Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

Mod.:

 A hozzászólások helye elköltözött, a régieket meg lehet tekinteni továbbra is itt, újakat pedig itt lehet írni:

http://www.scenicrxt3.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: acelwolf@gmail.com

(Tulaj, 2014.08.10 21:38)

Nem volt esetleg klímafertőtlenítés mostanában? Nem ázhatott be az utastéri számítógép a biztosíték táblánál?

Re: Re: acelwolf@gmail.com

(Erdei Zoltán, 2014.08.11 10:09)

Szia. Nem volt semmi ilyen jellegű dolog, de az tény hogy csak nagy melegben csinálja. Szerdán viszem szerelőhöz kíváncsi vagyok hogy mi lesz az oka. Csak a nyitásnál jelentkezik zárni azt bármikor zár.

Re: Re: Re: acelwolf@gmail.com

(Tulaj, 2014.08.12 19:32)

Valamilyen forrasztási hibára gondolnék, vagy relé. Ha megvan a hiba írd meg légyszi.

Re: Re: Re: Re: acelwolf@gmail.com

(Zoltán, 2014.08.15 10:59)

Sziasztok. Hát érdekes lett az eredmény a villamossági méregetett és mindent rendben talált majd olajazás a záraknál és azóta minden működik rendben.

Megane Classic

(Péter, 2014.08.14 19:41)

Üdv!
Most vettem egy Megane Classicot olyan motorral és váltóval mint neked volt. Érdeklődnék te mennyi váltóolajat tudtál belrakni az autóba? Ahány oldalon nézelődtem annyi adatot adtak. Emellett érdekelne a fagyálló mennyisége, és milyen márkát használtál? Ugyanez érdekelne a fékolajjal kapcsolatban is. Továbbá azt vettem észre, hogy a kuplungpedál visszaengedéskor kicsit darabosan mozog, és nyikorog. Ezen segítene a pedál felfüggesztésének zsírzása? Vagy bowden csere kell? Válaszodat köszönöm!

Re: Megane Classic

(Tulaj, 2014.08.14 20:55)

Helló!
A váltóolaj esetében csak a belevaló Elf NFJ-t használd, nekem 3l és egy pici kellett bele, de ismerek olyat, aki azt mondta, neki elég volt a 3l. Nálam szükség volt még egy kevésre. Fagyállót vettem már többfélét is, igazából még nem volt bajom egyikkel sem, legutóbb asszem Valvoline-ból vettem -72 fokost, 3db 1l-est, ahhoz ioncserélt vizet, és felesben kevertem. Ha jól ki van ürítve a rendszer, akkor asszem majdnem 6l fér bele, ha kevésbé, akkor kevesebb. Pontos mennyiséget nem igazán néztem még, illetve cseréltem már Clio I, II, Megane és Scenicben is, a fene tudja már, hogy melyikbe pontosan mennyi kellett. :-) A kuplungnál nem nagyon fog segíteni a pedál zsírzása szerintem, a bowdent érdemes megnézni, illetve a villánál ha a gumiharangot leveszed, alatta a fehér kuplungdiót is megtisztítanám és hőálló anyaggal zsíroznám. Ez szokott még elkoszolódni. Ha netán bowdent cserélsz, nagyon rosszakat hallok az utángyártott bowdenekről, inkább egy drágább gyári.

Debrecen

(István, 2014.08.14 13:45)

Szia! Korábbi, 04.24.-én jelzett központi zár hibámat Debrecenben, a Köntösgátsoron lévő szervízben klasszul orvosolták, relét kellett cserélni.
Most újabb meglepi: a rádió nem kapcsolódik ki a gyujtáskulcs kivételekor, illetve indításkor a kijelző panel és a klíma kijelzők sem világítanak, csak vagy a rádió, vagy a világítás bekapcsolása után. Van valami tipp, vagy menjek megint a szervízbe? Remélem, csak testhiba, de hol keressem??

Re: Debrecen

(Tulaj, 2014.08.14 16:36)

Erre most így nincs ötletem. Neki kell állni vizsgálódni.

ata8@freemail.hu

(ata8, 2014.08.11 13:56)

Üdv..

Olyan kérdésemlenne. Ha sima uton megyek nem hallani de ha fotozot mellék utakon ami nem egyenletes akkor tompa kopogo zajok jönnek elsökerekek felöl.
Csereltem 1honapjagömbcsuklot akormany rudon a kerék kapcsolatnál mivel kotyanast éreztem. De a bal totál rossz volt
ill. Stabilrudazaton. Kivül szilentet bal és jobon. Futomü állitva nem volt mert hátha mást is kell akereknél. Sokat nem megyek vele most csak nem jövökrá mi lehet még a hiba. Agumi nem kop fére teleszkop hibat se látni gumi ha meg löködöm le felé. Egyformán mozog a két oldal hang nincs kormányt hirtelen mozgatom nem látni semmit.
De van olyan állo helyzetbe balra hajtava ütközés közeli állapotba kattan visza felé nem
köszönom a segitséget attila
önindito lámpák jók amit még régeben kérdeztem találtsm motor. Térben. A fekete doboz alat. Furcsa nyomot a kábeleken gondolom valami csemegézte. uj kábelek helyére.
Ugyan ez az auto1.6 16. 2002es

ata8

Re: ata8@freemail.hu

(Tulaj, 2014.08.12 19:30)

A lengéscsillapító is tud kopogni akkor is, ha még valamelyest csillapít. Ami jellemzőbb, az a talpas gömbfej a lengőkarok végén, illetve a szilentek. Ha a külsők cserélve voltak, akkor érdemes a belsőt is megnézni. Esetleg a lengőkarok szilenjeit is megnézném, milyen állapotúak.

Re: Re: ata8@freemail.hu

(ata8@freemail.huJ, 2014.08.12 20:01)

Kòszönöm.
Utána nézek

Re: Re: Re: ata8@freemail.hu

(Zozz_, 2014.08.13 21:06)

Nekem a torony szilent okozott hasonló jelenséget. Nagyon zavaró tud lenni és nem mindig zörgött (út függvénye volt)..
Rugót kellett cserélni és csak akkor vettük észre, hogy ez okozta.

Vízcső

(Scenic Expression, 2014.08.13 14:12)

Sziasztok,nem tudom,de gondoltam inkább megkérdezem hogy problémának számit e az hogy ha az autó eléri az üzemi hőfokot,a motortérben a hűtőfolyadék csövek kőkeményre keményednek fel.Ez probléma?Persze szinte allig lehet megfogni őket oylan melegek,de összenyomni szinte lehetetlen őket.
Köszönöm ha valaki tudna segíteni.

Klíma...

(Peti, 2014.08.09 11:03)

Sziasztok! Kérnék segítséget. Scenic 1.6 16v. 2000' (digit klíma). Városi közlekedésben meg lehet fagyni az autóban, de ha kicsit megtaposom városon kívül, kb.: 40km után elveszti az erejét a klíma.Ha újra lecsökkentem a sebességet,vagy lekapcs. után kis idővel visszakapcs,akkor jónak tünik megint egy darabig. Hűtő új,gázzal töltve,nyomást elvileg tartja. De viszont a szárítószürő még gyári. Mi lehet az oka? Köszönöm szépen előre is. Üdv.

Re: Klíma...

(Tulaj, 2014.08.10 21:36)

Nem igazán van ötletem rá, most huzamosabb ideig használtam automatára állítva, szimplán igyekezett tartani a beállított hőmérsékletet.

Re: Re: Klíma...

(peti, 2014.08.11 00:01)

Köszönöm,ha megoldódik megosztom.

hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző

(Feri, 2014.08.05 23:40)

Szia!
Nekem is 1,6 Scenic-em van 2003-as. Mostanában indulás után pár perccel kigyullad a hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző lámpa és a stop felirat. Ezt akkor csinálja amikor huzamosabb dombnak indulok el és a hűtőfolyadék mérője a sűrű csíkokat épp hogy eléri, ekkor üresbe szoktam rakni és lelassítok és pár másodperc múlva el is alszik a lámpa és látom, hogy a hűtővíz mutatója is szépen visszatér vízszintes állásba. Ez mindig csak induláskor jelentkezik, menet közben már nem, akárhogy pörgetem a motort, a mutató egy kicsit felkúszik, de nem a sűrű részre, és aztán szépen le is ereszkedik. Mi lehet a baj szerinted, termosztát vagy érzékelő vagy valami nagyobb baj? Kezdek aggódni, mert már minden indulásnál jelentkezik, akármilyen óvatosan akarom elérni az utazó sebességet. Hűtőfolyadékot és benzinszűrőt most cseréltettem, de ettől nem szűnt meg. A motorban 150 ezer km van.

Köszönettel
Feri

Re: hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző

(Tulaj, 2014.08.06 07:27)

Ha hidegindításkor, illetve amikor hűlt picit a motor, akkor csinál ilyet, akkor érdemes a termosztátra ránézni. Lehet akár dugulás a rendszerben, én átmosnám az egészet, nem tudom, hogy fagyálló cserekor volt-e rendesen átmosva, kitakarítanám kívülről is a hűtőt a klímahűtő és a vízhűtő között is. Nagyon nem használ a motornak, ha túlmelegszik, a középvonal feletti vonal fölé nem igazán kellene mennie a mutatónak, maximum, ha tényleg nagyon erőlteted, de úgy menni vele hosszabban károsítja a motort. Amit még minden előtt érdemes ellenőrizni, hogy amikor egy teljesen hideg indulás után csinál először olyat, hogy felmegy a mutató, akkor valahogy le kellene ellenőrizni, hogy tényleg annyira meleg-e a víz a motorban. Erre kell valami módszert kitalálni, ekkor lehet majd nézni a hűtőre menő felső csövet, hogy mennyire meleg, elvileg hidegnek kell lennie, és amikor megindul a hő lefelé, akkor kell melegednie, amikor nyit a termosztát. Ha tényleg ilyen meleg, akkor a termosztát nyit későn.

Re: Re: hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző

(Feri, 2014.08.06 09:59)

Köszönöm a gyors választ, valamit még elfelejtettem mert nem is tudo, hogy összefügg-e a két dolog, de ha kevés benzin van az autóban 15 liter (ez biztos, mert teletankolás után számoltam ki) akkor, ha Tatabányánál ha az autópálya felhajtóra megyek, ami egy erős emelkedő felfelé, egyszerűen elkezd leállni a motor, mintha pillanatokig nem kapna benzint. Vissza kell váltogatni, mert annyira lelassul, volt olyan, hogy azt hittem nem tud felmenni a dombra. Az autószerelőnek mondtam ezt, hogy talán tanktisztítást kellene csinálni? Erre azt válaszolta, hogy benzines autónál nem lehet benne annyi kosz és inkább ne menjek dombra kevés benzinnel. Szerinted is normális ha 15 liter benzinnel rántgat egy dombon fölfelé?

Re: Re: Re: hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző

(Tulaj, 2014.08.06 22:23)

Olyankor mit ír a fedkomp, ha van, mennyit lehet még menni az autóval? Vagy világít a tankolás jelző ekkor? Nekem még sosem volt ilyen probléma, bár a tankolás jelzőt nem szoktam megvárni.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Következő »