Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(Tulaj, 2013.06.16 09:11)

Amikor nagyon el van lustulva, olyankor valamelyest élénkedik, de ha épp nincs ellustítva, akkor nem fogod észre venni. Ez inkább megelőzésre jó, hogy nehogy sok kosz tudjon összegyűlni, illetve korábban meg is érte, amíg olcsóbb volt, mostmár használni nem gazdaságos.

Re: Re: Re: Re: Re: Mégane I ph2 / benzinszűrő helye

(wavedrift, 2013.06.17 20:39)

THX

wavedrift@gmail.com

(Wavedrift, 2013.06.04 21:14)

Szia!

Először gratulálok az oldalhoz, nagyon profi munka!

Azért írok mert, olvastam a Renault Mégane fórumban, hogy neked is voltak alapjárati problémáid és ha minden igaz, akkor alapjárati motor csere, akksi levétel meg a hibakód törlése után tökéletes lett a kocsi alapjárata.

Az lenne a kérdésem, hogy az akksi levétel segített vagy inkább a hibakód kiütése? Hol lehet 2e forintért kiütni?

Én mai nap folyamán kicseréltem az alapjárati motort, mert hozzád hasonlóan sajnos nem sikerült a tisztításos dolog... de csakhogy most az alapjáratom az új alapjárati motorral még rosszabb, most a motor folyamatosan bőg magas fordulaton.

Re: wavedrift@gmail.com

(Tulaj, 2013.06.05 10:40)

Én itt Debrecenben Tardy-ékhoz vittem, a letöltéskenél a vége felé ott az elérhetőségük. (az ár nem tudom, hogy változott-e azóta) Ők törölték a hibát, alaphelyzetbe állították, és onnantól menni kellett a kocsival kb 100-200km-t, mire beállt, onnantól jó volt.
Ha magas fordulaton bőg, akkor nézd meg, hogy valahol nem kap-e fals levegőt, tömítések rendben vannak-e, nem mozdult-e el valami, alapjáratinál a gumigyűrű rendben van-e a helyén. Csatlakozója az alapjáratinak jól érintkezik?
Akksi levétel nem kerül semmibe, csak legyen meg a rádiókód. Viszont 1-2 óra a minimum, amire le kell venni. Nálam nem tudhatom egyértelműen, mi segített, mert kellett az a 100-200km, hogy beálljon, lehet, hogy simán akkulevétellel is beállt volna végül, nem tudhatom.

Re: Re: wavedrift@gmail.com

(wavedrift, 2013.06.05 15:05)

Szia!

Köszönöm hogy ilyen gyorsan válaszoltál a kérdésemre. :)

A kocsit tegnap egész estére levettem az akksiról, ma reggel az első bekapcsolásra újra kezdett bőgni a motor.
Nos, most direkt nem állítottam le rögtön, hanem vártam hogy mi lesz ha kicsit bemelegszik a motor. Pár perc után (számomra örökkévalóságnak tűnt) kezdett bemelegedni, majd elkezdett ingadozni a magas alapjárat és egyre alacsonyabb fordulatra vett vissza, szépen lassan. Mindaddig vártam amíg nem vett vissza 1000-es fordulat környékére (kb. 1100-1200) és utána sebességet beraktam 1-esbe, kuplung lassan fel, majd mentem vele egy kört. :)

Első motor leállás után rögtön újra gyújtást adtam és az alapjárat valamennyivel 1000 alá ment kb. 600-as alapjáratra ... ezt őszintén nem tudom mire vélni (jó e vagy sem), de a lényeg hogy nem fulladt le még a légkondi bekapcsolás ellenére sem. (kopp-kopp)

Alapjárati motor

(wavedrift, 2013.06.05 20:20)

Este újratesztelve a kocsi.
Örömmel jelentem be, hogy gyújtás után seperc alatt beállt az alapjárat, tettem vele egy új kört, egyszer sem akart lefulladni, szépen tartotta a 750-es alapjáratot. :)

Re: Alapjárati motor

(Tulaj, 2013.06.05 20:34)

Örülök neki, hogy sikerült, a 750 az tökéletes, reméljük, hogy így is marad. :-)

Re: Re: Alapjárati motor

(wavedrift, 2013.06.05 21:18)

Hát én is nagyon remélem. ;-)

Következő beavatkozás majd gyertyacsere lesz, mert fogalmam sincs, hogy jelen pillanatban milyenek vannak benne, meg azt sem mióta vannak benne, de ilyet vettem hozzá: "NGK BKR6EZ" B-)

Re: Re: Re: Alapjárati motor

(Tulaj, 2013.06.06 19:24)

Ugyanezt a gyertyát vettem én is a Clio-ba elvileg jó bele, mondjuk két trafó már meghalt azóta benne, de csak nem a gyertya miatt...

Re: Re: Re: Re: Alapjárati motor

(wavedrift, 2013.06.07 13:13)

Pontosan milyen trafók voltak? Tudomásom szerint a Sagem / Valeo fajták nagyon rossz minőségűek.

Re: Re: Re: Re: Re: Alapjárati motor

(Tulaj, 2013.06.07 18:09)

Természetesen Sagem trafók voltak, amikor megvettük is mondtam, hogy azokat bizony cserélni kell majd, szürke kupakosak. Ezúttal már Berut kaptak, szerintem ezekkel nem lesz baj. Beruval már lehet azt is megmerném kockáztatni, hogy nyakon öntöm vízzel, és úgy is beindulna, míg Sagemnél tuti állna a víz a gyertyánál, annyira nincs rajta tömítés.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alapjárati motor

(wavedrift, 2013.06.10 13:14)

Nálam szerencsére Denso trafók vannak. :-)

Tegnap ki is cseréltem a régi gyertyákat, hát én azt mondom összességében szerencsére... valamennyi gyertya esetén a gyertyahézag minimum 1mm volt, a többit meg inkább nem is mondom (besárgult kerámia, oxidációnak indult menet stb.).
Most már biztos lehetek abban, hogy mind a 4 henger normálisan üzemel.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alapjárati motor

(wavedrift, 2013.06.11 16:59)

Jaja, nemrég olvastam is valahol, még az is lehet pont itt az oldaladon valaki leírta, hogy valami szilikon tömítő pasztát érdemes az trafó-motor illesztés közé kenni és úgy nem kap vizet a trafó. Csak nem emlékszem pontosan, hogy mi a cucc pontos neve.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »