Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Fűtőmotor

(Ati, 2014.12.15 16:03)

Probléma megoldva az előtét ellenállás szétszedése után ki lett cserélve a 3 lábú dióda asszem ez a helyes neve :) És működik:) Kb 350 ft az ára:)
A bontott előtét ellenállásnak meg 15000:)

erősítő

(Magyar David, 2014.12.13 18:33)

Szia
Nekem egy 1.6 -os benzines scenic van, szeretnék erősítőt bele,csak nem tudom hol huzzam át a kábelt az aksitól....esetleg van rá ötleted?
Előre is köszi. :-)
Ui.: Nagyon jó az oldal, sok hasznos dolgot ellestem már. :)
Üdv. Dávid

fűtés,hűtés

(Csaba, 2014.12.12 16:31)

Szia! Nekem egy 2001-es 1,6 16V scenicem van. A fűtésem vagy forró levegőt vagy csak hideget fúj,hiába szabályzom a hőfokot.Gondolom a terelőlapáttal lehet a gond,vagy motorhiba vagy megszorul a lapát.A kérdésem az hogy,hogyan tudom javítani,mennyire kell szétszednem a műszerfalat vagy egyáltalán hol keressem ezt a terelő lapátot. Köszi,Üdv: Csaba

Re: fűtés,hűtés

(Tulaj, 2014.12.12 19:32)

Az anyós ülés lábteréből elvileg, ha benézel a fűtőboxra, akkor láthatod, ahogy állít. Hát, hogy mennyire kell szétszedni... Ha szerencséd van, akkor szinte semennyire, ha nincs, akkor az egész műszerfal útban lesz...

infó

(Gergely, 2014.12.07 10:59)

Üdv!
Most vettem egy Renault Scenic 1.6 16V, automatát.
Érdeklődnék, hogy mi a véleményed ezzel a típussal kapcsolatban?
Mennyire kell odafigyelni a váltóra? Illetve milyen olajat ajánlasz bele, és a motorba?
Egyébként rendkivűl jó állapotnak örvend, nagyon szépen jár és húz a motorja.
Az automata váltója is szépen kapcsol.

Re: infó

(Tulaj, 2014.12.08 17:19)

Automata váltóval nem igazán van tapasztalatom, a könyve az első oldalon írja szerintem, hogy milyen olaj való bele, a motorba pedig vagy az 5W30 vagy az 5W40 SXR Elf olajat tenném csak.

Chek lámpa

(Ati, 2014.12.04 17:18)

Üdv! Azzal kapcsolatban érdeklődnék,nekem egy 1.4 16v 2002-es scenic van,a motor rángat gyújtótrafó gyertya ok,a chek lámpa világít,mit nézzek meg az egr szelep lehet koszos vagy katalizátor vagy map szenzor?
Ha terhelés alatt van amotor akkkor rángat és olyan hangja van mintha nem menne minden henger de átnéztem gyújtótrafók jók gyertyákat cseréltem ha kirakom üresbe és a gázra lépek pörög rendesen.
Köszi! Üdv!

Re: Chek lámpa

(Tulaj, 2014.12.06 08:32)

A gyúltótrafókban mennyire vagy biztos, hogy jók? Én kipróbálnám csere darabbal mindet. A map szenzort óvatosan kihúznám, adnék neki féktisztítót, hátha, de a gyújtásnál keresném a problémát.
Egy biztos, tuti nem EGR szelep. :-D

Re: Re: Chek lámpa

(Tulaj, 2014.12.06 08:33)

Illetve még a két lambda szondát is ellenőrizném.

Re: Re: Chek lámpa

(Ati, 2014.12.07 13:47)

Üdv! Köszi a választ! A gyújtótrafókat úgy ellenőriztem hogy kivettem a gyertyákat és meghajtattam a motort miközben figyeltem hogy van-e szikra mindegyiknél:)
Sajna nincs csere darabom hogy úgy is kipróbáljam.

gate0103@hotmail.com

(Hegedűs Péter, 2014.12.01 12:34)

Szia!

Olvastam, hogy a fűtés előtét ellenállás cseréje már fejből megy és gyorsan :)
Mivel nekem csak negyedik fokozatba kapcsol be a ventilátor igencsak ennek az alkatrésznek lett egy kis baja..
Azt szeretném kérdezni, hogy ezt hol találom meg és hogy tudom kiszerelni?
esetleg képi segítséged van hozzá?

egy renault scenic I 2000-es RXE 1.6 16v tulaja vagyok..

előre is köszönöm segítségedet!

Re: gate0103@hotmail.com

(Tulaj, 2014.12.02 18:18)

Szia!
Nem tudom, hogy manuális klímánál hogy néz ki, én csak a sajátomat tudom, nekem digit klímás. Az enyémnél le kell venni a műszerfal felső részét, kicsavarni a műszerfalat rögzítő csavarokat alul és felül, mivel rövid a kábel, így lent a pollenszűrőnél van nekem egy relé, annak oldom a rögzítését, hogy felfelé tudjam majd húzni, ekkor lehet a műszerfalat kifelé húzni, s a kesztyűtartó zárjának a vonalában kb. fentről lefelé nézve, már látni a kis dobozt, persze még kicsit ekkor is útban van a befújó cső. Két torx csavar fogja lefelé, ami jó, ha nem esik bele a műszerfalba. Ha a két csavar kijött, akkor már kihúzható felfelé, csati levehető és már kézben is van. Nálam ilyen, de tényleg passzolom, hogy a manuális klímásban ilyen-e.

Re: Re: gate0103@hotmail.com

(Hegedűs Péter, 2014.12.02 19:22)

Szia!
igen mindenhol sajnos digit klímás leírással találkoztam eddig csak.
Ezt a műveletsort többször megcsináltam és van is egy kis doboz féleségem amit egy darab csavar tart de nem torx.. annyira rosszul helyezkedik el ez a csavar, hogy nem férek hozzá semmivel pedig nyilván ez lenne nekem is a megoldás..
tovább próbálkozom és ha sikerül leírom a megfejtést!

Köszönöm válaszod!

Debrecen

(Leo, 2014.11.24 13:07)

Szia! Van egy 2000. évj 1,6 scenic-em. Cserélnem kellene a hátsó csapágyat, de ez csak féktárcsával egyben megoldható. Hallottam olyat hogy meg lehet venni a csapágyat és 8 tonnás préssel kinyomják a régit az újat meg a helyére. A kérdésem az lenne, hogy te mit javasolsz? :) Üdv

Re: Debrecen

(Tulaj, 2014.11.24 20:31)

Helló!
Megnézném a tárcsa állapotát, mekkora a vastagsága most. Ha jól emlékszem, a minimum vastagság 9,5mm, ha mondjuk ennek közelében van, akkor tárcsával együtt cserélném. Ha nagy válla van a tárcsának, szabályozni kellene, és szabályzás után közel lenne a minimum mérethez, akkor is tárcsát vennék csapágyastól. Ha nagyon jó állapotú a tárcsa, és vélhetően nem kell a közeljövőben cserélni, akkor cseréltetnék csapágyat, természetesen szerelő műhely meg tudja oldani, hogy kipréseli a régit, be az újat. Ha hosszú életű csapágyat akarsz, akkor SNR márkájút tetess bele.
Ha a csapágy a gond, akkor szerintem mehet külön a csere, amikor tárcsa csere van, akkor egyértelműen jobb ötletnek tartom eleve csapággyal venni, mert a régi csapágynak nem feltétlen jó a kiszedés-újra berakás, rövid időn belül úgyis kell új, akkor meg lehet megint szétszedni.

Re: Re: Debrecen

(Köszi , 2014.11.25 18:53)

a gyors választ! Amúgy rendkívüli, amit csinálsz az autóval és annak dokumentálásával! :)

Levegőcső

(Zoli, 2014.11.18 18:27)

Szia!

Először is szeretnék gratulálni a honlaphoz, rengeteg hasznos információ van rajta, el sem tudom képzelni, hogy mennyi energia volt ezt így megcsinálni.
Köszönjük!

A következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségedet kérni: 2000 évj. 1,6 RXE Scenicünkben a levegő cső szétesett, tönkrement. Az a cső amelyik a levegőt a légszűrőhöz vezeti, valamilyen kemény szövetből készült. Sehol nem találok cseredarabot hozzá, semmire nem tudom lecserélni. Van esetleg ötleted hol lehet beszerezni esetleg mivel lehetne helyettesíteni?

Előre is köszönöm,
Zoli

Re: Levegőcső

(Tulaj, 2014.11.19 04:05)

Sajnos az egy elég általános hiba mind a Scenic-nél, mind a Megane-nál vagy a Clio-nál is. Ráadásul nem egyforma az átmérő a cső két végén... :-/
Én próbálkoztam a normál, boltban kapható alu harmonika csővel, most fejből már nem tudom a méretét, de a nagyobb átmérőnél bevágtam, hogy rámenjen, (vagy a kisebb csövön hagyni a régi csőből egy darabot és arra húzni) s az egészet betekertem fekete bandázsszalaggal, így közel úgy nézett ki, mint az eredeti. Volt egy másik megoldásom, ami szerintem jobb, a régi Clio I-eknek az ovális légszűrőháztól ment egy szövet cső fém megerősítéssel a bal első lámpa elé le, egy ilyen csővel csináltam meg a fent leírtakat, tehát kis átalakítással, ráhúzható, ezt is bandázsoltam, ez tartósabb. A gyárit a kis rezonátor dobozkával együtt lehet beszerezni, de elég húzós ára van. Esetleg bontottban ha van elfogadható állapotú, azt betekerni bandázsszalaggal, mielőtt még szétmenne, és óvatosan bánni vele. :-)

Re: Levegőcső

(Zoli, 2014.11.19 08:33)

Köszönöm a segítséget! Az alu cső jól hangzik, meg fogom próbálni.

Az autó bemutatásában olvastam a főtengely szimering cserét. Nekem is aktuálissá vált a dolog, mivel elkezdett szivárogni az olaj. Mekkora munka a javítás, mire számítsak? Esetleg a motor megbontásával jár, vagy akkor már érdemes a kuplungot is cserélni, mert nekem is elég kemény.
Köszönöm!
Zoli

Re: Re: Levegőcső

(Tulaj, 2014.11.19 16:45)

A váltó útban van, a kuplung is, szóval érdemes egy kuplung cserével egybekötni.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »